aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Nieuw bestuur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Kbdb
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 08:11:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Nooit te langdradig als de inhoud goed is. Wink
Edwin, herinner je de maanzaadperikelen. Ik denk dat de KBDB niet anders kon dan de zaak seponeren. Omdat hun dopingreglement vol gaten zit. Wanneer iemand die betrapt werd een goede advocaat neemt is de zaak op voorhand beslecht. Je had het over duiven die onbewaakt achterblijven. Normaal mag dat niet. Maar het gebeurt meer dan we willen. Er zal wel altijd een achterpoortje zijn. En de KBDB heeft al genoeg processen verloren zeker? Ik heb het nu over prestatieverbeterende middelen, maar het electronisch constateren is niet beter.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 6 Nov 2018 08:11:46    Onderwerp:

Terug naar boven
Edwin Lenaerts

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 08:15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Jean P schreef:
Edwin Lenaerts schreef:
Je dient een omgeving te creëren waaruit geen duiven kunnen ontsnappen van zodra je de korven open doet ter controle. In een soort van gebouw of hangar, of met een constructie van netten?
Ed

Ik denk dat dit vrij eenvoudig kan op de verzamelplaats van waaruit de vrachtwagen vertrekken na sortering/verdeling van de manden ?

Hallo Jean P,

Jazeker, dit zou kunnen, maar het is en blijft een erg grote inspanning die er moet geleverd worden om een mogelijke fraude met het EC te kunnen voorkomen;

- We hebben geen 100% controle
- Inzetten van erg veel mensen en resources
- Erg tijdrovend

In het voorbeeld dat ik aanhaalde is er een tijdsverlies van 8 uur om een 10% van de ingekorfde duiven te controleren. Dit wil dus ook zeggen dat onze duiven in principe 8 uur eerder dienen ingekorfd te worden. Praktisch wil dit dus zeggen een dag eerder inkorven.
En dat lijkt me een erg grote opoffering voor een probleem dat op een andere manier dient opgelost te worden.

Met sportieve groeten,

Ed
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Georget

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 11:26:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is de medewerking of nalatigheid van het lokaal (duiven onbewaakt achterlaten en manipuleren) de oorzaak van eventuele fraude.
Het EC systeem (chips) ontregelen moet eerst nog bewezen en op papier bevestigd worden. Anders geloof ik het niet wat men suggereert.
Georget

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 16:44:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziezo,

Persmededeling KBDB.
EC systeem NIET fraudegevoelig... OK dus..maar
Gummi terug in voege op Nat. vluchten.
Reden: buitenlandse invloed en navolging........
Wel goed, dat men het dan doet voor internationale vluchten......, als Nederland zijn systemen niet vertrouwt, maar daar moeten onze Nat. ZHF spelers toch het slachtoffer niet van worden....
Logisch of niet???
theo

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 19:57:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Het kan niet eerlijk genoeg gaan FRAUDE moet aangepakt worden en niet zoals met het maanzaad , de doofpot in samen met den EDDY , ook beloftes van de top in Halle moeten uitgevoerd worden !! Wij gaan voor vernieuwing was toch hun motto !!!! Indien men in Halle weet heeft van gesjoemel moeten die lokalen waar er iets mis gaat tesamen met de fraudeurs gestraft worden , hoe maakt mij niet uit !!
gevh

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 20:05:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget schreef:
Ziezo,

Persmededeling KBDB.
EC systeem NIET fraudegevoelig... OK dus..maar
Gummi terug in voege op Nat. vluchten.
Reden: buitenlandse invloed en navolging........
Wel goed, dat men het dan doet voor internationale vluchten......, als Nederland zijn systemen niet vertrouwt, maar daar moeten onze Nat. ZHF spelers toch het slachtoffer niet van worden....
Logisch of niet???

Afwachten
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 6 Nov 2018 20:54:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Nu vacature voor administratief secretaris, is er na Jeroen weer iemand weg bij de Kbdb?
Terug naar boven
guido2west

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2018 09:56:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Roger in west - vlaanderen gaat Claudine op 31 december met pensioen. Hopelijk krijgen we iemand net zoals Claudine want zij is en was een onmisbaar persoon , iemand waarvoor een vraag zeker niet teveel was. We hebben haar op de provinciale viering zondag laatst een staande ovatie gegeven.
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 7 Nov 2018 11:46:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad Guido, Claudine,paar keer mee in contact geweest, heel dienstvaardig, nooit iets teveel , verdiende ovatie, Grtz Roger
Terug naar boven
theo

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 14:54:00    Onderwerp: Reageren met citaat

En wie is of gaat naar Stayen ons nieuw bestuur feliciteren of misschien afbreken ? Ik hoor vliegen dat er nog lokalen gaan bijkomen voor de nationale vluchten in Vlaams-Brabant , als dat zo is zijn er binnenkort bijna geen duiven meer per lokaal en moeten de transporteurs nog meer kilometers rondtoeren en nog meer mogelijkheid tot fraude !!!!
Georget

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 15:07:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Theo,
Daar heb jij een punt,

Hoe minder duiven per lokaal, hoe groter de kans. Als het bestuur van het lokaal meewerkt uiteraard...
DAAR kan het schoentje wringen en niet het EC.
Georgé
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 17:14:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Theo en Georget, beiden de nagel op de kop.De gelegenheid schept den dief. Maar hoe gaat men dat allemaal controleren?
En toch ben ik er van overtuigd dat kampioenen moeilijk kunnen en zullen frauderen. Er staan meestal nen hoop supporters te kijken. En die hebben ALLES gezien. Waar of niet?
En als dat mannen zijn gelijk Georget, die weten even goed als de melker zelf welke duif er aankomt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Georget

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 18:34:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald,
Inderdaad, twee feiten.
1)Leupegem en Etikhove(jaren geleden) hadden een verbond.
In Leupegem veel duiven en in Etikhove geen mand vol.
Lijst Etikhove werd bekeken de duiven van Etikhove in de mand geteld en vervolgens gecontroleerd. Er ontbraken twee duiven. Gezwegen...ondanks men wist welke...
De duiven werden gelost en kwamen aan.. Bij het verzamelen van beide lokalen vlogen deze twee duiven toch 1 en 2 zeker.
Liefhebber geschorst voor 3 jaar, en verbod een lokaal te betreden. Hebben wel verder gespeeld op naam van de vader die dan de duiven inkorfde....
2)Welke duiven komen er aan...
Mijn eigen duiven zal ik wel kennen, maar onze Jonas is iets speciaal. Als wij bij Marc Adam de duiven gaan wachten weet hij beter dan Marc zelf welke op de plank zit. Echt niet te geloven maar waar.
Voilà
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 20:01:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Remember, lokaal Zottegem indertijd 😁
De Luc zal het nog wel weten 😉
Terug naar boven
Jean P

BerichtGeplaatst: 9 Nov 2018 21:31:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Ronald Roberts schreef:
Theo en Georget, beiden de nagel op de kop.De gelegenheid schept den dief. Maar hoe gaat men dat allemaal controleren?
En toch ben ik er van overtuigd dat kampioenen moeilijk kunnen en zullen frauderen. Er staan meestal nen hoop supporters te kijken. En die hebben ALLES gezien. Waar of niet?
En als dat mannen zijn gelijk Georget, die weten even goed als de melker zelf welke duif er aankomt.

Klopt idd., voor gekende kampioenen telt het gezegde, hoge bomen vangen veel wind, ze worden vaak extra in de gaten gehouden.
Maar foefelen is iets van alle niveaus, men kan het bijna vergelijken met amateurwielrenners die foefelen.
Zit in sommige mensen hun genen denk ik, al zal ik het nooit helemaal begrijpen. Die bedriegen niet alleen de anderen, maar toch ook vooral zichzelf.

Controle moet er zijn overal waar "wedstrijd" is. Maar de officiële KBDB uitleg over de gummi schiet toch wat tekort in mijn ogen. Pascal heeft tegen gestemd, omdat men geen duidelijke uitleg wou of kon geven over het "waarom" van het voorstel. In zijn ogen (en ook in de mijne) is de gummi een stap achteruit én zonder afdoende fundering. Of men wil niet toegeven dat sommige EC-systemen niet helemaal zijn zoals het zou moeten. Het was in elk geval geen eenparige beslissing...
Enfin, het is nu zo,
Terug naar boven

Geplaatst: 9 Nov 2018 21:31:41    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> Kbdb Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71  Volgende
Pagina 67 van 71

Ga naar: