Gilde der Kaasmakers
Een ontmoetingsplaats voor alle mensen die ge�nteresseerd zijn in zelf kaas maken
 



Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Gilde der Kaasmakers Forumindex -> Ingredienten -> Schapenmelk
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht Schapenmelk - Geplaatst: 11 Mei 2013 11:45:34 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






Ik ben (waarschijnlijk) al weer aan de late kant, maar weet toevallig iemand van de lezers een adres voor schapenmelk in de Randstad?
Zelfs mijn leveranciers voor koeien- en geitenmelk kunnen me niet helpen en ik wil graag een keertje een Manchego maken...

groet,
Herman
 
Terug naar boven  

    - Geplaatst: 11 Mei 2013 11:45:34  








 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 11 Mei 2013 15:37:50 Reageren met citaat  
gerda



Geregistreerd op: 12 Apr 2013
Berichten: 349
Woonplaats: Geeste Duitsland

Helaas kan ik je daar niet aan helpen, zit wel heeeeeeeeeeeeeeeeel erg uit de buurt.
Dagje naar Drenthe?? Zijn genoeg schapen hoeders.

_________________
www.gerho.de
 
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 12 Mei 2013 09:47:05 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






Schapen kan je hier ook genoeg vinden, het gaat er om dat er hier in de omgeving blijkbaar helemaal geen schapen worden gemolken...
 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 12 Mei 2013 18:43:07 Reageren met citaat  
gerda



Geregistreerd op: 12 Apr 2013
Berichten: 349
Woonplaats: Geeste Duitsland

http://www.desterkeakkers.nl

Deze zit niet ver bij ons vandaan. Maar ja dan moet jij dan wel een eind voor rijden , moet je net in de buurt zijn.

_________________
www.gerho.de
 
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 13 Mei 2013 08:12:30 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






mmm, laat ik nu a.s. weekend in Hardenberg zijn! Ik moet eens kijken hoe en of dit in te passen is. Ik moet het natuurlijk direct na thuiskomst kunnen verwerken ook en dat wordt misschien lastig als ik dinsdags weer moet werken....
In ieder geval bedankt voor de tip. Leuke website heb je trouwens. Wel eens er over gedacht om zelf gerookte kaas te maken?

groet,
Herman
 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 13 Mei 2013 14:08:38 Reageren met citaat  
gerda



Geregistreerd op: 12 Apr 2013
Berichten: 349
Woonplaats: Geeste Duitsland

Dankjewel! Staat allemaal nog in de kinderschoenen en erg duits gericht maar er word achter de schermen hard gewerkt aan produkten en leveranciers.

Ah je hebt de rookgril gezien!

_________________
www.gerho.de
 
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 15 Mei 2013 07:39:29 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






Hoi Gerda,
ik heb contact gehad met De Sterke Akkers. Op de tijd dat ik daar zondag terecht kan hoop ik al weer thuis te zijn, dus dat gaat niet lukken.
Maar als je zelf b.v. Manchego wil maken, dan kan je daar terecht voor 1,50 per liter...

groet,
Herman
 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 17 Mei 2013 10:53:12 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






De berichten beginnen wat door elkaar te lopen, maar even een update hier mbt de schapenmelk:
Logistiek was het niet mogelijk om bij De Sterke Akkers op 2e pinksterdag schapenmelk te halen, dus ik heb ze gevraagd naar een adres in Zuidholland. Ze verwezen me naar een site van een soort cooperatie en daar stond het adres van een schapenboer op in Stolwijk (net onder Gouda).
Daar vanmorgen telefonisch contact mee gehad en ze zijn een tijd geleden overgestapt op geiten omdat ze geruimd waren vanwege Q-koorts.
Maar... ik mocht ze mailen en ik zou dan de gegevens krijgen van een schapenboer in Zuidholland die het hele jaar rond melkt. Dus ik blijf hopen...
 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 17 Mei 2013 11:53:00 Reageren met citaat  
gerda



Geregistreerd op: 12 Apr 2013
Berichten: 349
Woonplaats: Geeste Duitsland

Tjemig het valt niet mee om een paar litertjes schapenmelk te krijgen, dat word een bijzondere kaas, echt moeite voor gedaan.

_________________
www.gerho.de
 
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 19 Mei 2013 19:52:09 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






Yes, antwoord gekregen en er kan telefonisch worden besteld, na 10 uur 's morgens worden afgehaald, (voor een prijs van 1 euro 50 per liter) behalve op zondag. Morgen dus helaas geen kaas maken.
Het lijkt een hoge prijs voor verse melk, maar de opbrengst van schapenmelk is veel hoger omdat gehalte aan vet en vaste bestanddelen hoger is.
Op mijn moment dat ik mijn eerste Manchego gaat maken, zal ik een verslag posten. Overigens: Roquefort is ook van schapenmelk....

Op het moment dat meer Zuidhollanders schapenmelk willen proberen, laat het horen, dan stuur ik het adres...

groet,
Herman
 
Terug naar boven  

  Gilde der Kaasmakers Forumindex -> Ingredienten -> Schapenmelk Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 1 van 1  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

   
  
 Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  



Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Vertaling door Lennart Goosens.