Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Raya-AmStaff-1,5jaar (inclusief al haar avonturen:))

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Vetas
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2012 15:56:42    Onderwerp: Raya-AmStaff-1,5jaar (inclusief al haar avonturen:)) Reageren met citaat

Geslacht: Vrouwtje
Gevaccineerd:Ja
Chip/Tatoe:Ja
Ras: Kruising American Stafford
Vacht: Vacht (zie foto)
Kleur: Kleur (zie foto)

Grootte: Standaard
Kan met katten: Onbekend
Kan met honden: Neen
Kan met kinderen: Ja
Zindelijk: Nog onbekend
Kan alleen zijn: Onbekend

Toen we Raya vonden was ze enorm angstig en had ze zeer veel schrik maar wat had deze hond reeds meegemaakt in haar korte leven.

Bij de verantwoordelijke en de vrijwilligers is Raya over haar grootste schrik en gaat gezwind mee op wandeling. In haar hok is ze rustig en kalm.

We zoeken adoptanten die voldoende tijd, energie en vooral geduld hebben om Raya terug alle vertrouwen te geven.

Raya kan niet met andere honden, kan met kinderen (geen peuters en kleuters).

Mijn ervaringen met Raya:
Vandaag ben ik even gaan wandelen met Raya. In haar hok is ze nog wat wantrouwig en zit haar staart tussen de benen maar eens je buitenkomt begint ze vrolijk te kwispelen. Ze is zelfs zo enthousiast dat ik al mijn macht moest gebruiken om haar toch een beetje bij mij te houden Mr. Green ze is wel een paar keer gaan zitten voor een frolicje maar over het algemeen is ze gewoon veel te blij om buiten te zijn om echt te luisteren. Het is een bommetje energie dus ideaal voor mensen die graag eens gaan lopen met hun hond (of iets anders intensief). Ze is ook zeer lief ik heb hopen likjes en knuffels gekregen (die zijn wel nogal onstuimig) Mr. Green.

Bij iemand die tijd maakt om met haar te bewegen en haar wat bij te leren zal ze zeker een vriendin voor het leven worden

Mijn vriend kan beter met haar om dan ik zelf blijkbaar want bij hem loopt ze wel zonder veel trekken mee Shocked zo zie je maar: de aanhouder wint. En in dit geval is het dus zeker niet onmogelijk om zonder trekken te gaan wandelen zoals je misschien op het eerste zicht zou denken

Leeftijd: november 2010


_________________


Laatst aangepast door Poeseline op 30 Mei 2012 07:55:52; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 5 Apr 2012 15:56:42    Onderwerp:

Terug naar boven
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 7 Apr 2012 16:34:18    Onderwerp: Reageren met citaat

ze staat hier trouwens op de foto nog wat mager (je ziet haar ribben Confused ) maar ik kan iedereen geruststellen dat je nu absoluut geen ribben meer ziet, enkel nog een stevige laag spieren en een minivetlaagje Mr. Green
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 15 Apr 2012 14:19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Aangezien er bij Raya overal aangeduid staat dat ze niet met andere honden kan heb ik er vandaag speciaal op gelet en ik zie haar echt totaal niet reageren op andere honden. Ik heb ook heel de weg met Lucky naast haar gewandeld en dat maakte haar duidelijk ook niet uit, dus in hoeverre dat "kan niet met andere honden" klopt weet ik niet.
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 21 Apr 2012 16:38:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag zijn we tussen de buien door een tochtje gaan doen met Raya en Conan. Ze hadden totaal geen probleem met elkaar.
Raya is een heel speelse hond die nogal snel afgeleid is Mr. Green dat heeft ook zo zijn voordelen want terwijl Conan mij nog altijd meesleurde richting konijn was Raya al vrolijk met mijn vriend op weg om de volgende plas te gaan onderzoeken :thumbs: ze luistert wel goed en wil je ook doodgraag plezieren (ook al krijgt ze daar maar af en toe een snoepje voor).
Ze heeft rustig aan Conan gesnuffeld en ze hebben heel de weg dicht tegen elkaar gewandeld zonder problemen dus mits het klikt tussen haar en de andere hond zie ik niet in waarom het niet zou lukken. Echt super sociaal is ze niet tegenover andere honden maar des te meer tegenover mensen Wink



Al die modder zie je natuurlijk wel direct als je wit bent Mr. Green (met Conan op de voorgrond)

_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 30 Apr 2012 16:54:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag hebben we nog eens een langere wandeling gedaan met Raya, ook Lover was mee en Charline met Tessy. In het asiel was Raya heel even wat happerig naar Tessy maar dat zal aan de drukte van alle blaffende honden rond haar gelegen hebben want eens we buiten waren was ze heel flink (ze trekt natuurlijk wel nog altijd in het begin maar ja het is een actief meisje Mr. Green). Ook Lover mocht zonder problemen aan haar snuffelen. Onderweg zijn we een paar honden tegengekomen die zeer duidelijk hun huis&tuin wouden verdedigen maar ook die werden begroet door een enthousiaste Raya, met de tong uit de bek zoals steeds Mr. Green, die totaal niet onder de indruk was van al dat geblaf en gewoon rustig verder liep :thumbs:
Ze loopt heel graag in de modder en grachten vindt ze ook super (als het maar vuil is eigenlijk :vuistje:).
Hier zijn nog een paar foto's van onderweg



_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 17:39:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier ben ik weer met een nieuw avontuur van Raya Mr. Green
Aangezien het zo warm is de laatste dagen dachten we: we gaan zwemmen Red_Colorz_PDT_11 Deze morgen om 10uur sprongen Raya en Cayenne dus de koffer in (geen enkel probleem die 2 samen Raya heeft weer een vriendinnetje bij) en we gingen richting Nieuwdonk. Raya is een beetje een cliché als het op autorijden aankomt, mijn auto heeft enkel vooraan venstertjes en dat van mij stond open, ze wou persé erdoor komen hangen Mr. Green heel mijn schouder ondergezeverd maar who care's? ze was zoooo blij.

Aangekomen aan de nieuwdonk sprong ze enthousiast uit de auto, ging eens snuffelen aan vriendin Tessy en de mensen die meewaren met Tessy en weg waren we. Mijn vriend had weer een nieuwe uitdaging met Raya aan de flexi maar het viel toch goed mee qua trekken. Ze kwam ook direct als hij haar riep, ze begint echt goed te luisteren (volgens mij is ze minstens even gek op hem als ik).

Aangezien Raya gek is op water hadden we verwacht dat ze wel zou willen zwemmen ook maar eens ze geen grond meer onder haar poten voelt vindt ze het precies toch niet zo leuk meer. Dan maar rondcrossen in het ondiep Mr. Green en Cayenne pesten door haar stok te proberen afnemen (die werd dat na een tijdje beu en begon te grommen maar Raya reageert daar totaal niet op).

Ze heeft haar echt goed geamuseerd denk ik en haar gedrag was bijna compleet voorbeeldig (ze springt alleen nog iets teveel enthousiast op, nogal pijnlijk met blote benen Embarassed ). Er liepen toch een aantal honden die ze nog nooit had gezien maar ze wil er niet naartoe gaan en reageert er ook niet agressief op.

Tot slot nog een paar foto's




_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Vetas Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.