aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Statistiek verliezen jonge duiven 2018
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Verliezen jonge duiven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jeroen

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2018 23:08:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier bij ons werd er gestart met 140 jonge duiven. (1e +2de ronde)
De 1e ronde werd gespeend begin maart. Aangezien wij zware halve fond spelen zijn dit zeker geen vroege jonge wat maakt dat de 2de ronde eigenlijk late zijn. De 1e ronde wordt verduisterd, de 2de niet.
In totaal ( na verliezen, bons en mes van de liefhebber) blijven er 55 doffers en 30 duivinnen over.
Van de 1e ronde zijn er 35 doffers die elk minimum 1 zware halve fond vlucht hebben gevlogen. Deze krijgen volgend jaar allemaal hun kans.
De 2de ronde (vliegt enkel een x maal Quiévrain) krijgt volgend jaar een verdere scholing tot ze allemaal minstens 2 nationale zware halve fond vluchten gevlogen hebben. Hier blijven er zeker wel nog van weg maar diegene die op de nationaals wat laten zien worden meestal het jaar erop de betere duiven.
Uit de 30 duivinnen worden er 12 gehaald die komend jaar tussen de jonge garde de 4 laatste nationaals vliegen. De rest zal dienen als duivin voor de weduwnaars.

Mvg
Jeroen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 9 Okt 2018 23:08:25    Onderwerp:

Terug naar boven
wimvg

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2018 07:55:58    Onderwerp: Reageren met citaat

mijn eerste verloren zoon is feit al 2 dagen weg, gisteren zijn ze ook opgetrokken en eentje bleef achter,maar net thuis gekomen dus diene zijne gps stond goed Laughing Laughing
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2018 18:12:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Iemand ervaring met "late jongen" die geen reismand zagen.....geboren september of later ivm verliezen van het hok af ?
Karolien

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2018 18:41:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Luc,

Zelfde als met jongen. Er blijven er dus veel meer weg als onervaren jaarling.
Weerstand is wel hoger, dus beter als een jong.
Succes!
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 2 Dec 2018 18:51:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Karolien,
Heb er zelf voor het ogenblik niet "achter de hand" gezien voor het merendeel zomerjongen en "deels" late die geen vrije vlucht kregen maar wel gepland in de toekomst. Koppelen alhier gepland ten vroegste eind februari ..... wanneer de "planeten" gunstig liggen Wink
P.S. Ondertussen weer veel ambitie gekregen en genieten van de dagelijkse omgang en verzorging .....de "rest" komt wel !
Steven

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 13:06:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Allen

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens iets schreef op dit forum maar nu kan ik mij toch echt niet houden.
Vandaag kreeg ik een vreemde jonge duif binnen van een duivenmelker ( ?)uit Lokeren. Zoals gewoonlijk bel ik betrokkene en na enkele pogingen kreeg ik hem toch aan de lijn. Hoewel ik zelf ook in Lokeren woon, kreeg ik nogmaals de deur op mij neus gesmeten met volgende woorden : "Ik moet hem niet hebben, trek er uw plan mee".

Vorige week was het hetzelfde verhaal. Toen ging het om een jong duifje uit Lede.

Je zal maar een brave burger zijn die plichtsbewust de lieve duivenmelker opbelt met de melding dat één van zijn oogappels op hem zit te wachten
Terug naar boven
Georget

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 13:13:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Steven,
Je hebt alle gegevens van de liefhebber en duif.
Ik zou het melden aan de KBDB
Het is aan hen om in te grijpen en dergelijke toestanden een halt toe te roepen.
Doen hé
Georgé
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 13:28:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Steven, en wie was die 'lief' hebber? Evil or Very Mad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
roger casier

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 14:17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

WALDACK LUC schreef:
Iemand ervaring met "late jongen" die geen reismand zagen.....geboren september of later ivm verliezen van het hok af ?

Ik had er 70 . 10 sneuvelden waaronder 7 aan adeno of iets dergelijks .
Ik ben er bijna geen kwijt geraakt van het hok ; Heb ook wel een paar zwaar gekwetste moeten doden .
Ze zijn nu geleerd geweest op 5-10-15-20-35-35-35 km .
Ik ben er twee kwijt .
vr grt
Steven

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 15:56:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Hé Gunther

Het ging om een zekere Geert F.... (uit respect voor betrokkene wil ik de familienaam niet noemen - hoewel hij het eigenlijk niet verdiend).

Ik moet zeggen, de naam zegt mij zelf totaal niets, laat staan dat ik hem al op een uitslag in onze maatschappij heb zien staan. Toch ging het om een geringde jonge duif.
Terug naar boven
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 18:42:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Steven, zegt mij ook niets. Maar met zo'n praktijken verdient men niet beter dan dat het openbaar word gemaakt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Steven

BerichtGeplaatst: 28 Feb 2019 20:30:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn 32 jonge duiven zijn circa 5 à 6 weken oud. Ze zijn nog niet buiten geweest maar zitten wel al ruim een week in 2 voorzethangvolieres.
Op welke leeftijd laten jullie je jonge duiven voor het eerst effectief buiten ?
Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2019 05:13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Steven schreef:
Mijn 32 jonge duiven zijn circa 5 à 6 weken oud. Ze zijn nog niet buiten geweest maar zitten wel al ruim een week in 2 voorzethangvolieres.
Op welke leeftijd laten jullie je jonge duiven voor het eerst effectief buiten ?

aan +/- 25 dagen worden ze gespeend . Ik heb geen voorzetvoliere . Ik steek er ook nooit buiten , dat moeten ze van zelf doen !!
Tegen dat ze een maand oud zijn gaan ze al naar het dak en 14 dagen later trekken ze al weg ....
Diederik

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2019 16:50:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Steven schreef:
Dag Allen

Het is al een hele tijd geleden dat ik nog eens iets schreef op dit forum maar nu kan ik mij toch echt niet houden.
Vandaag kreeg ik een vreemde jonge duif binnen van een duivenmelker ( ?)uit Lokeren. Zoals gewoonlijk bel ik betrokkene en na enkele pogingen kreeg ik hem toch aan de lijn. Hoewel ik zelf ook in Lokeren woon, kreeg ik nogmaals de deur op mij neus gesmeten met volgende woorden : "Ik moet hem niet hebben, trek er uw plan mee".

Vorige week was het hetzelfde verhaal. Toen ging het om een jong duifje uit Lede.

Je zal maar een brave burger zijn die plichtsbewust de lieve duivenmelker opbelt met de melding dat één van zijn oogappels op hem zit te wachten

Deze week ook een jong uit Lokeren in mijn hok. Gebeld naar de eigenaar en een kwartier later kwam hij het al halen. Zo moet het. Zelf ben ik deze week ook al twee jongen kwijt maar helaas geen belletje gekregen. Ik kreeg de tip om plastieken ringen met mijn telefoonnummer aan te schaffen. Volgens hem zouden vooral oudere melkers zonder internet de moeite niet meer doen om uit te pluizen van wie de duif is. Misschien wel iets van waar.....maar wel jammer.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 1 Mrt 2019 18:20:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Ge moogt dat de oudere liefhebbers ook niet kwalijk nemen vind ik, maar ze kunnen het gewoon vragen in hun inkorvingslokaal die het voor hen uitzoeken, zou al heel positief zijn.
Terug naar boven

Geplaatst: 1 Mrt 2019 18:20:28    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Verliezen jonge duiven Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

Ga naar: