aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Nieuw bestuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Kbdb
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018 14:10:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ach....."den deserteur" is terug Confused
En wat gaan d'er "content" zijn als dan paar keer na elkaar "Bourges" uit de bus komt !
Draai het of keer het gelijk ge wilt......"nationaal spel" op die "te korte" afstand (zware halve fond) zal altijd deels "loterij" inhouden met als hoofdrolspeler ......"DE WIND"
Crying or Very sad
P.S. Zal "Nooit of te Nooit" voor iedereen goed zijn......duivenmelkers "moeilijke mensen" als het "het spel " aangaat !!!
Optie ......... ZWARE FOND! ( 4-5 nachten mand en dan minimum 800km voor de boeg ......spelen zones en provinciegrenzen geen rol van betekenis meer.....'en ook de "antibioticaduiven " komen dan in de "problemen" ......even gelijk deze die maar "overrompelen" bij één nacht mand Question Question :

Geplaatst: 12 Okt 2018 14:10:20    Onderwerp:

Terug naar boven
theo

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018 14:56:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Luc , de forme moet bij mij ook nog steeds terug komen , de ene dag gaat het goed , de andere ontbreekt de inzet en moed .de fond met 4-5 nachten mand is voor mij niet meer ( 2 à3 jaar proberen 5 jaar zoeken achter degelijke duiven voor de kweek , nee als ik geluk heb van dan nog te leven ga ik me weer moeilijk kunnen verplaatsen ) , zal me maar aan de zware hafo houden , wel ga ik volgend jaar een paar duifjes wat verder proberen ( woensdag of misschien dinsdag inkorven 650à 750 KM voor mij ), mijn voorstel is van elke vlucht ertussen uit te halen als tot er maar 2 meer over blijven en dan pas alles terug in het mandje . EERLIJK ? NOOIT , ZELFS zware fond niet als je weet dat er 2 liefhebbers gezien zijn te Barcelona op donderdag met een korfje in de hand op de lossingsplaats ! ( heeft men mij wijsgemaakt )
Embarassed Mad Evil or Very Mad
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018 16:07:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Spijtig te horen dat de "gezondheid" nog steeds niet volledig terug is.....ook dat is niet altijd eerlijk verdeeld in 't leven.....en ik weet ook (uit eigen ervaring) dat indien de "melker" niet "honderd procent" is dit op het ganse duivengebeuren zijn onomkeerbare gevolgen heeft. We staan met zijn "allen" hier veel te weinig bij stil wanneer het goed gaat "in en om het huisgebeuren"
We mogen dankbaar zijn voor elke "kommerloze" dag .....als die er al is zoals ik hier reeds zo vaak neerpende. Toch goed om Uw "courage" niet te verliezen en blijvend "bezig" te zijn en naar iets te kunnen uitkijken in het leven ....hoe "oneerlijk"het ook soms is. Er gaat geen dag voorbij of men wordt ergens geconfronteerd met de "droeve mare" van één of andere kennis .....nogmaals ....we staan daar veel te weinig bij stil hé !
Vorige week vrijdag op zijn "onverwachts" eens naar Oostende gereden ......gaan eten rond de middag in ons bekend restaurant......ondertussen op die korte tussentijd reeds overgelaten.....in de loop van de namiddag Rodenbachske weest drinken op Petrus en Paulusplein met de Kyto terwijl 't vrouwke in de winkelstraat haar gading zocht......uitbater Pascal nog in de "fleur" van zijn leven niet gezien ( wel boodschap voor hem achtergelaten) ....lag in bed....moe.....uitgeput......in de "greep" van het "zwarte beest" van deze tijd.......kanker.....hoefde het waarschijnlijk niet te schrijven.
Om terug te keren op Uw voorstel.....inderdaad niet "slecht" als de eerder getrokken lossingsplaatsen tijdelijk niet meer "uit de hoge hoed " kunnen worden getoverd. Dat stond er niet bij in wuw eerste commentaar vandaar mijn reactie. Theo....'soigneer U hé man en de moed niet laten zakken.....deed ik ook niet en sta nu terug "gelukkig" in 't leven mede dank zij die dekselse duiven......'"tot in de kist" zeker ? Wink
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018 16:07:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Mona toch,
Een AV dient ook om de mening te horen van onze Franstalige broeders en zusters.
Voorstellen zullen er genoeg zijn, twijfel daar maar niet aan, maar ze er door krijgen is wat anders, hoop op correcte besluiten, gaat niet makkelijk zijn hoor, lees en bestudeer maar eens alle reglementering en vormen van besluitvorming Grtz Roger
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Georget

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2018 16:09:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Theo,

Inderdaad, gezien ik niet met jonge duiven speel, was mijn voorstel-vraag alleen voor oude duiven bedoeld.
Ja vrijdagmorgen beslissen, dat gaat voor minder duiven zorgen denk ik.
Dus, dat de grote hokken dan eindelijk voor beide pistes eens uit hun kot komen met reacties....
mona

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2018 13:06:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Gehoord van forum Turnhout.

Nationale voorzitters Belgie & Nederland.

Nergens blijkbaar volledig veilig en eerlijk spel.

Nl hebben probleem met massa inkorvers en willen niet dat nl hun duiven opleren in belgie ,en willen geen belgen bij hun ????=zijn overeengekomen .
Maar kunnen niet voorbij de uitspraak van rechtbank vrijheid van verkeer en goederen .

Voor belgie wil voorzitter terug rekken invoeren voor hafo , er zouden teveel fraude kunnen gebeuren met ec maar wilde daar niet over uit wijden.

De nl voorzitter stoefte met zijn ring die ze ontwikkeld hebben , zou extra controle met gebeuren om fraude uit te sluiten...….
deze stelde ook voor om alle duiven in toekomst uit te rusten met gps ring.

Zou den uitslag dan opmaken volgens de hoogste snelheid niet meer met de duif die de minste tijd volgens afstand en meest m.

Werd daarna volledig van de kaart geveegd.

Daarna zou de briconman Baeten Ivan aan het woord geweest zijn en de spec ec ring van nl volledig afgekraakt hebben . geen extra veiligheid wel iemand die er rijkelijk mee zijn zakken vult . dus hier niet toepassen.
Vanuit de zaal zou de vraag gekomen zijn hoe het zat met controle mat of grote plaat voor controle per mande.....Ivan zei dat dit niet werkte en legde uit waarom niet, dus fabeltje uit de lucht dat dit de controle zou vereenvoudigen.
Kwamen nog enkele liefhebbers aan het woord die mochten vertellen hoe goed ze wel waren en welke producten aan hun duiven gegeven werden.
Was de moeite schijnt.

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2018 13:38:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi geresumeerd verslag.......geeft weer "stof tot discussie" voor de lange donkere dagen die er aankomen . EC niet "veilig" ......op welke basis of door wie werd het dan wel "goedgekeurd" indertijd ?? Big business voor "enkelingen" ?? Er is mijn inziens maar één eerlijke kordate maatregel voor die impasse ......verbieden tot nader order ! Welke sportbond laat nu "materiaal" toe dat "bewezen ???" fraudegevoelig zou zijn..........en wat kan er hiermede in het verleden al niet gebeurt zijn ?? Nogmaals wanneer manipulatie niet kan worden uitgesloten weg ermee !!
Ben totaal "leek" in de materie van "chips en elektronica".......dat zij die hier de nodige "know how" over hebben eens hun mening komen ventileren !
Ook de taak van KBDB en NPO om geen "onrust of paniek" te zaaien maar met plausibele uitleg voor de dag te komen ......maw de liefhebbers "concreet" inlichten over het probleem dat zich stelt ......vooraleer "elk verhaal" weer zijn "eigen leven" gaat leiden !
P.S. Zijn ALLE systemen fraudegevoelig ??? Zo ja......dan is het pas "een groot" probleem.....
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2018 13:52:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Expliceer mij ne keer waarom 'iets" moet in het leven geroepen worden om controle te doen op "iets" waarmee bewezen kan gefoefeld worden !
De zaak bij de wortel aanpakken en uitroeien ....da's pas efficiënt Twisted Evil
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 13 Okt 2018 17:20:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Elke waarheid doorloopt drie fasen......
Eerst wordt ze belachelijk gemaakt.
Dan wordt ze hevig bestreden.
Tenslotte wordt ze als vanzelfsprekend aangenomen !
(Arthur Schopenhauer)
Georget

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 14:53:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag info gekregen van ons lokaal te Eine.
Men zou terug overgaan naar omtrekken met aanpalende en over-aanpalende gemeenten in plaats van straal....
Dus terug naar de grenzen van 50 jaar geleden.
Plezant voor liefhebbers die jonger zijn.
bv.
Was Lozer een gemeente of een gehucht-deelgemeente?
Is bij Huise gekomen.
Huise is bij Kruishoutem gekomen
Huise is nu bij Kruisem (fusie Kruishoutem en Zingem)...
Gaan wij nu terug de discussie aan, : OK aanpalend maar die of andere gemeente (1970) niet om een liefhebber uit te sluiten?
Dikke zever.
Bij ons was het een grote en een kleine omtrek met straal, en iedereen tevreden.
Een tijd geleden mocht in Welden de Pontstraat wel en de Reytstraat niet meedoen in Nederzwalm om mijn vader en zijn broer uit te sluiten.
We gaan toch niet opnieuw kinderachtig doen nietwaar!!!
Het gaat goed momenteel, dus laat het zo.
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 15:16:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget,
Ben verleden week naar vergadering geweest in Aalst, heb daar niks over gehoord.
Terug naar boven
guido2west

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 16:35:18    Onderwerp: Reageren met citaat

in w vl is het aanpalend en over aanpalend tot max over-over aanpalend.
OP de info vergadering van ons arr. kwam ook de straal ter sprake . Kun je me daar iets meer over zeggen ? hoe groot is die straal bv.
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 17:00:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Guido,
Wij spelen al jaren op Quievrain met een straal van 6 km op Quievrain, te rekenen van het coördinaat van het lokaal.
Nooit problemen mee gehad, na verloop van een paar jaar is het een echte vrienden club geworden, en wat ik voornamelijk belangrijk vindt is dat je de melkers uit de omgeving een mooi spel kan aanbieden. Voor meer info kijk eens op Website KBDB, provinciaal reglement oost Vlaanderen, staat alles in ontrent max stralen enz
Terug naar boven
guido2west

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 17:07:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Roger,
Is het dan ook zo dat waar de straal door een gemeente loopt je die hele gemeente moet laten meedoen.
Georget

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2018 17:30:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk Guido,
Ik ga eerlijk antwoorden..
Bij ons zijn er twee omtrekken.
Een van 6 km , kleine omtrek, opdat Van Laere er zou buiten vallen. Dit op vraag van de plaatselijke geldspelers op snelheid tot Toury.
Een tweede van 10 km straal, wat overeen komt met een oppervlakte van 314 vierkante kilometer, dus een tamelijk gebied.
Misschien zal ons gevraagd worden de grote omtrek uit te breiden tot 12km omdat Semmerzake stopt. Iets waar ik niet tegen ben, maar zal veel meer werk vragen omdat ik denk dat gans Zingem, Gavere zal afkomen.
Het centrale punt zijn de coördinaten van het lokaal, en wiens hok er buiten valt, hoe dan ook , uitgesloten. Dus geen rekening met gemeentegrenzen.

Geplaatst: 16 Okt 2018 17:30:13    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Kbdb Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 57, 58, 59  Volgende
Pagina 58 van 59

Ga naar: