aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

resultaten 2018
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alverman

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2018 20:17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Tot nu toe hebben we 3 nationale winnaars en alle drie komen ze uit Wallonië. Sommige liefhebbers doen laag bij de grond, zelfs negatief (minderwaardige duiven als in Vlaanderen) als er over onze zuiderburen gesproken wordt. Proficiat aan deze liefhebbers.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 3 Jun 2018 20:17:54    Onderwerp:

Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2018 23:03:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Proficiat Gunther. En direct uwen eersten getekenden.Ik zie dat heel wat melkers, zowel bij de oude als jaarse, direct hun eerste afgegeven pakken. Dat wil zeggen dat het voor de goei was. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2018 12:13:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Merci Ronald. Ik had het al gezegd, weet niet meer of ik het ook hier vermeld had, maar had eigenlijk maar eentje mee dat ik verwachtte. Vloog vorige week ook al de 7e prijs op Bourges. Al de rest dat ik mee had, op chateauroux, waren duifjes die twee weken geleden op vierzon slecht gekomen waren. De meeste zelfs één of twee dagen later. Zijn er eigenlijk allemaal waar ik in de voorbereiding al van gezien had dat het niks ging worden Crying or Very sad. Maar........ al waar ik mee start krijgt bij mij heel het seizoen zijn kans. Ik weet het, niet goed voor mijn prijzen percentage, maar daar maal ik niet om. Ik speel met mijn duiven op mijn manier, als hobby, en wat de rest dan achter mijn rug verteld interesseert mij toch gen r..t Laughing Wink.
Terug naar boven
roetekoe

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2018 20:43:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald Roberts schreef:

Maar ik ben content van het duivinnetje dat lokaal de eerste vloog.. Daar zit poeier in. Zoals ze gisteren toekwam . Question

Vooral dat is een goed teken Ronald: vroeg vliegen en toch nog overschot hebben aan de meet! Vooral ook omdat het de voorbije maand toch geen simpel weer is geweest.

Er is hoop !
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 17:30:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga graag eens de uitslagen opzoeken van mensen die ik ken. Wat me opvalt...al veel lokalen met 30/40 oude duiven of jaarlingen op de snelheid. Ik zeg niet dat die mensen zich niet amuseren. Maar het wordt toch maar een povere bedoening. Nog enkele jaren en Quiévrain bestaat alleen nog als leervlucht op woensdag. En Noyon volgt. Goede raad aan de vitessers. Begin al maar langzaam over te schakelen.
Of stoppen .Zoals ik ga doen. Ik zit liever in mijne lochting dan op mijn duivenkot. Very Happy
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 17:32:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik haat koten kuisen. En toch weet ik dat het een vereiste is om goed te spelen. Wat sommigen ook mogen beweren. Of is dat misschien gewoon een teken van "drive"?
Terug naar boven
gevh

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 18:00:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald
Heb dit weekend de getallen geschreven die wekelijks te Quievrain worden gelost en dit zijn allemaal duiven van de middenlijn die niks meer voorsteld . Vele stoppen met oude zodra spel met jonge begint. Mijn mening is verdeel de ringen pas half februari en begin een half juni pas met de jonge en het spel van de oude zal ook langer duren .
Mvg
Geert
Samba

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 18:50:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald,
dit is in West-Vlaanderen al een tijdje aan de gang. Vandaar dat massaal wordt ingekorfd op de ZHF-nationals zelfs met westenwind.
Ook op Limoges het meeste ingekorfde duiven.
En dan mogen we nog de mooie provinciale vluchten uit Orléans, Blois, Chateauroux, Tours en Poitiers niet vergeten.
Ken zelfs zeventigers die nu nog overschakelen naar verdere vluchten.
@Alverman : op de fond en zware fond e zitten in Luik, Namen, Luxemburg en Henegouwen (ZHF ) inderdaad echte kleppers waar men serieus rekening moet mee houden.
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2018 19:32:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald Roberts schreef:
Ik ga graag eens de uitslagen opzoeken van mensen die ik ken. Wat me opvalt...al veel lokalen met 30/40 oude duiven of jaarlingen op de snelheid. Ik zeg niet dat die mensen zich niet amuseren. Maar het wordt toch maar een povere bedoening. Nog enkele jaren en Quiévrain bestaat alleen nog als leervlucht op woensdag. En Noyon volgt. Goede raad aan de vitessers. Begin al maar langzaam over te schakelen.
Of stoppen .Zoals ik ga doen. Ik zit liever in mijne lochting dan op mijn duivenkot. Very Happy

Klopt als een bus, de "kampioenschappen" duren hooguit tot eind juni, op veel plaatsen was 3/6 de laatste dag. In de grotere samenspelen kan je nog blijven spelen, maar de rest is poverkes. Op zoek geweest naar wat kermiswedstrijden voor de volgende maanden, zal ook niks worden, oude en jaarse worden vrijwel niet meer aanvaard (op een enkele uitzondering na). Het zal de Ronde van België worden eer ze nog eens een paar weken aan de slag kunnen.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2018 06:22:06    Onderwerp: Reageren met citaat

moeten wij ons niet afvragen of Bourges eigenlijk een nationale vlucht waard is. Als ik zie dat liefhebbers een afstand meten van nauwelijks 377 km, dit terwijl ik voor de KHF uit blois al 392 km meet.

Mss een item voor onze kroniek op PITTS deel 8 ?
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2018 09:42:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Kevin, Steve Smits uit Rotselaar...familie? Toch een naam die je niet zoveel hoort.
In elk geval proficiat. En aan ALLE melkers die gisteren goed gepakt hebben. Het was gelijkwaardig aan een fondvlucht. Voor mij toch.
Ik hoop stillekes dat er toch nog eens een hafovlucht komt met mooi en gemakkelijk weer.Beetje windaf voor mijn duifjes.Maar vooral met wat opklaringen.
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2018 14:33:25    Onderwerp: Reageren met citaat

In Henegouwen hebben ze Orleans TOCH gelost op zaterdag. Duur v.d. wedstrijd 30 min voor de oude en 45 min voor de jaarlingen. Min of meer normaal. Vooral omdat het toch zwaren toebak was.
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2018 15:21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald Roberts schreef:
In elk geval proficiat. En aan ALLE melkers die gisteren goed gepakt hebben. Het was gelijkwaardig aan een fondvlucht. Voor mij toch.
Ik hoop stillekes dat er toch nog eens een hafovlucht komt met mooi en gemakkelijk weer.Beetje windaf voor mijn duifjes.Maar vooral met wat opklaringen.

Sedert de jonge duiven in het spel zitten is het al een paar keer "straffen toebak" geweest : wind op kop, latere lossingen, laffe temperaturen,... en we zijn nog maar half juni... Brabant en Limburg hebben het al erg te verduren gekregen, in Antwerpen is er meestal tijdig gereageerd (duiven korterbij huis brengen, enz).
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 12 Jun 2018 03:01:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Jawadde, eens naar de uitslagen gekeken van mijn geboortestreek. Beyl pierre uit Wambeek...niet te doen.Alle superlatieven zijn hier van toepassing. "DE KANIBAAL VAN WAMBEEK" Laughing Laughing Hij vreet de concurrentie op met huid en haar.
Terug naar boven
alverman

BerichtGeplaatst: 16 Jun 2018 22:07:27    Onderwerp: Reageren met citaat

schitterende uitslag op Cahors voor Loobuyck Jos & Jan uit Aalter. Lokaal 199 d: 4°, 5°, 14° (3/3) Provinciaal 1174 d: 10°, 13°, 56° (3/3). Hier zijn geen verdere woorden voor nodig. Dat belooft voor Pau. Hartelijk gefeliciteerd.
Terug naar boven

Geplaatst: 16 Jun 2018 22:07:27    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 20, 21, 22  Volgende
Pagina 7 van 22

Ga naar: