aandentoog
duivensport

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

In ons lokaal
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Georget

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 13:52:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Luc en Roger,

@Luc:
Destijds Roland Ghijs, zelf naar Doornik en dan direct Noyon Horebeke IPV.
Van Verliezen weet ik niets, maar veel eerste prijzen gespeeld volledig in het NW van de vlucht. Het enige waar hij zich dul in maakte was dat zijn duiven van het Oosten kwamen.

@ Roger,
Wijs van de mensen die geen Quievrain spelen en direct naar Noyon gaan.
Van Quievrain leren ze inderdaad niets.

Een polemiek starten, geen sprake van, is reeds meerdere keren geweest.
De liefhebbers moeten maar overeen komen met hun lokaal.

Georgé

Geplaatst: 18 Dec 2018 13:52:53    Onderwerp:

Terug naar boven
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 15:16:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn duiven gaan al lang van Ellignies Ste Anne(zelf rijden-25 km) naar St Quentin Of Maissemy.In Henegouwen, wel te verstaan. Praktisch geen verliezen. Wanneer ik ze direct op Noyon INT.PROV. steek.....problemen. Ezelkes zeker?
Ik denk altijd.....eerst leren stappen, en dan pas lopen.
In elk geval...op Noyon INT.PROV. elk jaar de 3 eerste vluchten veel jonge duiven die verloren gaan. Bij veel melkers hoor. En daarna...gedaan. Het kaf is van het koren gescheiden.
Besluit...als je TE voorzichtig bent zoals ik, kweek je veel dommerikken. Zeker wanneer ik in Henegouwen blijf. Dus ga ik misschien het geweer van schouder moeten veranderen. Rolling Eyes
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 15:20:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Georget, ik denk dat ze van Quiévrain juist VEEL leren. Ze leren zich uit ne groten hoop duiven trekken.
Jullie spelen juist hetzelfde als Henegouwen. Ook met Wybo los. Ook kleiner contingent dan op Noyon. Ook ezelkes in de maak? Laughing Wink
Terug naar boven
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 17:01:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is toch niet de bedoeling om bvb met "60" te starten en op het einde van de rit er "60" over te houden zeker ? Inderdaad zo vlug als mogelijks "het kaf van het koren" scheiden met voor iedere duif eerlijke kans om zich te tonen.Toen ik met jongen speelde ging het alover 2xDoornik - soms Epehy- 2x Noyon (IP)- 2x HF(IP) - 2 x ZHF - en dan "alle nationaals" indien mogelijks naar omstandigheden.....awel dan waren ze "gezift" en "gekend".......beter dan er "60" overhebben en dan met de "handen in het haar" voor selektieprobleem komen te staan......
Mijn goede vrienden uit Breskens hun door omstandigheden "niet opgeleerde" jongen 2017 zaten nu als jaarling dit jaar in zes keer in Montlucon....90% thuis ! De "goede soort" en "vitale" gezonde duiven !
Wat goed is komt snel Laughing
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 19:45:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Luc,
Was dat met vroege jongen?
Ga je dit volgend jaar ook doen met je jongen ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 18 Dec 2018 19:59:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Roger,
Was een vast jaarlijks ritueel met 1e + 2e ronde die verduisterd werden !
Dit jaar geen vroege kweek, koppeling eind februari maart en geen "jongskesspel" meer in de toekomst.....enkel nog goed opleren in hun geboortejaar......kaart "zware fond" getrokken ....en daarvoor de geschikte origine van duiven aangeschaft Wink
WALDACK LUC

BerichtGeplaatst: 3 Jan 2019 22:57:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Zondagmorgen om mijn "ringskes" geweest in Elst. Gezellige drukte aan "den echten toog" en veel blije gezichten gezien ......ook veel vrienden van voorheen te Horebeke die hier nu een vaste "stek" hebben gevonden. Ook paar "oude getrouwen" die ik nog niet terugzag sedert mijn terugkeer naar de heimat .....stond bij "momenten" met een "rijdende kar" aan drie tafels tegelijk ! Gaan hier vast en zeker nog "leuke tijden" tegemoet in Elst ....een "plaagstoot en een kwinkslag" afgewisseld met een "serieuze" beschouwing over de "dingen des levens" ......daar doen we het toch voor ?
Het sociaal aspect van de sport moeten we "koesteren" en dan gaat ze zeker de eerstkomende jaren nog niet dood ! Een lokaal-maatschappij waar de liefhebber zich "thuis" voelt is daar zeker een "hoeksteen' van.......daarom is het aan de leden om de "werkers" in de maatschappij bijtijds te belonen met een vriendelijk "woord-daad" van dankbaarheid .....een schouderklopje bijtijds doet "wonderen"......en.....doet deugd aan je eigen ik..... "diep vanbinnen "! Wink
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2019 19:30:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Daarjuist slecht nieuws gekregen. Onze voorzitter , Bertrand Van Audenhove, overleden. Amper 65 jaar jong. Een zware dobber voor "De Witte Pen" in Zarlardinge, waarvan hij de stichter en bezieler was. Bertrand leefde voor zijnen bond en zijn duifkes. Christiane, Albert en Guy zullen het zwaar krijgen. Hopelijk vinden ze nog hulp om verder te doen. Ze zijn ook niet meer van de jongsten. Zo oud als ik.
De grootste vijand van de duivensport...ouderdom/leeftijd.
Terug naar boven
ROSEGERS

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2019 20:06:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Da's inderdaad weeral slecht nieuws.
Bertrand was inderdaad de bezieler.
Heb hem verleden jaar nog ontmoet bij de algemene vergadering in Oudenaarde.
Is het dan plotseling dat hij overleden is ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ronald Roberts
Site Admin

BerichtGeplaatst: 6 Feb 2019 07:22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Van horen zeggen, voelde hij zich de laatste tijd niet zo goed. Het schijnt dat de buren hem hebben gevonden naast zijn bed. Nog naar de kliniek in Zottegem gebracht alwaar hij is overleden. We zullen hem missen.
Als ik zeg dat hij de bezieler was, dan wil ik ook zeggen dat Christiane, Albert en Guy ook hun bond in hun hart dragen en harde werkers zijn.
Ze worden alsmaar schaarser, de mensen die hun weekend opofferen voor hun vereniging. En niet alleen het weekend. Ook in de week leervluchten, manden klaarzetten en kuisen. Duiven chippen. Uitslagen bezorgen. CHAPEAU 👍👍
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    aandentoog Forumindex -> In ons lokaal Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

Ga naar: