aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

In ons lokaal
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Georget

BerichtGeplaatst: 22 Apr 2019 11:21:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeer goed nieuws uit ons lokaal.
Twee lossingen, Maissemy en Pont.
Alles samen 1800 duiven , leerduiven inbegrepen...Een record...
Iedereen met naam in de streek was er...Er is een tamelijk grote omtrek van Wortegem tot in Vurste....
Nu op naar de volgende vluchten ...
Duiven zeer regelmatig gekomen... Hoop voor de toekomst...
De inkorvers zullen gezweet hebben... Dank u en proficiat mannen...
Georgé

Geplaatst: 22 Apr 2019 11:21:32    Onderwerp:

Terug naar boven
Georget

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2019 18:13:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaba mannen,

Is er geen nieuws uit jullie lokaal..
Niet elke maatschappij is te lezen bij PIPA.
Dus, schrijf eens iets hoe het verloopt.
Of mogen wij niet weten in welke lokalen de nick name gasten spelen???
Zo niet meen ik ook... moet ge iets weten over Eine... kijk naar Pipa clubs...
Zou jammer zijn...
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2019 18:57:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja Georget, het bestuur van "De Witte Pen" Zarlardinge gaat het terug vertikken om hun resultaten op het net te zetten. Nochthans een kleine moeite. Spijtijg. Ik lees en hoor zeggen dat de jaarlingen van Noyon op veel plaatsen lang duren.

En je moet niet persé jullie resultaten op PIPA plaatsen. Niks op tegen hoor. Maar je kan ze ook opsturen naar lacolombophilieho.be . Staan veel Vlaamse EN Waalse clubs op.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wimvg

BerichtGeplaatst: 23 Apr 2019 20:23:51    Onderwerp: Reageren met citaat

hier is het de vriendenkring moorsel,maar je gaat mij niet vinden op gat af Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 3 Mei 2019 11:22:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch weer een "zware" taak die op de schouders van de "werkers" in de lokalen wacht : "HF en snelheid (Noyon en Etampes bij ons) inkorven zaterdag tussen 16-18 uur". En zeker nu in het begin van het seizoen als er overal massa duiven worden ingekorfd. Zullen ook moeten "uit de doppen kijken" kwestie dat alles in de juiste manden terecht komt.
Geef ze alvast morgen allemaal een "schouderklopje" en een "bemoedigend" woord.....of beter nog geef ze spontaan een "tractatie" ! Zonder hen geen duivensport meer.....zeker in deze "moeilijk tijden" voor de sport !
alverman

BerichtGeplaatst: 4 Mei 2019 13:34:34    Onderwerp: Reageren met citaat

WALDACK LUC schreef:
Toch weer een "zware" taak die op de schouders van de "werkers" in de lokalen wacht : "HF en snelheid (Noyon en Etampes bij ons) inkorven zaterdag tussen 16-18 uur". En zeker nu in het begin van het seizoen als er overal massa duiven worden ingekorfd. Zullen ook moeten "uit de doppen kijken" kwestie dat alles in de juiste manden terecht komt.
Geef ze alvast morgen allemaal een "schouderklopje" en een "bemoedigend" woord.....of beter nog geef ze spontaan een "tractatie" ! Zonder hen geen duivensport meer.....zeker in deze "moeilijk tijden" voor de sport !

Luc,
Ik weet niet hoe het nu zit, maar vroeger was het verboden om 2 vluchten tegelijkertijd in te korven voor wedstrijd. Nu ze Guido uitgerangeerd hebben, hoeven ze geen schrik meer te hebben van controle.
Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 4 Mei 2019 16:54:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag maar tweegespreksonderwerpen in ons lokaal. Het KOUDE VOORJAAR. Slecht voor de forme. En minder duiven overal. En natuurlijk....KETONEN. Ieder denkt er maar het zijne van. Maar duivensport is niet anders dan elke andere uithoudingssport. En diegenen die er professioneel mee bezig zijn hebben altijd een stapje (of 10 stapjes 😊) vóór op de amateurs. Dat is nu eenmaal de evolutie. Ik twijfel sterk om de snelheid te verlaten. Daar moeten het nog altijd SLIMME zijn.
Terug naar boven
roger casier

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2019 18:02:53    Onderwerp: Reageren met citaat

https://mijn-oudeverhalen.jouwweb.nl/ddb-4-5-19
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2019 19:35:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Roger, toen ik hier in Everbeek kwam wonen waren er rondom mijn huis ook juist weilanden. Ik herinner mij ook de koeien ,' s morgens in de mist. En de geur. Puur platteland. Ik heb ook geen behoefte aan reizen. Wel vroeger veel gedaan om mijn vrouw te plezieren. Maar nu....zegt het haar ook niks meer. Af en toe eens naar De Panne. Twee dagen maximum.😀En thuis...is het paradijs. Mijn duiven en mijnen hof. En ons gezinnetje natuurlijk.
Wat betreft duivenliefhebber of melker. Ik hoor zeker bij de eerste. Ik zal nog geen vlieg kwaad doen. Maar wanneer het seizoen er is wil ik spelen. Dan moeten ze mee. En nog liever twee keer per week , dan 1 keer. Maar als ze terugkomen leg ik ze wel in de watten. Lekkere thee met veel honing in. Een voorverwarmd hok. Ze mogen tot 's avonds hun duivin hebben. ( Van de eerste wedstrijd tot de laatste) En dan vollen bak lekker eten. Veel gepelde zonnebloempitten,sesamzaad en snoep. Maandag terug scherp voederen natuurlijk.
Zo veel afwisseling in de duivensport. Één ding doe ik niet graag....kweken. Vanwege niet graag stront krabben.
Nogmaals bedankt voor de mooie lektuur. Het is niet aan iedereen gegeven om mensen te boeien met de pen.😊
Terug naar boven
Georget

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2019 12:42:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Het volgende,

Voor het eerst geven wij een optionele dubbeling met max de vijf eerste ingegeven duiven. Er waren er ook die maar speelden met hun drie eerste ID.
Wel verleden zondag:
23 liefhebbers grote vlucht
17 liefhebbers ervan namen deel aan de optionele.
Meer dan de helft speelt winst.
Bijvoorbeeld Marc Adam speelde met zijn drie eerste afgegeven duiven en heeft per tiental zijn drie duiven. Dus voor zijn 7,5 Euro krijgt hij 30 Euro...
Plus nog wat serie geld...
Lijkt toch min of meer aan te slaan.
Dat tegenover deze die meer dan 200 duiven mee hebben, ook al kuisen ze de hoofdvlucht op. Ook supercrack Freddy Vertriest met zijn 5 eerste ook driemaal aan de kassa.
Zelfs een liefhebber die er maar één zet heeft zijn 10 EURO.
Ik vind dat systeem niet zo slecht...
roger casier

BerichtGeplaatst: 6 Mei 2019 17:03:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget schreef:
Het volgende,

Voor het eerst geven wij een optionele dubbeling met max de vijf eerste ingegeven duiven. Er waren er ook die maar speelden met hun drie eerste ID.
Wel verleden zondag:
23 liefhebbers grote vlucht
17 liefhebbers ervan namen deel aan de optionele.
Meer dan de helft speelt winst.
Bijvoorbeeld Marc Adam speelde met zijn drie eerste afgegeven duiven en heeft per tiental zijn drie duiven. Dus voor zijn 7,5 Euro krijgt hij 30 Euro...
Plus nog wat serie geld...
Lijkt toch min of meer aan te slaan.
Dat tegenover deze die meer dan 200 duiven mee hebben, ook al kuisen ze de hoofdvlucht op. Ook supercrack Freddy Vertriest met zijn 5 eerste ook driemaal aan de kassa.
Zelfs een liefhebber die er maar één zet heeft zijn 10 EURO.
Ik vind dat systeem niet zo slecht...

Lijkt mij vooruitstrevend en blijkbaar ook een goed systeem .
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019 21:03:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch een teken aan de wand als nu reeds bij aanvang seizoen lokalen de handschoen in de ring gooien en het voor bekeken houden ......o.a. bij gebrek aan interesse van eventueel "gegadigden" die zich nog zouden geroepen voelen (cfr Etikhove).
Wordt mettertijd HET GROTE PROBLEEM.......bereidwilligen vinden om de wekelijkse klus te klaren!
Georget

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2019 22:00:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc,

Laat ons hopen dat Etikhove een tijdelijk iets is, en dat er asap een oplossing uit de bus komt.
Edwin Lenaerts

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2019 11:21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste allemaal,

Voor ons is het opleren van onze jongen wat met vertraging van start gegaan. Het weer heeft niet echt meegezeten op de momenten dat we wat tijd hadden om te gaan lappen, en wanneer het weer dan wél goed was, konden we door ons werk ons niet vrij maken. Het lot van de werkende mens en tegelijk met duiven spelen zeker?

Enfin, nu zijn we eindelijk zover dat we reeds 2x hebben kunnen lappen (gisteren en vandaag) op 5km en 14km. Zoals het weer er nu uitziet, denk ik dat we de komende dagen nog wel wat kunnen gaan lappen, zodat we ze volgende week wel met de maatschappij zouden kunnen meegeven op leervlucht. Jammer genoeg is het volgende week een nogal "korte week", en zijn er in onze maatschappij geen leervluchten gepland.

Vandaar even de vraag aan de college-melkers uit het Antwerpse: Zijn er in jullie bonden nog leervluchten voorzien tijdens de volgende week waar wij onze jongen op zouden kunnen meegeven?
Onze duiven zitten in Wijnegem, dus indien jullie in de buurt nog weet hebben van leervluchten, dan hoor ik dit graag!

Met sportieve groeten,

Ed
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 24 Mei 2019 11:48:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Ed,
Heb je soms contact met Willy Van Berendonck uit Schilde? Mensenleven lang "aan de top".......maar steeds "groot" gebleven als mens .....liefhebber met zijn Mariën-Meulemansbasis"........schonk jaren naeen een ronde late jongen ten bate van de maatschappij......."Duitsers" kwamen erop af als "bijen op de nectar". "De Eendracht Schilde" meen ik hield eens zo een verkoop aldaar in Wijnegem en ik kocht een late van 1991.......in die tijd voor 24000 Bfr ....niet weinig voor een laat jong....werd mijn basisduif! Drie jaar naeen naar die verkoop geweest voordien maar "den Duits" Wink ging er telkens meelopen .....te prijzig...tot mijn echtgenote zei :"Dit jaar gaan we voor de "laatsten" keer.....als je nu niet koopt aub zeg!". En we kochten.....wat een nakweek gaf dat jong ....."De Meulemans ".......broer van het "Bourgeke" bij Willy....1e Nationaal tegen meer dan 40000 duiven. Was daar telkens goede sfeer in het lokaal onder de liefhebbers! Plezant en leerrijk die verkopen in 't lokaal....nu grotendeels vergane glorie op veel plaatsen.........INTERNET Crying or Very sad
P.S. Moest je Willy nog eens tegenkomen tussen "pot en pint" doe hem dan eens de groeten.....misschien herinnert hij mij nog ?
Is wel geen antwoord op Uw vraag hë Wink
Lokaal noemde toen "De Vroege Morgen" als ik mij niet vergis of het geheugen sleet begint te vertonen.....

Geplaatst: 24 Mei 2019 11:48:23    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Pagina 8 van 11

Ga naar: