Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Cayenne (mijn engeltje)-Kruising Mechelaar-9maand

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Vetas
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2012 18:42:58    Onderwerp: Cayenne (mijn engeltje)-Kruising Mechelaar-9maand Reageren met citaat

Geslacht: Vrouwtje
Gevaccineerd:Ja
Chip/Tatoe:Ja
Ras: Kruising mechelaar
Vacht: Vacht (zie foto)
Kleur: Kleur (zie foto)

Grootte: Standaard
Kan met katten: Onbekend
Kan met honden: Ja
Kan met kinderen: Ja
Zindelijk: Zindelijk
Kan in auto: Ja
Kan alleen zijn: Ja

Cayenne kwam eind januari 2012 bij ons in het asiel terecht en werd gelukkig vrij vlug geadopteerd. De relatie van de baasjes is stukgelopen, Cayenne bleef bij de jongeman maar hij moest te veel werken en Cayenne werd herplaatst bij zijn neef. Cayenne en de neef bleken geen goede combinatie en zo kwam ze terug bij ons in het asiel terecht.
Cayenne is een vrij schuwe hond, je moet haar vertrouwen winnen, ze kan een beetje aggresief overkomen maar dat is maar bluf.

Ze knuffelt graag en wandelt makkelijk tussen de andere honden. Ze heeft wel wat schrik van mannen maar mannelijke vrijwilligers gaan met haar wandelen en dit lukt vrij goed.

Ze springt graag op en trekt wel aan de leiband. Voor de rest komt ze vrij rustig over. Maar het blijft natuurlijk een jonge Mechelaar en ze heeft echt nood aan beweging en uitdaging.
Vaccin, chip, steriel, ontvlooid en ontwormd.

Leeftijd: september 2011

Ik ken Cayenne al van haar eerste verblijf bij Vetas, ze was toen al vrij schuw en je kan best eerst even tijd nemen om haar te laten zien dat je absoluut niet gevaarlijk bent. Ze zal altijd in haar mand kruipen uit schrik maar met snoepjes is ze wel te verleiden om eruit te komen en te komen snuffelen. De eerste keer heb ik er toch wel een half uurtje over gedaan om haar te laten kalmeren maar toen was het wel in orde en ze ging zelfs op haar rug liggen in haar mand en ik mocht absoluut niet meer stoppen met wrijven Laughing

Nu was het natuurlijk weer een tijdje geleden en ze heeft weer een hoop negatieve ervaringen bij. Ze was echt nog meer in paniek dan de eerste keer toen ze weer iemand nieuw (ik) zag maar gelukkig zat ik toch nog ergens in haar geheugen want eens ze al haar moed had samengeraapt om toch eens te komen snuffelen van dichtbij was haar angst weg.

Aangezien het zo warm was zijn we toen met de auto naar de Nieuwdonk gereden, Cayenne ging direct liggen in de koffer en met Raya die ook in de auto meeging had ze geen enkel probleem.
Aan de nieuwdonk kwamen ook Chaline met haar zus en Tessy bij ons.
Cayenne heeft eventjes geblaft (jah onbekende mensen zijn altijd een beetje beangstigend) maar eens we begonnen te stappen werd ze rustiger.
We zijn toen het water in gegaan, Cayenne was er niet direct gerust in maar met een beetje aanmoedeging is ze er toch mee ingekomen
In het begin was ze nog wat bang van Charline en haar zus en ze blafte af en toe naar hen als ze wat te dicht kwamen maar na een tijdje ging ze zelf naar hen toe. Ik ben ook verder met haar gegaan tot ze niet meer kon staan en dus wel moest zwemmen. Ze was eventjes in paniek omdat ze geen grond meer onder haar poten had maar ik heb haar aan de achterhand ondersteund en toen zwom ze rustig verder. Aporteren doet ze ook heel graag en als er een stok in het water vliegt dan vergeet ze dat ze bang is en zwemt ze er enthousiast naartoe (ze zinkt wel nog altijd half maar ze kan al net goed genoeg zwemmen om er te raken). Zonder stok komt ze altijd maar dichter tegen mijn been naarmate we dieper gaan om toch zeker te zijn dat ik dicht genoeg ben om te helpen:)
Ze ging met haar stok mooi naar Nino en Charline om hen te laten gooien (ik moest gewoon mooi mee achter die stok want ja ze hing aan de lijn:p) maar af en toe wil ze hem niet afgeven en dan grolt ze, als Raya de stok wou afnemen deed ze ook aggressief dus dat is wel iets waar aan gewerkt moet worden.

Voor de rest heeft ze het echt SUPER gedaan, ze heeft haar angst voor 3 nieuwe mensen en 2 nieuwe honden overwonnen, ze heeft wat leren zwemmen en ze had er echt plezier in.

Voor iemand die op zoek is naar een hond om echt mee bezig te zijn is ze ideaal want ze is graag bezig en heeft een vrij grote 'will to please'



_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 29 Mei 2012 18:42:58    Onderwerp:

Terug naar boven
Poeseline



Geregistreerd op: 03 Apr 2012
Berichten: 251

BerichtGeplaatst: 2 Jun 2012 20:18:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Cayenne werd vandaag geadopteerd door mensen die al een Mechel hebben, veel nieuwe vriendjes voor Cayenne Cool

Succes meisje
_________________
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Het Belgische hondenforum Forumindex -> Vetas Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.