Klasagenda
Forum waar je met al je klasagenda-vragen terecht kan!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Doelen van verschillende netten??

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
juf els83

BerichtGeplaatst: 9 Jul 2008 16:44:22    Onderwerp: Doelen van verschillende netten?? Reageren met citaat

Beste,

Ik heb zopas uw agenda ontdekt en ik moet zeggen 'chapeau!!!', knap gedaan. Toch ontdekte ik voor mezelf een 'klein' probleempje.
Ik werk namelijk nog als interimleerkracht en kom daardoor in contact met verschillende netten binnen het onderwijs.
De ene maand sta ik een vrije school, waar ze met de doelen uit het ontwikkelingsplan werken, de maand erna sta ik misschien in een gemeentelijke school - en dus de doelen van het OVSG...
Kan ik dit combineren binnen één agenda??
Of moet ik dan voor elk net op zich een aparte agenda maken?
( Op zich vind ik dat niet zo'n probleem - tenzij ik voor elk net terug apart een installiecd enzo moet bestellen)

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Met vriendelijk groetjes,
juf Els
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 9 Jul 2008 16:44:22    Onderwerp:

Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2008 18:00:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Als je Agenda KO of LO installeert dan zitten daar standaard alle doelen uit het OWP en het GO in. Je geeft dan bij de opsatrt van je agenda aan met welke leerplannen je wil werken. Jij bepaalt ook zelf welke leergebieden/domeinen gekoppeld worden aan elke activiteit. En ja, dat kunnen er dus uit verschillende leerplannen zijn.

De OVSG-leerplannen zijn niet geïntegreerd in de agenda omdat ze door het OVSG zelf uitgebracht werden. Vandaar dat er een specifieke versie 'Agenda KO OVSG' en 'Agenda LO OVSG' is uitgebracht. Die agenda's werken rechtsreeks met hun leerplannen-database. Maar ... aangezien ook die database door ons ontwikkeld werd is die op hetzelfde platform gebaseerd als de andere leerplannen en wordt het dus mogelijk om die leerplannen van het OVSG te importeren in de standaard-versies 'Agenda KO en LO' waardoor dus alle leerplannen samengebracht worden in één agenda.

Wanneer je effectief alle leerplan-databases wil samenvoegen dan wil ik je hierbij graag begeleiden.

mvg
Marco
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
juf els83

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 12:45:28    Onderwerp: Geinteresseerd Reageren met citaat

Beste,

ik ben er zeker in geïnteresseerd wanneer alle doelen kunnen samengenomen worden.
Ik ben echter nog volop bezig met het uittesten van de agenda...
Ik slaag er echter maar niet in om te werken met de dagsjablonen. In de handleiding staat "Kies een sjabloon uit de keuzelijst... en dubbelklik op het sjabloon" - zo zouden alle tijdsblokken gekopieerd moeten worden. Maar dit is niet het geval bij mij... Ik moet dus nog steeds alle tijdsblokken handmatig ingeven. Wat doe ik verkeerd??

Ben ik trouwens alle gegevens die ik nu invoer in de probeerversie kwijt wanneer ik een definitieve versie installeer?

Met vriendelijke groetjes,
Els Aerts
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2008 13:02:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Heb je de wizard 'Aan de slag ...' volledig doorlopen en daar een volledig weekschema aangemaakt? Alleen dan kan je een dag (lees sjabloon) kiezen en kopiëren in een nieuwe agenda-dag.

Kijk op http://www.freewebs.com/klasagenda/help/agendahelp.html waar je in het menu de optie Agenda Module - Wizard 'Aan de slag ...' kiest.

Let op: je kan slechts éénmaal zo'n sjabloon in een nieuwe dag kopiëren. Je herkent reeds zo'n dagen aan de grijze achtergrond van de datum in het kalender-overzicht. Ook in vakantiedagen kan dit niet toegepast worden.

Alle informatie die je in een probeerversie invoert blijven bewaard wanneer je later omschakelt naar een onbeperkte licentie. Dit gebeurt adhv een licentiesleutel die je na betaling ontvangt en die er voor zorgt dat de kalender oneindig wordt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: