Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wie hond wil moet op cursus

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Actualiteit & nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dookia
Site Admin


Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 418

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 08:20:01    Onderwerp: Wie hond wil moet op cursus Reageren met citaat

N-VA-Kamerlid Minneke De Ridder heeft een wetsvoorstel klaar rond het invoeren van een verplichte hondenhoudersvergunning. Wie een hond in huis wil halen, moet eerst een cursus kynologie volgen. Dat berichten Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg woensdag.
De maatregel moet het aantal bijtincidenten terugdringen, broodfok en het misbruik van vechthonden tegengaan, en de levenskwaliteit van honden verhogen. Want het probleem situeert zich niet bij de hond, maar bij de baasjes die niet weten hoe ze met honden moeten omgaan, argumenteert het Kamerlid. Jaarlijks hebben zowat 100.000 Belgen verzorging nodig na een hondenbeet.

Het nog prille voorstel baseert zich op het Zwitserse model. Daar bestaat al een 'Hundenfuhrerschein'.

Eigenaars die hun hond mishandelen, misbruiken of veelvuldig dumpen, kunnen hun vergunning ook kwijtspelen. Wie de cursus kynologie moet geven en of dit ook geldt voor mensen die al een hond hebben, staat niet in het wetsvoorstel.

bron
het nieuwsblad http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120425_010
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 25 Apr 2012 08:20:01    Onderwerp:

Terug naar boven
Voica



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 258

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 08:24:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed voorstel, en zelfs al heb ik al reeds honden; k'zou het nog met plezier gaan volgen. Wink
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
vani



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 732

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 08:34:22    Onderwerp: Reageren met citaat

ook voorstander van. Hopelijk komt het aspect BF dan ook aan bod dat de mensen weten waar ze beter geen hond gaan kopen. Want ze zijn nog in staat grotendeels van die opleidingen te laten sponsoren door winkels.. Embarassed
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Cherish



Geregistreerd op: 09 Apr 2012
Berichten: 123

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 09:58:02    Onderwerp: Reageren met citaat

vani schreef:
ook voorstander van. Hopelijk komt het aspect BF dan ook aan bod dat de mensen weten waar ze beter geen hond gaan kopen. Want ze zijn nog in staat grotendeels van die opleidingen te laten sponsoren door winkels.. Embarassed


Wou ik net ook zeggen, gebeurd bij de trimmers op school ook al zo. En sommige DA dan om over te zwijgen, het zijn hun beste klanten.

Daardoor ook de bedenking ivm DNA dat gecontroleerd mag/kan worden door DA. Zal ook gefoefel teweeg brengen..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
wespke



Geregistreerd op: 04 Apr 2012
Berichten: 470

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 13:41:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind dat er ook een soort van begeleiding mocht bestaan vooraleer men zich een pup aanschaft. Mensen weten vaak niet waar ze aan beginnen....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
lore



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 326

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 13:46:07    Onderwerp: Reageren met citaat

vind het lachwekkend eerlijk gezegd. ik zie er zeker voordelen in, maar dan gaan van die self-made prutsers à la geert de ****** en danny gr***** garantie die lessen geven...
wetende dat die laatste een lijst wil doorgevoerd krijgen met agressieve hondenrassen... 4 van mijn 6 honden staan al op zijn geliefde lijst Rolling Eyes maar wel schrik hebben van ons Ayck, het knuffelmachien
Laughing
_________________

...Repetition does not transform a lie into a truth...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
witte duivels



Geregistreerd op: 04 Apr 2012
Berichten: 226

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 15:08:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben er echt geen voorstander van.
Stel me vragen bij oudere mensen? moeten die dan ook op cursus?mensen zonder vervoer, hoe geraken ze daar?wie, wat voor cursus zal het worden??
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
bandolero



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 755

BerichtGeplaatst: 25 Apr 2012 18:57:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen voorstander van, België kennend, loopt het toch weer in de soep, en gaat het op niets trekken...
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Zoë



Geregistreerd op: 10 Apr 2012
Berichten: 7
Woonplaats: Sint-Truiden

BerichtGeplaatst: 28 Apr 2012 07:56:35    Onderwerp: Reageren met citaat

op zich lijkt het idee me wel interessant. Alleen zal enkel en alleen een cursus geen oplossing zijn vrees ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Actualiteit & nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.