Klasagenda
Forum waar je met al je klasagenda-vragen terecht kan!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

overzicht kindvolgsysteem

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Installeren
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Griet

BerichtGeplaatst: 16 Okt 2007 07:52:09    Onderwerp: overzicht kindvolgsysteem Reageren met citaat

Beste Marco,

Na ingeven van observaties ( per dag ) in mijn hersteld kindvolgsysteem, wilde ik een overzicht opvragen via de picto ( vergrootglas ) .
Toen kreeg ik echter een leeg overzicht. Ik keek na of de methode-samenstelling toch in orde was en dat is effectief zo; leeftijd, methode, kleuters, alles staat er in ! Toch blijft mijn overzicht blanco.

Na rondvraag bij collega's blijkt dat dit probleem meer voorkomt.
Kan u ons herbij helpen?

Dank u, Griet
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 16 Okt 2007 07:52:09    Onderwerp:

Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2007 18:02:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je bij het invoeren van observaties ook het observatiegebied ingesteld? In vorige versies van de agenda worden namelijk de observaties in het kvs getoond per observatiegebied. Gevolg is dus dat wanneer je geen observatiegebied hebt aangeduid ze ook niet kunnen getoond worden in het kvs.

In de laatste update van Agenda KO OWP worden ze echter niet meer per observatiegebied getoond maar louter per kind zodat je steeds alle observaties te zien krijgt.

Opgelet: voor de andere agenda-versies moet deze nieuwe kvs-update op de site geplaatst worden; dit zal in de loop van deze maand nog gebeuren (daar werkt het nog per observatiegebied dus ...)

mvg
Marco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Griet

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2007 19:20:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag marco, ik bekeek even mijn agenda en bijhorende instellingen.
Ik deed einde schoolvakantie de laatste update (van augustus) ;

Ik kan nog wel het overzicht v.d.ontwikkelingsgebieden ( met de 3 kleuren ) opvragen van voor de foutmelding bij het ingeven van kleutergegevens.

Ik kan eveneens het overzicht opvragen van de ontwikkelingsdomeinen per kind ( gewone observaties ) Maar wanneer ik op het vergrootklasje klik, krijg ik geen overzicht meer.

En wanneer ik de wizard - kindvolgsysteem open ( 1 keer per ongeluk )
en deze wil sluiten ( vanwege de vergissing ) wordt het gehele agenda-programma uitgeschakeld. Om uit te testen, probeerde ik dit enkele malen met steeds hetzelfde resultaat.

Heeft dit alles te maken met de nieuwe kvs-update die u in de loop van de maand zal proberen te plaatsen ?
Sorry voor al onze vragen, maar we kunnen niet meer helemaal volgen en vinden dit bijzonder jammer aangezien we vorig jaar met zoveel enthousiasme nog andere collega's hebben kunnen overhalen dit jaar ook met het kvs te starten.
groetjes, Griet
Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 18 Okt 2007 22:54:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik stel toch voor om nogmaals de laatste update te downloaden en installeren. Dan ben ik zeker dat je dezelfde kvs-versie hebt dan waarmee ik intussen werk.

Opgelet met het herkiezen van een methode in de wizard want daardoor reset je idd alle observatiegebieden van het kvs zodat alle reeds ingevoerde informatie verwijderd wordt.

Maar dat bij het openen van de kvs wizard de volledige applicatie afgesloten wordt lijkt me dan weer zeer vreemd; dit duidt wederom op een corrupte database ...

Alleszins wacht ik eerst het resultaat van de update af.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Griet

BerichtGeplaatst: 19 Okt 2007 20:22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Marco, hartelijk dank voor de verwijzing naar het opnieuw installeren van de laatste update, want voor zover ik nu heb uitgetest lijkt alles in orde !
Wel vreemd aangezien ik deze update reeds installeerde en , voor die bepaalde foutmelding bij de kleutergegevens ,geen problemen heb ondervonden.
Enfin, we zien wel ! op school installeerde ik deze update eveneens, maar dan met de runtime -versie van Access ( thuis deed ik dat nog niet ) . Ook daar heb ik het probleem voor, maar hopelijk is dat maandag snel opgelost.
Ik geef de info door aan mijn collega's!
Hartelijk dank, Griet
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Installeren Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: