Klasagenda
Forum waar je met al je klasagenda-vragen terecht kan!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Hoe kopieer ik enkele dagen van mijn collega in mijn agenda?

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juf Dominique

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2008 13:28:22    Onderwerp: Hoe kopieer ik enkele dagen van mijn collega in mijn agenda? Reageren met citaat

Beste Marco,
momenteel ben ik in moederschapsbescherming, Juf Katrien (onze voormalige turnjuf) vervangt mij tot het einde van dit schooljaar! Zij werkte ook reeds met de digitale klasagenda! Zij stelt nu zelf voor om haar agenda elke vakantie te kopiëren in mijn agenda, wat handig kan zijn voor volgend schooljaar! Heel lief, maar ik ben bang dat ik zo mijn dagen van begin schooljaar tot de kerstvakantie mee ga overschrijven! Bestaat er een mogelijkheid om enkel het blok van kerst- tot krokusvakantie in mijn agenda te kopiëren, inclusief de observaties?
Bedankt alleszins,
Juf Dominique.

Geplaatst: 1 Feb 2008 13:28:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 2 Feb 2008 12:07:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Dominique,

Hoewel een agenda een individueel werkinstrument is, kan het zijn dat je gegevens van andere agenda’s wil toevoegen aan uw eigen agenda. Enkele voorbeelden:

• je maakt uw agenda op school en thuis en wil na verloop van tijd beide bestanden samenvoegen;
• je werkt samen met een duopartner waardoor je elk een deel van de klasagenda hebt aangemaakt. Na verloop van tijd wil je echter verifiëren of het doelenaanbod correct aangeboden wordt in uw activiteitenpakket;
• je verandert van klas en uw collega stelt zijn lesvoorbereidingen/documentatiefiches ter beschikking;
• je schakelt om naar een andere school waar met een ander leerplan gewerkt wordt.
• je vervangster werkt ook met de agenda en wil jouw gegevens na verloop van tijd aan je bezorgen.

Je kan gegevens vanuit andere agenda’s overbrengen naar uw eigen agenda mbv de synchronisatiemodule. Daarbij worden alle gegevens die zich nog niet in uw agenda bevinden, toegevoegd.

Belangrijk:

Maak steeds een reservekopie van uw agenda-bestanden voordat u gegevens begint toe te voegen. Synchronisatie is een complex proces dat niet altijd leidt tot het vooropgestelde resultaat!

Een concreet voorbeeld is de synchronisatie van 2 agenda’s van 2 collega’s die elk hun eigen activiteiten, belangstellingspunten, fiches aangemaakt hebben. Wanneer deze 2 agenda’s samengevoegd worden, zullen ook alle activiteiten, belangstellingspunten en fiches toegevoegd worden. Hierbij kan de situatie optreden dat u bepaalde activiteiten dubbel ziet verschijnen na de import omdat leerkracht 1 code X gebruikt en leerkracht 2 code Y gebruikt, ook al hebben ze beide dezelfde omschrijvingen voor die activiteiten genoteerd.

Een tweede belangrijk aspect is dat er voor geopteerd is om in de synchronisatie uitsluitend nieuwe gegevens toe te voegen.

Concreet betekent dit dat reeds bestaande gegevens niet geactualiseerd worden om te voorkomen dat uw eigen gegevens zouden overschreven worden met informatie uit de andere agenda-bestanden. Een belangrijk gevolg hierbij is dat bv. bij de import van kvs-gegevens de beoordelingen van kinderen slechts éénmaal geimporteerd worden en dat je dit dus bij voorkeur doet op het eind van het schooljaar wanneer alle beoordelingen ingevoerd zijn.

Deze synchronisatie module is beschikbaar in alle updates vanaf september 2007. Beschik je dus over een oudere versie dan zit dat er nog niet in. Hoe het in zijn werk gaat wordt uitgelegd in de handleiding hoofdstuk "synchronisatie".

Ik kan me best inbeelden dat dit voor velen een stapje te ver is maar je mag me steeds contacteren om dit (éénmalig) voor je te doen.

mvg
Marco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: