aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

resultaten 2018
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Georget

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2018 16:44:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Theo,
Zonder twijfel... zijn zeker goede duiven...als ze driemaal per tiental vliegen in hetzelfde jaar.
Maar wat mij toch opvalt... zijn de kortste afstanden en de langste afstanden.
Onze Belgische fondduiven zijn maar middelmatig tot zwak...Blijkbaar...
Tussenafstanden...Net niet de dag zelf thuis en niet goed om te genieten van vroeg opstaan en lang vliegen...
Maar goed , behoudens enkele heb ik deze soort niet.
Rare benadering van mij hé
Georgé

Geplaatst: 3 Nov 2018 16:44:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 3 Nov 2018 17:13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

kvind da een heel logische benadering Georget Wink .
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 5 Dec 2018 19:34:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Gunther gefeliciteerd met Uw "10e stek".......beste JARNAC- duif 2017-2018 !
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 6 Dec 2018 17:12:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Merci Luc Wink. Duif is een belofte voor de fond en hoop er de komende twee a drie seizoenen nog plezier aan te beleven. Was vorig weekend op de uitreiking van de gouden ringen waasland en daar mocht ik de zilveren ring op de fond in ontvangst nemen gewonnen door deze duif. Vloog afgelopen seizoen, op lokaal niveau, de 3é op Brive, 3é op Jarnac en de 1é uit Angouleme Very Happy .
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 6 Dec 2018 20:44:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Gunther smet schreef:
Merci Luc Wink. Duif is een belofte voor de fond en hoop er de komende twee a drie seizoenen nog plezier aan te beleven. Was vorig weekend op de uitreiking van de gouden ringen waasland en daar mocht ik de zilveren ring op de fond in ontvangst nemen gewonnen door deze duif. Vloog afgelopen seizoen, op lokaal niveau, de 3é op Brive, 3é op Jarnac en de 1é uit Angouleme Very Happy .

Straffe duif, proficiat aan de duif én de duivenmelker !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Georget

BerichtGeplaatst: 7 Dec 2018 12:44:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Voilà,

Kleine liefhebbers liggen soms aan de basis van goede duiven.
De beste Libourne duif de laatste twee jaar van Jo Bauters....
Betreft een 100% MARC ADAM duif.
Langs deze weg proficiat een zowel Jo als Marc.
Georgé
Astere Vergotte

BerichtGeplaatst: 11 Dec 2018 14:18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Vond ik wel interessant.

We call these principles… “The 10 Commandments of Pigeon Racing”

So here they are in no particular order because the importance of each one is exactly the same
.
1. Always keep good records!
There is no way to consistently better your loft, birds and results when you don’t have records. From the very minute a bird enters your loft it should have a paper trail. Everything that bird does from training, breeding, racing, health, results and everything in between should be recorded.

2. Good health is 75% of the equation!
Just like any athlete, racing pigeons need to be in good health to perform at their peak levels. There is no sense of buying top class birds if you don’t keep them in top condition. A sick and unhealthy “world-class” pigeon is in the same category as a losing pigeon. So, keep health a priority

3. The basket never lies!
This goes hand in hand with number one, you may have your favorites in your loft, you may have birds who you think “look” amazing but in the end results speak louder than words. Training tosses will always show you who your best birds are. Again, this is why it is also important to keep good records.

4. Quality over Quantity!
A few good pigeons are better than many inferior ones plain and simple. Not to mention that they are easier and cheaper to maintain as well. Use the basic and your records to help you spot your best and most consistent birds and use them as the nucleus for your loft.

5. Start with a good foundation
Start with 2 to 4 pairs of good quality breeders and build a nucleus from them. Again, the basket, records and results are always the best way to choose birds. Never trust anyone’s word alone, use real data to make educated decisions
.
6. Successful flying requires a 365 day per year commitment.
This is self-explanatory but just because the race season is over doesn’t mean your commitment to your birds should be. In fact that should be the time to really audit and reformulate your loft and birds (according to your previous year’s records) and put together a plan of attack and plant the seeds for the next season.

7. Be Strategic!
Strategy will always beat out luck in the long run so if you plan on counting on luck or “chance” to win races then you’re probably better off saving your money and getting a new hobby. Treat pigeon racing like a real sport, your birds like real athletes and you like a real coach. Don’t know where to start? First and foremost, your strategy should always start with these 10 commandments, use your records to fine tune your loft and use only your best and “proven” birds to race with and build from there. (And if your still confused on where to start you can use this proven system to help you begin your journey)

8. Build the “love of the loft” into your birds!
Spend quality time with your birds, and you will improve your record. Give your birds kind, gentle and regular attention so they will trust you. This should make them contented and unafraid. This loving care they receive will encourage their instinctive love of home, and it will speed them up or motivate them to their best performances on race day.

9. The loft matters!
Too many fanciers underestimate the value that the loft has on their results. The loft is the starting point of everything and is the nucleus of all of your efforts. Keep it clean, dry, organized and comfortable for your racing pigeons and manage it like a true champion.

10. Develop your own unique equation!
You need to be self-aware of the unique situation that make up your loft and devise a specific plan of attack for it. Again, it’s an individual journey to the tops of the race sheets so understanding the specific and unique needs of you, your schedule, your birds, the races you will be entering, the system you will be using and everything in-between is very important to achieving success in this sport.

There you have it,
The 10 Commandments of Winning Pigeon Racing!

When you strip away all the fancy names, strains, racing systems, tips, tricks, strategies and “secrets” these are the principles that you will find at the very foundation of every champion fanciers process no matter which system they are using.
These 10 Commandments are the “Secret” to winning fanciers success.
Do yourself (and your wallet) a favor and if these aren’t part of the base principles in your loft now then I highly recommend you make it a priority to implement these commandments into everything you do going forward.
I hope you enjoyed this post and found some value in it.
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 12 Dec 2018 22:24:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald.......Uw "copain" Camiel Van Sande uit Bambrugge staat daar maar weer mooi op plaats 11-17-19 "Beste Agenduif" 2017-2018" ! Schitterend!
En .....alle drie duiven van 2016.....dat beloofd voor de toekomst !!

Laatst aangepast door WALDACK LUC op 13 Dec 2018 16:20:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 02:08:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Merci Luc. Ik had het nog niet gezien. Hij komt morgen met bloem. Ik kan hem dan feliciteren. Zijn geliefde vlucht. Gelijk wijlen Carteus uitblonk op Perpignan. Camiel heeft goei voor de zware fond. Vanaf 700 km, zegt hij zelf. Helaas, zoals veel zelfstandigen, te weinig tijd. Bijna 70, en nog altijd hard werken. En....hij loopt nog met de zakken bloem. Nooit tijd. Laughing
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 08:19:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Zijne fameuzen "Molenaar" zit momenteel bij een bevriende sterkspelende fondman( nen bakker geloof ik). Op een evenwaardige duivin. Ze gaan met beiden aan samenkweek doen. Fifty -fifty. Volgens Camiel de beste en goedkoopste manier om aan goei nazaten te geraken. Je moet dat wel doen met iemand die je 100% vertrouwt.
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 09:02:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald Roberts schreef:
Merci Luc. Ik had het nog niet gezien. Hij komt morgen met bloem. Ik kan hem dan feliciteren. Zijn geliefde vlucht. Gelijk wijlen Carteus uitblonk op Perpignan. Camiel heeft goei voor de zware fond. Vanaf 700 km, zegt hij zelf. Helaas, zoals veel zelfstandigen, te weinig tijd. Bijna 70, en nog altijd hard werken. En....hij loopt nog met de zakken bloem. Nooit tijd. Laughing

Die "zelfstandigen" toch.... ...."werken"' tot ze er bij "neervallen" !
En ze mogen "nooit" ziek zijn.....altijd maar "vooruit" ! Taai "ras" als ge het mij vraagt.......maar we mogen "content" zijn dat ze er zijn.....anders deze morgen geen brood "op de plank" Wink
P.S. Vanaf nu hebben we onze "Mister Agen" !.......als 't hier met die van "over de grens" niet zou willen "marcheren" moet ik daar maar ne keer mijn licht gaan opsteken zeker? Wink
Ronald.........ge zit "aan de bron" voor ne herstart op de zware fond Idea
Brr......brr.....serieus "frisjes" vandaag en de wind blaast hier uit "oost" ........gelukkig "genen zelfstandigen"......ga mijn "elitetroepen" voederen zie en de "bakskes" proper maken !
In een "vlaag" van zinsverbijstering toch efkens gedacht deze morgen aan "het appartement" aan de kust Rolling Eyes

Laatst aangepast door WALDACK LUC op 13 Dec 2018 16:21:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 10:39:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc,

misschien kun jij binnen een aantal jaren ook aan samenkweek doen met een bakker......enkel opletten voor ezelkes.
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 11:24:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Bart.. Laughing Laughing Laughing
Luc, Camiel en ik komen goed overeen. En ik ben ne redelijke goeie klant. Dus, moest ik hem eens wat late jongen vragen, ben ik zeker dat hij mij zou helpen. Alleen...fond niks voor mij. Te nerveus en absoluut geen geduld. Mijn idee over fondduiven/melkers is wel veranderd. Al wat meer respect. Wink Het liefst had ik wat succesvoller geweest op de ZHF. Maar blijkbaar kunnen mijn vitesseduifkes dat al niet. 1 nacht mand, 320km EN kopwind kunnen ze wel. Ik heb ook geen goesting om mij een andere soort duiven aan te schaffen. Uitbollen. Misschien dat ik rond Nieuwjaar toch een paar duiven bij mekaar gooi. Mijne crack met mijn beste duivin van het ogenblik gaan zeker samen. Voor een of andere vriend een plezier te doen misschien."We zullen wel zien." Zei den blinden.
(Kende da nog van op school. Les Nederlands...zeispreuken?) Wink
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 11:26:23    Onderwerp: Reageren met citaat

"Alle parten helpen." Zei de mug, en zei piste in zee.
En ik denk dat het nu aan zee nog veeeel kouder is dan in het binnenland.Dus...wees maar content.
Terug naar boven
Samba

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2018 11:45:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Awel Ronald,
ik vind dat ge goede resultaten behaald op uw afstanden. Maar ik vind juist ZHF zeer stresserend als men daarop wil focussen en scoren. Een fondspeler kan evt keuzes maken. Ik persoonlijk ben geen voorstander van de Rhonevluchten.
En wat btreft Camiel Van Sande : die is er ieder jaar bij.
Terug naar boven

Geplaatst: 13 Dec 2018 11:45:55    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Resultaten 2018 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Volgende
Pagina 35 van 37

Ga naar: