Gilde der Kaasmakers
Een ontmoetingsplaats voor alle mensen die ge�nteresseerd zijn in zelf kaas maken
 



Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Gilde der Kaasmakers Forumindex -> Technieken/Materialen -> Kaas snijden/bewaren
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
  Bericht Kaas snijden/bewaren - Geplaatst: 11 Jun 2012 12:25:25 Reageren met citaat  
Sarz



Geregistreerd op: 11 Jun 2012
Berichten: 1


Beste kaasmakers,

Ik zit met dit topic waarschijnlijk in het verkeerde forum, maar wist niet waar hem anders te plaatsen..
Ik heb van mijn werk een halve kaas van 5.5 kg gekregen. Deze zit vacuum verpakt. Ik vroeg me af hoe ik deze het beste kan snijden zonder de kaas te verpesten en hoe hem te bewaren. Als ik de losse stukken in plastic folie bewaar lijkt het me dat deze vrij lang goedblijven?
 
Profiel bekijken Stuur privébericht
Terug naar boven  

    - Geplaatst: 11 Jun 2012 12:25:25  








 
Terug naar boven  

  Bericht  - Geplaatst: 11 Jun 2012 16:45:22 Reageren met citaat  
hoeklijn
Gast






Snijden van zo'n kaas zal even en probleem worden, daar heb je echt een groot kaasmes voor nodig of een snijdraad. Ga in ieder geval niet proberen in 1x keer coating en kaas te komen, maar snij de coating in met een scherp schilmesje. Zorg dat wat je ook aan gereedschap gebruikt goed schoon gemaakt is, liefst even in kokend water.
Je kan huishoudfolie gebruiken of de snijkant af te dekken, hoe minder lucht tussen folie en kaas, des te minder schimmel, maar schimmel ga je krijgen. Buitenkant van de kaas is schoon te maken met water met wat azijn er in. De gesneden zijde zal je regelmatig wat vanaf moeten snijden. Eerst ook met water schoonmaken en dan een plak afsnijden. Kaas zo koud mogelijk maar boven het vriespunt bewaren. En veel kaas eten Crying or Very sad
 
Terug naar boven  

  Gilde der Kaasmakers Forumindex -> Technieken/Materialen -> Kaas snijden/bewaren Tijden zijn in GMT + 1 uur  
Pagina 1 van 1  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum

   
  
 Nieuw onderwerp plaatsen  Reageren  



Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Vertaling door Lennart Goosens.