Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Kust-Kortrijk

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Wandelvragen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Loekie



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 114
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 19:44:24    Onderwerp: Kust-Kortrijk Reageren met citaat

Hoi

wij gaan dus in april naar de kermis in kortrijk, nu we willen daar een ganse dag van maken, mét honden dus Laughing

Welke 'kust' ligt t dichts bij kortrijk waar de honden los mogen? En heeft iemand een idee wat ik op mijn gps moet intikken Embarassed
Graag ook de afstand (in tijd) van de kust tot kortrijk?

Ben van limburg dus ken daar NIKS Rolling Eyes
_________________

My dogs, my friends, my support...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 4 Apr 2012 19:44:24    Onderwerp:

Terug naar boven
witte duivels



Geregistreerd op: 04 Apr 2012
Berichten: 226

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 19:46:32    Onderwerp: Re: Kust-Kortrijk Reageren met citaat

Loekie schreef:
Hoi

wij gaan dus in april naar de kermis in kortrijk, nu we willen daar een ganse dag van maken, mét honden dus Laughing

Welke 'kust' ligt t dichts bij kortrijk waar de honden los mogen? En heeft iemand een idee wat ik op mijn gps moet intikken Embarassed
Graag ook de afstand (in tijd) van de kust tot kortrijk?

Ben van limburg dus ken daar NIKS Rolling Eyes


Nieuwpoort?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vani



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 732

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 20:00:33    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben van wvl en weet het niet Laughing Dookia is van de kustregio denk ik Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
wespke



Geregistreerd op: 04 Apr 2012
Berichten: 470

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 20:03:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Kan je dan niet beter net over de grens gaan? Frankrijk dus?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dookia
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 20:54:06    Onderwerp: Reageren met citaat

hoe veel kms wil je op het strand wandelen?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Loekie



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 114
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: 4 Apr 2012 22:39:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Dookia schreef:
hoe veel kms wil je op het strand wandelen?


Niet zo heel ver want mijn gezelschap is geen hondenvolk Laughing
Dus gewoon de dichtsbijzijnde kust van kortrijk waar ze los kunnen en we een uurtje of 2-3 kunnen rondhangen (terrasje inclusief)
Pak een 4km wandelen (enkel, dan hebben we met terugweg 8km)
_________________

My dogs, my friends, my support...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dookia
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2012 08:39:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan zou ik naar de vosseslag gaan

maar ik zal nakijken of je daar nog naar het strand mag nu
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Loekie



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 114
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2012 12:13:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Dookia schreef:
Dan zou ik naar de vosseslag gaan

maar ik zal nakijken of je daar nog naar het strand mag nu


Thx! We zouden 21 april gaan, ik dacht/hoopte dat dat pas vanaf mei weer niet meer was
_________________

My dogs, my friends, my support...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jazzy



Geregistreerd op: 05 Apr 2012
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2012 20:44:23    Onderwerp: Reageren met citaat

ik zijn va kortrijk en ik moe zeggen ik ga of na Cadzand of na de panne en dan richting frankrijk da kunnen ze los
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
dafkapin



Geregistreerd op: 11 Apr 2012
Berichten: 149
Woonplaats: Dikkebus

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2012 21:58:55    Onderwerp: Reageren met citaat

vosseslag vind ik zalig om te wandelen, maar een beetje ver van kortrijk toch

dan ben je beter dat je naar de panne rijdt, denk dat dat vanaf kortrijk het beste bereikbaar is

moet het persé de zee zijn

anders hebben we genoeg provinciale parken in de buurt hoor, zoals de gavers of de palingbeek in ieper (waar je ook heel lekker kunt eten)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Loekie



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 114
Woonplaats: Limburg

BerichtGeplaatst: 18 Apr 2012 23:14:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat niet door, te slecht weer Sad
Gaan naar subtropisch zwembad in de plaats Very Happy
_________________

My dogs, my friends, my support...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dookia
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 19 Apr 2012 09:42:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
ALGEMEEN GEMEENTELIJK POLITIEREGLEMENT

Art. 1.51. Algemene verplichtingen
§1. Tijdens de paasvakantie en het badseizoen wordt de toegang tot het strand, de duinen en tot de zee verboden voor honden tussen 10 en 19 uur.
De zones op het strand waar de toegang met honden verboden is,
worden aangeduid door de volgende verbodsborden met vermelding van de verboden periode:

*verbodsbord honden*

§ 2. De eerste paragraaf is niet van toepassing op:
a) personen met een handicap die begeleid worden door een assistentie- of blindengeleidehond;
b) leden van de politiediensten met hun politiehond in de uitoefening van hun functie;
c) aangestelden van een erkende bewakingsondernemin g in de uitoefening van een door de overheid vergunde bewakingsopdracht met hun waakhond.

§ 3. In de periodes en op de plaatsen waar honden toegelaten zijn op het strand, hoeven ze niet aan de leiband te worden gehouden. De begeleider dient echter steeds zijn loslopende hond in bedwang te kunnen houden en te beletten dat de openbare orde op het strand wordt verstoord door zijn hond.

§ 4. Kwaadaardige honden dienen aan een korte leiband te worden gehouden en een muilband te dragen.

Art. 1.52. Hondenpoep
De begeleiders van de honden moeten steeds in het bezit zijn van een zakje voor het verwijderen van de uitwerpselen van hun dier. Het zakje moet op het eerste verzoek van de politie of een bevoegd persoon worden getoond. De begeleiders van de honden moeten de uitwerpselen van hun dier onmiddellijk verwijderen met behulp van het daartoe bestemde zakje en het gebruikte zakje in een vuilnisbak deponeren.

Art. 17.1. - Het is verboden op of langs de openbare weg, in de bossen en op andere openbare plaatsen honden te laten loslopen of te laten rondzwerven. Ze dienen aan de leiband te worden gehouden. Kwaadaardige honden moeten gemuilband zijn. Met betrekking tot het strand en de duinen zijn de bepalingen vervat in art. 1.51 §4 van het A.G.P. van toepassing

Art. 17.2. - Het is verboden honden van het ras Pitbull-Terriër te houden of ermee te verblijven op het grondgebied van de gemeente.

Art. 17.3. - Rondlopende honden, moeten door de lokale politie gevangen worden en overgebracht worden naar een inrichting die deze wil in bewaring houden, op kosten van de eigenaar. Deze kan zijn dier alleen terug bekomen na betaling van de onderhouds-
en verplaatsingskosten . Indien de verantwoordelijke persoon van genoemde inrichting oordeelt dat het dier gevaarlijk is, of wanneer het niet aanvaard wordt, mag het dier afgemaakt worden, zonder recht op schadevergoeding.

Art. 17.4. - De toegang met honden is verboden tot alle openbare gemeentegebouwen alsook tot de begraafplaatsen, met uitzondering van honden federale of lokale politie en assistentiehonden voor visueel en motorisch gehandicapten. M.b.t. de begraafplaatsen
wordt deze maatregel aangeduid aan de desbetreffende toegangen door middel van een rond bord in witte kleur met rode rand en zwart symbool.

Art. 17.5. - Wanneer honden openbare parken en plantsoenen, de openbare weg, wandelpaden, voetpaden, trottoirs, grasbermen, bossen en zeedijken, of huisgevels bevuilen, moeten de eigenaars of de begeleiders van deze honden de uitwerpselen onmiddellijk verwijderen. Hiertoe dienen zij steeds in het bezit te zijn van een daartoe bestemd zakje. Dit zakje moet kunnen dichtgeknoopt worden. Het dient op het eerste verzoek van de lokale politie en federale politie getoond. De bepalingen van dit artikel ontslaan de aangelanden evenwel niet van hun verplichting inzake reiniging.
Met betrekking tot het strand en de duinen zijn de bepalingen vervat in art. 1.52 van het A.G.P. van toepassing.

Art. 17.6. - Het is verboden dieren langer dan 1/2 uur op te sluiten in geparkeerde personenwagens of andere kleine voertuigen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Wandelvragen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.