aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Eerste dwaalgast 13/2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Verliezen jonge duiven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2018 20:31:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Jean paul. Ik ga het morgen toch nog eens laten vliegen. Vanop een andere locatie natuurlijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 24 Jun 2018 20:31:20    Onderwerp:

Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2018 21:15:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan soms lukken, al zijn er echte dwarsliggers, ooit eentje gehad die amper 1 dag en nacht hier had gezeten, de dag nadien 25 km richting huistoe gebracht (was een NL). Was direct terug... Soms is er niks van te snappen die duifkes...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Georget

BerichtGeplaatst: 24 Jun 2018 22:20:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Ronald:
Volgend nummer vormen:
0049 2432 4549 en je bent terecht bij de eigenaar.
Is wel degelijk een Duitse duif Deutsche Verein...
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2018 06:17:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Georget. Ik ga toch niet bellen. Mijn humaniora-Duits "ist nicht sehr gut" Laughing
Ik ga het meenemen naar Asse, samen met het duifken uit Betekom. Toch te ver voor de Duitse liefhebber om te komen ophalen. En dan bellen om te horen dat je het mag laten vliegen. Of nog slechter....dat je het mag houden. Nein , vielen dank. Very Happy
Terug naar boven
Georget

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2018 10:39:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Ronald,

Gisteren is er hier ook een duif binnen gekomen uit Nederland.
Na veel opzoekingswerk via NPO de eigenaar gevonden.
Diverse malen gebeld maar geeft niet thuis...
Daar word ik kregelig van.
Zal hem dan na verzorging dan maarde vrijheid geven....
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2018 11:17:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Niet "versagen" jongens......"courage" niet verliezen.......imago duivensport "positief" blijven uitdragen ondanks de paar enkelingen die de zaak belazeren of verzieken ! "Bietekwieten" vind men terug in alle geledingen van de maatschappij.........negeren (vinden ze het "pijnlijkst")......en "voortboeren"!
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 25 Jun 2018 16:55:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Das Deutsche taubchen mitgenomen nach Geraardsbergen. Es war fur mich zu hause. Laughing
Wel ne specialen ons "Fritzken". Luister. Ik had mijn jongskes rond de middag in de mand gestoken. Gewenning. Om 3 uur den auto in , samen met het Duitse en Betekomse duifje. Tot juist voor 't stad gereden en die 2 dwaalgastjes er uit gelaten. Dan terug gereden naar huis en op 500 m van mijn hokken mijn jongskes gelost. Een beetje schrik van het zware weer.Van in de verte zag ik ze twee toeren maken boven mijn huis en....vertrekken. Toen ik thuiskwam zaten die 2 dwaalgasten al op het dak. Maar 8 km ver gelost in oostelijke richting.Terwijl ik op mijn jongskes wachtte, ik was er toch niet gerust in, begon ik maar mijn konijnekot te schilderen. "Der Fritz" kwam begot op het afdak naast mij zitten. En maar roekoeën. Precies of hij woont hier al jaren. Na een dik uur, juist gedaan met schilderen, 5 Ronaldokes scheerlings boven hun hok. Rap binnengeroepen. Gewenning. Thuiskomen en binnen. Fritzken direkt mee binnen. Het andere zit nog op het dak. Gelijk een uilskuiken. En een ezelken nog niet terug.
Terug naar boven
gevh

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2018 14:52:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Denk dat er na dit weekend weer veel duiven op de dool zijn . Bij mij alleen al sinds gisterenavond binnengekomen limburger 4de reeks één uit Ninove een Nederlandse jaarling met telefoonring al meerderemalen naar gebeld maar geen contact een Duitse 2 jarige met telefoonring ook naar gebeld maar ook daar wordt niet opgenomen . Een verre gebuur een jaarling uit het Gentse .
Mvg
Geert
Jean P

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2018 20:10:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Een paar dagen terug schreef ik dat er dit jaar hier maar weinig binnenlopers waren in vergelijking met andere jaren. Had beter gezwegen... vandaag 2 stuks : eentje hier uit het dorp, al een week verloren en nu opamper 3 km (!) van huis hier binnen gewandeld, eigenaar is hem direct komen halen. De andere is verder van huis, van tegen Rotterdam in NL...
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2018 12:38:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Jean P schreef:
Een paar dagen terug schreef ik dat er dit jaar hier maar weinig binnenlopers waren in vergelijking met andere jaren. Had beter gezwegen... vandaag 2 stuks : eentje hier uit het dorp, al een week verloren en nu op amper 3 km (!) van huis hier binnen gewandeld, eigenaar is hem direct komen halen. De andere is verder van huis, van tegen Rotterdam in NL...

Goed nieuws, de eigenares van de jonge NL duif komt hem straks hier ophalen, is voor die mevrouw een rit van in totaal 250 km (125 km H/T) !
Terug naar boven
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 25 Jul 2018 16:51:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Gunther smet schreef:
Deze voormiddag mijn jonge, samen met nog enkele late, weggevoerd tot in lede. Samen 97stuks. Is ongeveer 12 km in vogelvlucht. Om 9u30 gelost in twee groepen. De eerste groep vertrok in de verkeerde richting. De tweede groep in de goede maar die zag ik in de verte samen gaan met een andere groep van wel 50 duiven die daar aan het vliegen waren. Was nog niks thuis toen ik thuiskwam. Dan eens 2,eens 3, één ploegje van 5 en de rest één voor één. Ben dan om half twaalf terug vertrokken naar de winkel en toen waren er 29 thuis Crying or Very sad. Ben eens benieuwd hoeveel er sebiet op het hok zullen zitten. Zal wel een goede leerschool geweest zijn voor degene die thuis geraken Wink.

Ondertussen zijn we een week of zes verder en hebben ze afgelopen weekend voor de eerste maal Quivrain gevlogen. Ben er, mede door de slechte start, alsook door de steeds aanhoudende oost - noordoosten wind, heel voorzichtig mee geweest. Steeds tweemaal per week er zelf mee gereden, in de vroegte, tot op 15km. Had er t/m afgelopen zaterdag nog 90 zitten en hebben er 88 hun hok terug bereikt. Ook gisteren en deze morgen al terug zelf mee weggeweest tot op 20km nu. Alléé, als alles blijft meezitten zullen ze toch nog wat ondervinding kunnen opdoen. Misschien nog een provinciale en/of nationale vlucht ook? Komt mij dus wel goed uit dat alles een week is opgeschoven Wink .
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Verliezen jonge duiven Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Pagina 14 van 14

Ga naar: