aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

resultaten 2018
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 29, 30, 31  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alverman

BerichtGeplaatst: 12 Jul 2018 21:22:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Je gaat me toch niet komen zeggen dat je als Westvlaming deze vlucht nodig hebt voor de zware fond? Wat hebben ze allemaal al niet gedaan met deze vlucht. Eerst was het Dax, dan was het Tarbes en daarna Sint-Vincent. En dat allemaal omdat de inrichter uit die regio komt. Dat je voor de zw h fond en de 600 - 650 vluchten een v lucht wil met meer westelijke ligging ok. Maar zware fond? Niet flauw doen he. Hoog tijd dat de kbdb het roer overneemt voor de inrichting. De winst moet terugkeren naar de kbdb en niet naar een particulier.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 12 Jul 2018 21:22:40    Onderwerp:

Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 07:48:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Diederik schreef:
Gisteren trouwens een duifje twee straten van mijn deur kunnen vangen. De vleugel staat wat omhoog geplooid. Ringnummer opgezocht, gebeld naar de eigenaar in Geel. Die moet hem niet meer als de vleugel gekwetst is.....
Wat moet ik er nu mee? Het beestje water en eten gegeven en in een hokje apart gezet. Niet alle duivenmelkers zijn per defenitie ook duivenliefhebber. Zoals ik reeds zei, ik ben te soft Crying or Very sad

Tot voor enige jaren was het iets eenvoudiger, veel duivenmelkers gingen 1 of 2 keer per jaar met hun overtollige duiven naar de poelier of ze slachtten ze zelf voor eigen consumptie. Maar ik kan me inbeelden dat dit niet voor iedereen zo is.

Naar de poelier brengen kan nog altijd, dan moet je papieren invullen dat de duiven geen verkeerde medicamenten hebben gehad. Best eerst even informeren bij een poelier.

Of anders zijn er in de meeste duivenlokalen wel liefhebbers die duiven aannemen, gewoon even informeren aan de toog.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 09:21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja Alverman, dus kunnen we ook Marseille afschaffen want dat heeft het oosten ook niet nodig, bij meestal WNW wind.
En wat de inrichter betreft : geen enkele liefhebber zou willen wonen waar Filip Norman woont (sportief gezien), nl in de uiterste NW-hoek van Belgie. Net zoals Vanwildemeersch-Vyncke. Als je hier kunt lezen van Roger Casier wat een hard duivenweer het kan zijn aan de kust en die 2 wonen nog iets verder. Dus enig voordeel zal hij er niet uit halen.
Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 18:00:08    Onderwerp: Reageren met citaat

st Vincent is een schone vlucht als leerschool .
perfect voor 2-jaarse om onderrvinding op te doen .
Het belooft een schone vlucht te worden met overal vroege duiven
alverman

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 20:15:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Samba schreef:
Tja Alverman, dus kunnen we ook Marseille afschaffen want dat heeft het oosten ook niet nodig, bij meestal WNW wind.
En wat de inrichter betreft : geen enkele liefhebber zou willen wonen waar Filip Norman woont (sportief gezien), nl in de uiterste NW-hoek van Belgie. Net zoals Vanwildemeersch-Vyncke. Als je hier kunt lezen van Roger Casier wat een hard duivenweer het kan zijn aan de kust en die 2 wonen nog iets verder. Dus enig voordeel zal hij er niet uit halen.

Zo, dan kunnen we Pau ook afschaffen want dat heeft het westen ook niet nodig, nietwaar. Dus moet ik medelijden hebben met Norman? Ik denk het niet. Indien jij wel, dat is uw goed recht. Met noordoosten wind valt dat nog wel mee zeker aan de kust met de zon de hele dag en aan de kust is het ook het langst klaar. Roger Casier schreef in zijn verslag van Agen dat het om 22.45 uur pikdonker was. Sorry, maar gelogen. Dat het hem zwart voor de ogen werd met zo'n vroege duif, dat kan ik wel geloven. Ik was hier op het forum trouwens de eerste om hem te feliciteren.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 21:13:59    Onderwerp: Reageren met citaat

En ik denk dat uw ogen dicht zijn als je leest en schrijft, een grotere onzin heb ik nog niet gelezen.
Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2018 22:30:45    Onderwerp: Reageren met citaat

alverman schreef:
Samba schreef:

Zo, dan kunnen we Pau ook afschaffen want dat heeft het westen ook niet nodig, nietwaar. Dus moet ik medelijden hebben met Norman? Ik denk het niet. Indien jij wel, dat is uw goed recht. Met noordoosten wind valt dat nog wel mee zeker aan de kust met de zon de hele dag en aan de kust is het ook het langst klaar. Roger Casier schreef in zijn verslag van Agen dat het om 22.45 uur pikdonker was. Sorry, maar gelogen. Dat het hem zwart voor de ogen werd met zo'n vroege duif, dat kan ik wel geloven. Ik was hier op het forum trouwens de eerste om hem te feliciteren.

Het was donker en ik heb getuigen ....
Samba

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018 05:39:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Roger,

in zo'n egoisten en zelfverklaarde betweters steek ik mijn energie en tijd niet meer. Einde discussie voor mij.
Het steekt precies voor sommigen uit bepaalde provincies dat het tegenvalt met de wind dit jaar. Hij kan mss nu nog Pau vervangen door Béziers en dan hebben we naast de 'As du Rhone' een "As du Languedoc-Roussillon'.
Carcassonne-Narbonne-Béziers-Perpignan. Slaap verder beste (k)Alverman.
Terug naar boven
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018 12:01:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald roberts schreef:
Oei Gunther. Wat nu man?

Oei Ronald, wat is er misschien? Heb al een paar dagen geen tijd gehad om nog te volgen. Vandaag geen vluchten , dus kan ik vlug eens bijbenen.
Ge begon uwe 'partner in crime' al te missen zeker Wink .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Georget

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018 17:51:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Knippen pennen...
Volgens mij is het geen toeval meer.
De eerste nationaal in Nederland... Foto PIPA...
De negende pen is geknipt en is niet uitgevallen.
We zijn begin juli...
Ik doe niets (verduisteren bv.) en ze staan op zeven.
Het is al de zoveelste maal dat ik dat opmerk.
DD

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018 18:02:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget,
Ik verduister ook niet en toch nog op 9 pennen zonder knip.
Is gewoon kwestie van winterkweek, nogmaals koppelen, laten broeden of niet... en misschien de soort.
Terug naar boven
Karolien

BerichtGeplaatst: 14 Jul 2018 21:13:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Idd DD!
Ik dacht dat iedereen dit wist i.p.v. steeds wat spoken te zien.
Wat kan het kwaad om een hoekje uit de pen te bijten? Doping misschien?
Essentie is dat elke minuut die je stopt in goede duiven zich uitbetaalt. Dus op het hok en niet ergens wezen duiven kijken...
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018 06:33:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Ge begon uwe 'partner in crime' al te missen zeker Wink .[/quote]
Hela manneken. Partner in crime? En dat tegen den braafste melker van gans Oost Vlaanderen. Laughing
.Het ging over fondduiven kruisen met vitesseduiven. Niet aan te raden zeggen velen. Verkeerd geïnvesteerd? Of zijn ze lang de pist in? (= vertrokken)
Ik ga toch GEEN kruising doen. De fondduifjes en snelheidsduiven zuiver per soort houden. Als ik ooit al fond ga spelen. Als ik hoor hoeveel (goede?)duiven daar op verloren gaan. En dan uren in de lucht staan turen. Niks voor mij. Slecht voor de moteur. Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Samba

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018 08:47:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald,
ken een liefhebber die de fondvluchten speelt tot Cahors, Libourne, Montauban. Van die vluchten heeft hij jaar in, jaar uit gemiddeld 95% thuis(desnoods na een paar dagen). De meeste duiven (voorzien voor die vluchten) geraakt hij kwijt op de invliegvluchten zoals Bourges, Chateauroux, Argenton!Ook reeds bewezen vliegers!
Je moet een beetje geluk hebben (discutabele lossing, slecht weer onderweg) en vooral ook de goeie soort.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2018 09:04:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik zo het filmpje bekijk van de lossing in Jarnac, zit er toch een tamelijk verschil in tijd tss de lossing van de ene vrachtwagen en de andere.(vooral ook kijken naar de 2 kanten van de vrachtwagens)
Terug naar boven

Geplaatst: 15 Jul 2018 09:04:42    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 29, 30, 31  Volgende
Pagina 18 van 31

Ga naar: