aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Bij producten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Op eigen hok
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wimvg

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2018 17:11:22    Onderwerp: Reageren met citaat

roger casier schreef:
wimvg schreef:
Recept 1 – Gezondheidstonicum.
Ingrediënten: 1 Kg dikke witte uien, 250 Gr knoflook, 250 Gr Aluinpoeder, 1 Kg donkere kandijsuiker, 2 L water en 1 soeplepel Lugol.
Bereiding: Vanwege de indringende lookgeur liefst buiten te bereiden,
Uien en knoflook fijn versnipperen en tezamen met het aluinpoeder en de kandij- suiker in de 2 liter water 1 uur laten koken, laten afkoelen en door een doek zeven, de soeplepel lugol toevoegen en het geheel bewaren in een donkere fles op een koele plaats
Gebruik: 1 soeplepel per liter drinkwater eerst gedurende 5 dagen en nadien elke week 2 maal; reeds na een paar weken ziet men de vitaliteit van de duiven toenemen, de oude dons verdwijnt en de duif wordt zuiver en roze op de graat.
Indien geen lugol kan bekomen worden geeft men 1 soeplepel jenever toe of men laat bij de apotheker de lugol samenstellen. In 100 ml water, 5 gr Jodium ( I2) en 10 gr Kaliumiodide (KI) oplossen.

dit heb ik dikke maand geleden is gemaakt, en moet zeggen dat je werkelijk het resultaat er van ziet, de duiven ziten enorm mooi
het is gewoon kwestie van niet alles zomaar in de drinkpot te kappen, maar gewoon aan 1 vast systeem te houden
juist het zelfde als de koers, als de dochter durft af te wijken merk je het snel aan den uitslag Laughing

ik heb dat vroeger ook nog gemaakt en veel vereenvoudigd ? Trouwens koken maakt veel kapot !!!
Dus breng ik een laagje versnipperde lookteentjes in een weckpot met een laagje bruine suiker erop en dan een laagje ajuin en weer een laagje suiker enzovoort tot het bokaal vol is en dan sluiten en een week of drie op de vensterbank . De suiker trekt al het sap uit de pulp, na drie weken zeven en uitpersen en op flessen doen . 1 soeplepel op een kilo eten en afdrogen met vitamineral . Een godsgeschenk in de ruiperiode !!!
De lugol vervang ik door jodaline in het drinken

idd Roger ik merk dit enorm voor de rui, de duiven zitten mooi en heel actief dus slecht zal het warschijnlijk niet zijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Nov 2018 17:11:22    Onderwerp:

Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 8 Nov 2018 22:39:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Gunther smet schreef:
Super van u terug te horen, zien, lezen Roger. En nog eens bedankt van de mooie jongen van gisteren. Veilig thuis geraakt hoop ik? Zag er daar wel gezellig uit, spijt dat ik niet meer tijd had om ook wa te blijven Wink .

Die mensen zijn eigenlijk de schoonouders van mijn overleden dochter.
Wij hebben samen veel mee gemaakt . Wij waren de enigen die er bij waren toen ze besliste om er uit te stappen na een terminale uitgezaaide baarmoederkanker . Zij was 30 en het is 15 jaar geleden . Wij en mijn dochter werden daar altijd met open armen ontvangen . Er zouden meer mensen moeten zijn zoals zij .
Wij hebben een band die blijft . Wij hebben een band met Lokeren en ook met u Gunther . Ik moest dit even kwijt en of dat hier de juiste plaats is weet ik niet maar uiteindelijk ben ik al die jaren blij geweest dat ik kon terug vallen op mijn duiven en de vriendschappen die ik er door heb op gebouwd .
De duivensport is zo rot als een mispel . Corrupt en zwanger van eigenbelang . We moeten daar leren mee leven en dat doen wij ook . We doen gewoon verder , genieten van de hobby en van onze vrienden . Al de rest is er eigenlijk aan onder geschikt .
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 04:13:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij zo een gebeurtenissen verbleekt Idd al het bijkomende. Respect Roger 💪.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 13:32:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Roger, wat ik mij nog herinner van één van de eerste keren dat ik bij u kwam is dat ge zelf kombucha maakte. Doet ge dat nog altijd?
Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 14:17:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Gunther smet schreef:
Roger, wat ik mij nog herinner van één van de eerste keren dat ik bij u kwam is dat ge zelf kombucha maakte. Doet ge dat nog altijd?

nee Gunther . Ik had ergens gelezen dat in uw kombucha pot met goede melkzuurbacteriën er een wildgroei kon ontstaan van slechte bacteriën .
Met andere woorden dat je er eigenlijk geen controle over had en dat die kweek van die zwam best gebeurde in een labo ...
Ik ben daar mee gestopt en over geschakeld op kefir korrels . Lange tijd gegeven , tot op een keer de werking stil viel en alle leven uit de pot verdween .
Nu geef ik alleen nog af en toe youghurt in combinatie met bakkersgist .
Georget

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 16:14:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoh,

Bakkersgist...
Mensen toch...
Als ik klein was en mijn tante kwam voor haar en de familie brood bakken bij mijn grootvader, met wie wij samen woonden, gebruikte ze gist "Levure Royale" als ik mij niet vergis.
Een stuk oplossen in lauw water, en de kleinen(ik dus) was niet weg te slaan zonder dat hij ook een stukje gekregen had. Zo goed van smaak dat ik mij deze nog kan voorstellen. Laten wegsmelten in de mond.... hmmmm!!

Ronald,
L. R. bestaat niet meer zeker???
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 16:53:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Bestaat zeker nog Georget. In Vlaanderen noemen ze dat wel Koningsgist. En dan heb je nog Bruggeman en Zymarom. Zeer goed versterkend produkt. VEEL beter dan gedroogde biergist. En goedkoop. TE goedkoop voor de melkers. Laughing
Ik geef het regelmatig, vloeibaar gemaakt met wat water, over de mengeling.
En vandaag nog een bokaal geschoten look met azijn gemixed. Een soort dressing. Wel straffe marchandies. Dat eerst onder het eten mengen, 1 platte soeplepen per kg, en dan nog wat vitamineral onder mengen. Ook niet slecht. Denk ik toch.
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 16:57:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Gist (ZELL OXYGEN)wordt aan mensen gegeven die door ouderdom of ziekte verzwakt zijn. Georget, ik steek ook regelmatig een brokje in mijn mond. Goed voor..... vanalles. Wink
Terug naar boven
theo

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 17:21:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo te zien heel goed voor Helmut Lotti HAARGROEI hé Ronald . GROETJES van nog ene zonder .
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 17:32:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Theo, die grote kale plek oo mijnen bol is van er altijd vertwijfeld over te wrijven, denkend : " Djuu toch, waar blijven mijn dakschijters nu ?"
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 18:22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

I.v.m. broodgist, hoe het juist zit weet ik niet, maar ergens in de jaren '70 in Tunesië (op vakantie) leerde ik zuurdesembrood kennen, en ben er sindsdien verzot op, maar de laatste jaren is de smaak precies anders. En waarschijnlijk gebruikten ze daar een ander type, ofwel is het mijn leeftijd, dat kan ook, ofwel dat er maar weinig ambachtelijke-warme-bakkers het nog maken. Mijn dochter heeft ook de stiel van bakker geleerd (al doet ze nu gans wat anders) maar zelfs in het school is het er niet van gekomen eens zuurdesembrood te laten maken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018 12:57:02    Onderwerp: Reageren met citaat

En....heeft er al iemand van jullie van de kempzaadolie geproefd? En hoe voelde het ,enig effect? Moesten jullie denken dat jullie nu kunnen vliegen...toch voorzichtig zijn hoor. En eerst toch maar vertrekken van op een stoel. Niet direct van op het dak van jullie duivenkot. Een malheur is gauw gebeurd. Razz Razz
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 11 Nov 2018 12:58:39    Onderwerp: Reageren met citaat

En Gunther....beter afblijven gij. Verhoogt de libido. Vitamine E nietwaar. Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Op eigen hok Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 van 8

Ga naar: