Klasagenda
Forum waar je met al je klasagenda-vragen terecht kan!

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Ontwikkelingsdoelen

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> DoelenZoeker
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
k_o_e_n

BerichtGeplaatst: 8 Mrt 2007 20:19:43    Onderwerp: Ontwikkelingsdoelen Reageren met citaat

Is het mogelijk zelf nog ontwikkelingsdoelen(niet officiele) toe te voegen? En hoe dan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 8 Mrt 2007 20:19:43    Onderwerp:

Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2007 00:23:36    Onderwerp: Reageren met citaat

je kan op verschillende manieren je eigen doelen gaan toevoegen:

1. je typt ze manueel in in de agenda

2. je voegt je eigen doelen in bij de fiches die je aanmaakt; als je die fiche dan in je agenda voegt, dan worden ook die doelen mee gekopiëerd

Volgende opties gelden uitsluitend wanneer de laatste update is geïnstalleerd:

3. aan elk officiëel OD kan je zelfgeformuleerde doelen toevoegen. Dat doe je door in de agenda te dubbelklikken op de prefix die bij elk OD staat (bv. 01NL01). er gaat dan een venster open waarin je onderaan in het tabblad Doelen deze doelen kan toevoegen. Daartoe geef je eerst een omschrijving en vervolgens een unieke code in.

Als je daarna in je agenda bij het bewuste OD vooraan links op het plusje klikt dan opent zich daar ook een subgegevensblad waarin de zopas toegevoegde doelen getoond worden. Met een dubbelklik kan je ze dan ook in je agenda invoegen.

4. via de DoelenZoeker kan je zelf leerlijnen en daarbijhorende doelenreeks invoeren. Daartoe dien je wel de structuur Type - Leergebied - Domein - Leerlijn - Leerlijndoelen te volgen. als je dit programma opent , dan zie je bovenaan 4 filters (type, leergebied, domein, leerlijn) staan. Als je dubbelklikt op zo'n filter dan kan je er nieuwe bijmaken. Op die manier kan je zelf een structuur uitbouwen of een bestaande structuur uitbreiden. Deze methode is niet de eenvoudigste maar wel de krachtigste. Overigens is deze DoelenZoeker volledig compatibel met de agenda's: alle informatie die je invoert in de Zoeker kan ook bekeken worden in de agenda.

Dit gratis programma kan je downloaden op de startpagina.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
k_o_e_n

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2007 15:21:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Marco,

Bedankt voor de uitleg, maar het lukt nog steeds niet. Doelen koppellen aan ontwikkelingsdoelen is geen probleem. Maar een ontwikkelingsdoel toevoegen aan de lijst lukt me niet.
Als ik puntje 4 in je uitleg volg en ik dubbelklik op (Typ, leergebied, domein) dan openen zich een hele reeks formulieren met de foutmelding: Compileerfout: Sub of Functions is niet gedefinieerd.
Als ik dubbelklik op de filter leerlijn dan gebeurt er niets.
Mijn vraag is dus of ik op een of andere manier een ontwikkelingsdoel met bv. prefix O1ll141 en dan een nieuw ontwikkelingsdoel intyp dat mee in de lijst verschijnt van de ontwikkelingsdoelen van Type1.

Vriendelijke groeten Koen
Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2007 20:17:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Koen,

Ga als volgt te werk:

1. Om zeker te zijn dat je met de laatste versie van de DoelenZoeker werkt, download en installeer terug via de site. Daarbij wordt geen informatie verwijderd. Bovendien wordt er dan een icoon op je bureaublad geïnstalleerd zodat je makkelijk die DoelenZoeker kan aanroepen.

2. Als de DoelenZoeker geopend is, kies je eerste een Type, dan Leergebied, Domein en Leerlijn. Onderaan zie je een aantal doelen die bij die leerlijn horen.

3. Dubbelklik op een doel. Er opent zich een venster dat de informatie van het aangeklikte doel toont. Klik echter onderaan op 'nieuwe record'.
Voer vervolgens je nieuwe doel in: een code, dan een prefix, doelomschrijving, eventueel did suggesties. Voer onderaan minstens één leeftijdsfase in en plaats daar een doelentype bij.

4. Sluit dit formulier af en je komt terug in de DoelenZoeker. Dubbelklik nu op de leerlijn en voeg onderaan in de lijst je nieuw doel toe. Vanaf nu zal dat nieuwe doel steeds getoond worden in die leerlijn.

Marco
Terug naar boven
k_o_e_n

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2007 15:21:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Marco,

Vanaf puntje drie van je uitleg kan ik niet meer volgen. Ik kan namelijk onderaan niet op 'nieuw record' drukken.
Ook bij de uitleg van puntje één kan ik niet goed volgen: Er komt namelijk geen icoon op het bureaublad van de doelenzoeker. Wel dat van de agenda natuurlijk.

Ik houd moedig vol, want deze update lijkt veelbelovend en echt op maat voor onze school. Bedankt alvast voor alle moeite.
Terug naar boven
Marco
Site Admin

BerichtGeplaatst: 23 Mrt 2007 18:35:39    Onderwerp: Reageren met citaat

De DoelenZoeker is een apart progamma dat je gratis kan downloaden op de site: kies daartoe op de openingspagina helemaal rechtsboven de optie "DoelenZoeker". Klik daar op en je kan dit programma downloaden en installeren. Vervolgens zal een snelkoppeling op je bureaublad beschikbaar zijn (een geel vraagteken met grijze achtergrond).

Deze DoelenZoeker is een nieuwe ontwikkeling van me. Daarom doe ik de updates voorlopig uitsluitend op dit programma en (nog) niet in de agenda's. Het is wel de bedoeling om deze Zoeker te integreren in alle agenda's zodat ze met allemaal dezelfde doelenpakket werken. Het is dus de bedoeling om alle doelen van alle koepels (KO, BuO en LO, Zedenleer, Islamdoelen, ...) te centraliseren zodat de agenda's niet langer koepel-afhankelijk zijn maar dat een leerkracht uit alles kan putten. Ook wordt het dan veel makkelijker wanneer omgeschakeld wordt van de ene koepel naar de andere (stagiaires of interims bv...).

Ik wacht even af of je dit reeds gedaan hebt. Ik stel voor dat we aansluitend proberen om je eigen doelen er in te krijgen.

mvg
Terug naar boven
k_o_e_n

BerichtGeplaatst: 25 Mrt 2007 13:25:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor de uitleg en de tips. Voorlopig is alles duidelijk.

Met vriendelijke groeten Koen.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Klasagenda Forumindex -> DoelenZoeker Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: