aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

In ons lokaal
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jean P

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 19:10:57    Onderwerp: Reageren met citaat

guido2west schreef:
Mannekes een VRIJ FORUM op de site van de kbdb . Zou het er graag zien komen. Denk dat het even rap weer weg zal zijn , waarom is dat gestopt op PIPA . Denk dat het bij de kbdb nog veel erger zou zijn , of ben ik mis ???

Idd. de enige forums die ik ken en die al langer dan een paar jaar bestaan zijn er met een streng gebruikersbeleid, zeker geen "vrije". Ongepaste postings worden direct verwijderd, de gebruiker krijgt een verwittiging, na 2 verwittigingen eruit. Voor de rest kan er toch ook vrij veel, zolang het relevant is aan de groep, ook kritiek naar het bestuur, enz.

Maar... zulke forums hebben constant een paar vrijwilligers die er veel tijd in steken om alles te lezen, postings in de juiste topics te zetten, enzzzzzz Komt echt wel e.e.a. bij kijken.

Alles vrij laten... héél moeilijk... mensen blijven gewoon weg... 1 iemand die vaak op de persoon speelt ipv de bal is al genoeg...

Op FB zijn er een aantal duivengroepen, maar eerlijk gezegd blijf ik daar liever weg... daar loopt het heel dikwijls fout (meestal door een paar onbenullen die er plezier in scheppen om keet te maken..., je kan die wel blokkeren, maar ze keren om de haverklap terug met een nieuwe account...).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 17 Dec 2018 19:10:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Gunther smet

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 19:37:47    Onderwerp: Reageren met citaat

guido2west schreef:
Mannekes een VRIJ FORUM op de site van de kbdb . Zou het er graag zien komen. Denk dat het even rap weer weg zal zijn , waarom is dat gestopt op PIPA . Denk dat het bij de kbdb nog veel erger zou zijn , of ben ik mis ???

Idd Guido. Is dat niet hetgeen ik gisteren 'probeerde' duidelijk te maken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 22:06:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Een organisatie die niets te verbergen heeft ......hoeft zich niet af te schermen......klinkt heel naïef vermoed ik ......maar toch.....waar staat VZW voor ? Vereniging zonder winstoogmerk......en bij de gratie van wie hebben zij bestaansrecht.......juist.......de leden. Zonder hen.....geen KBDB ! Heb het al tot vervelens toe geschreven : "Een bond moet er zijn voor haar leden en niet er tegen !". Verbale communicatie naar hen toe is hierin primordiaal.....melkers moeten zich "gerust" en "thuis" kunnen voelen.....weten dat men er is voor hen ! Benieuwd wat de toekomst brengt....mogen ook geen te voorbarige conclusies trekken maar begint toch langsom meer op "voordeel van de twijfel " te gelijken.
g.v.v.

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 22:35:26    Onderwerp: Reageren met citaat

De mandatarissen hebben zich te houden aan de plichtenleer van KBDB ,kan je terug vinden bij reglementen .
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 22:50:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Wordt hoog tijd dat die statuten van "vorige eeuw" eens worden herzien en aangepast aan de geplogendheden "anno 2018" ......geen onmogelijke opgave "mijn gedacht" Crying or Very sad
P.S.Toen mijn vader nationaal voorzitter werd van het ACLVB was dit het eerste waar zijn aandacht naar uitging ......de statuten......hij stelde oa een leeftijdsgrens van 65 jaar in voor het voorzitterschap ( voorheen kon men blijven "zetelen"....vaak tot ergernis van de jongere generaties tot aan zijn dood !)
Vorige legislatuur gezien hoe bepaalde "sjarels" (mandatarissen) zich wentelden in die plichtenleer van de KBDB.....

Laatst aangepast door WALDACK LUC op 17 Dec 2018 22:56:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
g.v.v.

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 22:55:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc klopt dat veel van de statuten niet meer van deze tijd zijn en ook de reglementen niet.
Lees verslag van nationale vergadering , wie dient er voorstellen steeds in.
Is weer lijst weg voor vergadering van sportcomité , vergadering begin feb.
Wat hebben jullie mandatarissen al ingediend ????
Embarassed
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 17 Dec 2018 23:02:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Zal maar weer van die paar "pro deo idealisten" moeten komen zeker......hopelijk wordt er gevolg gegeven aan hun voorstellen ....lees niet "van tafel geveegd" Confused
P.S. Heb daar die stemming ivm zones 1/5. geloof ik nog in 't geheugen !
Bedankt Guido !
Rudiva

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 09:08:23    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="WALDACK LUC"]Vruchtbare vergadering beleefd in de "Verbroedering " te Elst. Ruim dik "80" man opkomst in vergaderzaal en annexe ! Er wordt vanaf 2019 gespeeld met een "kleine" en een "grote" omtrek. Dit is bedoelt om de plaatselijke (modale liefhebbers) te beschermen tegen "overmacht" ( professioneel). Waarborg van toepassing op de kleine omtrek. Mijn inziens een verstandige keuze vanwege het bestuur ......werd door overgrote meerderheid goedgekeurd .....en natuurlijk zijn er wel altijd die pech hebben en buiten "de boot" vallen....bestuur trekt "ergens" de grens .

Beste Luc,

Je zal best wel begrijpen dat ik enigszins ontgoocheld ben in jouw bovenstaande "weergave van de feiten"......
Had van jou - echt waar - toch een realistisch verslag verwacht

Groetjes,
Rudi
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 09:40:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Is weergave van de feiten Rudi......en ik kan er niet aan doen dat U "buiten de boot valt" met hertekening van de omtrekken.....zit niet in het bestuur . Begrijp dat U "verbouwereerd" reageert maar is nu éénmaal zo en mijn beschrijf blijft "realistisch" .....was grote opkomst van allemaal tevreden gezichten en Elst gaat fantastische toekomst tegemoet.
Sorry als ik Uw "precedent" niet expliciet aanhaalde en U dit liever vermeld zag !
Trouwens Uw compagnon "DVV" Moortsele kan daar nog altijd terecht.....maar heeft nu blijkbaar grote ambities in Gent .
Groeten,
Luc
P.S. Schreef wel "er zijn er wel altijd die "pech" hebben en buiten de boot vallen....maar bestuur trekt ergens de grens" in mijn verslag ( inderdaad zonder tot de "kern" te gaan.....heb ik ook geen zin in...verandert niets)
Trouwens is hier forum waar iedereen zijn mening vrijuit kan en mag ventileren.....als U veel dwars zit hebt U hier "vrij podium" om dit aan te vechten.
Rudi naar ik meen speel je toch reeds paar jaar (3 ?) in Lokeren.......en kan je ook in Gent terecht........
Georget

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 12:24:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb zopas het vluchtprogramma van Eine gekregen(transport Wybo)

Beginnen met Massaimy en daarna afwisselend Pont en Ecouen met later Chevrainvilliers.
Zaterdag hebben wij een bestuursvergadering en zondag algemene vergadering.
Als het van mij afhangt(en zal er voor ijveren) zal het een provinciale lossing worden.
Is perfect mogelijk, want Wybo neemt geen duiven mee van de Denderstreek.
Mocht ik van Elst zijn , ik doe mee met de Scheldestreek ipv met Halle en verder.
In september alleen Noyon, maar ja wie speelt er dan nog met de duiven???
Na het week-end geef ik meer nieuws.
Georgé
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 12:36:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget,
Voor jullie zal het altijd provinciaal los zijn op Ecouen,Pont,Maissemy.
Wij (Dender,waasland enz) spelen Noyon en Quievrain op zondag interprovinciaal zoals het was.
Zo dus, eigenlijk niks veranderd.
Enkel Chevrainvilliers dat Toury vervangt.
Terug naar boven
Georget

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 12:47:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Roger,

Dat Geraardsbergen, Moerbeke, Pajottenland enz traditioneel meedoet met Brabant... tot daar nog aan toe.
Maar Elst, waar liefhebbers van Welden, Zwalm(is het niet Luc?), Horebeke, Mater,Nederename enz naartoe gaan... daar blijf ik het een beetje onlogisch vinden, dat ze blijven lossen met Halle op korte afstand enz...
In alle geval.. ik wens jullie het beste met de jonge duiven op de eerste drie vluchten...en niet te veel westenwind...
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 13:02:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget,
Er zouden nog 3 vluchten apart voor jongen kunnen gelost worden uit Quievrain, wel wij gaan ze direct samen interprovinciaal laten lossen. Waarom? Omdat alles op de zelfde camion zit, in Brabant direct alles samen los,Zo dus! En daarbij eind mei zijn er al veel minder oude op Quievrain, ik geloof zelf dat bij geert alles samen al gelost werd van de eerste zondag. Daarbij ze moeten maar opletten, liever enige kwijt dan een bende dommeriken
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 13:16:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget schreef:
Dag Roger,

Dat Geraardsbergen, Moerbeke, Pajottenland enz traditioneel meedoet met Brabant... tot daar nog aan toe.
Maar Elst, waar liefhebbers van Welden, Zwalm(is het niet Luc?), Horebeke, Mater,Nederename enz naartoe gaan... daar blijf ik het een beetje onlogisch vinden, dat ze blijven lossen met Halle op korte afstand enz...
In alle geval.. ik wens jullie het beste met de jonge duiven op de eerste drie vluchten...en niet te veel westenwind...

Georgé goede vriend,
Ge kent mijn standpunt dienaangaande.......altijd voorstander geweest om interprovinciaal te lossen......ook de jonge duiven ten tijde van Horebeke waar ik toen speelde. Nooit of te nooit meer verliezen geleden ( geloof het of niet) dan "provinciale lossingspelers". En "straten voorsprong " wanneer ze later in het nationale spel terecht komen ! Worden er enkel maar "slimmer" van en wie toch achterblijft ......goede selectie.
Maar gaan hier terug geen polemiek over beginnen zeker ?
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 13:32:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Vele van onze liefhebbers laten zelfs hun duiven nooit Quievrain vliegen, direct naar Noyon, weliswaar een paar keer Ghislengien.
Nooit horen klagen over verliezen, Zo dus!
Terug naar boven

Geplaatst: 18 Dec 2018 13:32:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: