Klasagenda
Forum waar je met al je klasagenda-vragen terecht kan!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

leerplandoelen in de agenda vermelden, waar, hoe????

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
annick croonenborghs

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 20:54:26    Onderwerp: leerplandoelen in de agenda vermelden, waar, hoe???? Reageren met citaat

Van de doorlichting wordt er verwacht dat er leerplandoelen in de agenda vermeld staan. De ontwikkelingsdoelen zijn niet voldoende. Hoe kan ik die in de agenda vermelden of bestaat er reeds een versie waarin deze zijn verwerkt? Ik heb reeds geprobeerd ze in te geven bij een activiteit bij de ontwikkelingsaspecten en dan ze erachter te noteren, maar dan reageert hij dat deze tekst niet kan. Hoe los ik dat op?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 10 Okt 2007 20:54:26    Onderwerp:

Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10 Okt 2007 22:55:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga er van uit dat je werkt met Agenda KO OWP.

Daarin zitten uitsluitend de 85 aspecten met de daarbijhorende ontwikkelingslijnen. Dit plan is specifiek ontwikkeld voor de kleuterleidsters omdat zij in het verleden geconfronteerd werden met de problematiek dat ze hun 'weg niet konden vinden in het leerplan'.

Dit plan vermeldt ook specifiek dat wanneer je alle 85 aspecten aan bod laat komen dat je meteen ook voldoet aan alle ontwikkelingsdoelen.

Tegelijkertijd blinkt dit plan uit in zijn compactheid - een leek zoals ik kan die OA/OL lezen Ŕn meteen begrijpen - maar verwijst idd voor verdere diepgang naar de leerplannen.

Op termijn is het de bedoeling om die verwijzingen ook in de agenda te integreren. Overigens, het is de bedoeling dat binnen afzienbare tijd alle agenda's met eenzelfde doelenplatform gaan uitgerust zijn waarin Ólle doelen (KO, LO, BuO, zedenleer, ...) zullen ingeplaatst kunnen worden.

Momenteel is er op de site een DoelenZoeker beschikbaar waarin dit doelenplatform is ge´ntegreerd. Ook dat van het OWP. Bekijk het even bij gelegenheid en laat me weten wat je er van vindt. Overigens, op 22 januari wordt in de KHM hierover een initiatie aangeboden.

Wil je momenteel dus verwijzen naar die leerplandoelen dan zal je dat nog handmatig dienen te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> Functionaliteiten Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: