Metropool
Grootstedelijk Forum
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 


Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Ukraine
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 24 Jan 2022 20:03:00    Onderwerp: Ukraine Reageren met citaat

Zouden we het echt nog gaan meemaken? Een echte oorlog tussen grootmachten, die ook nog aardig wat kernwapens hebben? Ik mag toch hopen van niet. Het is wel crisis van van alles 24/7. Virussen, opwarming, milieu, gewelddadigheid, inflatie, het gaat niet best. Crisismanagement dus.

https://www.nu.nl/algemeen/6179890/vs-overweegt-troepeninzet-vanwege-russische-dreiging-jegens-oekraine.html

We mogen wel eens wat gas gaan inslaan in Europa...
Of somber ik teveel? Idea
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 24 Jan 2022 20:03:00    Onderwerp:

Terug naar boven
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 891
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2022 16:18:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben van mening dat we sowieso van het gas af moeten. Al was het alleen maar om niet het mes op de keel te krijgen van de Russen.

Maar ik deel je zorg. Het is een kruidvat waar alleen nog het laatste vonkje bij hoeft.
Kan er allemaal wel bij.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 25 Jan 2022 18:41:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Ik ben van mening dat we sowieso van het gas af moeten. Al was het alleen maar om niet het mes op de keel te krijgen van de Russen.

Maar ik deel je zorg. Het is een kruidvat waar alleen nog het laatste vonkje bij hoeft.
Kan er allemaal wel bij.

Zeker moeten van de oude brandstoffen af, maar dat kost tientallen jaren tijd, dat snap ik wel.

Vervelend is dan dat men vervolgens veel te snel overstapt op elektriciteit b.v. voor met auto's rijden of voor aansturen van de ventilator in de warmtepomp etc.. Wat ook weer via de verbrandingsovens van de centrales opgewekt moet worden uiteraard (CO2 tenzij het de aarde ingepompt wordt). Verder niet te voeden, wat we nu al zien. Voor je het weet moeten alle hoogspanningstrajecten aangepast worden.. en dat is een job van vele miljarden en enorme inspanning en hinder voor iedereen....

En alles met dat toch al schaarse koper... Voordat we echt alles doen met wind, water, bio en hoog-veilige kernenergie zijn we een eeuw verder. 2050 lijkt mij veel te vroeg.

Verder moeten we oppassen dat we nog wel wat CO2 uit blijven stoten als mensheid. Anders kunnen we wachten op nieuwe ijstijden.

Maar die RARE move van Putin, daar blijf ik mee puzzelen. Dat veroorzaakt een hoop troep, hoe dan ook. Hij is een voorzichtig persoon geo-p*litiek, maar dit is nou niet bepaald voorzichtig, wah... Question Question

Het zal wel een tikje bij het 'einde der tijden'-effect horen.. Embarassed

Overigens vind ik ook dat de Navo wel héel actief is aan de grens van Rusland, met name in Ukraine en de Balten. Jaren geleden is dat begonnen met die anti-raket-raketten in Polen en ergens in de buurt van Tsjechoslowakije zogenaamd tegen mogelijke raketten van Iran N.B.. Rolling Eyes Op de drempel van Moskou... Op Weerwoord heb ik toen nog geroepen, dat ik dat levensgevaarlijk vond en een begin van iets vervelends. In Georgië zat de Navo ook te rommelen en men wilde feitelijk dat Georgië Navo zou worden. Dat hebben de Russen toen via Abchazië en Ossetië gedempt. Ukraine steunde toen de Navo. En voor wat hoort wat, denk ik...
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2022 12:42:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:

Citaat:
Ik ben van mening dat we sowieso van het gas af moeten.

Van dit gas in ieder geval.
Een ander gas is waterstof, hetgeen heel goed bruikbaar is in onze dure gas-infrastructuur, als het wat wordt aangepast.

Nog even terug naar die Russische troepen aan de grens van Ukraine: Zoiets als wat de Russen daar doen doet het Westen steeds met Noord-Korea. Dreigen en intimideren onder het motto 'oefeningen'. Is niet prettig op deze aarde, dat is waar... Zij dreigen dan terug met ballistische raketten.

Verder kan ik mij niet voorstellen, dat Putin het er op aan zal laten komen. Wat een schade, hier en daar enz.. Wel zijn ze lekker aant cyberen; kan de NAVO ook.. Maar goed, ik heb verder geen kristallen bol.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 891
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2022 17:53:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Waterstof inderdaad.
Daar moet meer in geïnvesteerd worden.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 26 Jan 2022 22:58:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Als het maar groene waterstof is uiteraard.
Maar het is net zo handzaam als LPG dat we uiteraard al kennen. Tanken bijvoorbeeld in 3 minuten. En dan puur schoon. Beetje water als residu bij het rijden. Dat is van waterstof in een brandstofcel naar elektriciteit.

De industrie gebruikt al heel lang plaatselijk waterstof naar volle tevredenheid. En het gasnet kan het transporteren voor huishoudelijke zaken zonder overbelast te raken. Er worden fabrieken gebouwd.

Maar hoe dan ook, het is wél een stompzinnig geknoei met die Putin en die Navo op het verkeerde moment...
Bah..! Evil or Very Mad
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2022 00:32:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Het hele verhaal Ukraine zou ons hier overigens versneld naar alternatieve energie kunnen drijven als de gasleverantie vanuit Rusland deels stil zou vallen.
En dat is heel erg voor die Russen want ze leven zo ongeveer van hun gas en investeringen uit het buitenland. Verder hebben ze niet zoveel.

Mede daardoor ook zou het mij enorm verbazen als Putin vreemd blijft doen. Vrijwel alles wat financieën en economie voor hun betekent zou in een keer naar de kloten gaan, reken daar maar op.
Misschien deels ook voor ons in de EU, maar het Westen kan nog wel wat velen.

Ik zou me, als ik Putin was, DUS gewoon wat gedragen. (En als de Navo dat nou ook doet...)

Nou ja, misschien denkt hij dat hij hulp krijgt van Noord-Korea..? Of China? Iran? Idea
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 891
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 1 Feb 2022 07:04:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Of hij wordt beheerst door het oude Sovjet denken. Als je de grondstoffen/rijkdom niet vanzelf krijgt, dan gaan we het halen. En voor je het weet staan de Russische tanks op de Dam.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 3 Feb 2022 16:52:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben toch vrijwel niets? Laughing
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben
Site Admin


Geregistreerd op: 17 Jan 2018
Berichten: 891
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 07:05:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Vergis je niet. De hele economie van Rusland bedraagt het equivalent van de Benelux landen.
_________________
https://mewe.com/rubenmepschen.28
Matrix/Element account: @rubenwa:matrix.org
https://qoto.org/@sergeant
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 11:01:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar ze zijn b.v al veel kleiner dan de economie van China. Het gaat hard.
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2022 15:05:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Mozart schreef:
Het hele verhaal Ukraine zou ons hier overigens versneld naar alternatieve energie kunnen drijven als de gasleverantie vanuit Rusland deels stil zou vallen.
(...)

Nou ja, misschien denkt hij dat hij hulp krijgt van Noord-Korea..? Of China? Iran? Idea

Laughing

China dus. Gas van Putin kopen ze.
https://nos.nl/l/2415666
_________________
Geen steen zal op d'andere blijven, vrezen wij soms...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2022 22:32:30    Onderwerp: Reageren met citaat

India heeft ook graag gas.
'Twee keer zoveel' moeten ze nu hebben.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 20 Feb 2022 14:44:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Vergis je niet. De hele economie van Rusland bedraagt het equivalent van de Benelux landen.

Ja.
Misschien is het een raar gevoel van mij, maar soms lijkt het erop, gezien de uitlatingen in het Westen én aan de andere kant die in Rusland, dat het Westen die door Biden verwachte oorlog de Russen en Ukrainers door de strot wil rámmen.

En als die opstandige Russen in die Oost-Ukrainse lapjes grond gevaarlijk gaan doen, nu ze zien wat het Westen roept, dan komt die clash er best.
Overigens heb ik de bekende 'false flags' daar om oorlog te laten ontstaan best wel gezien.
Granaten door muren van huizen met gevallen puin, maar zonder brandsporen..? Idea
Verder vrijwel alle huislijke spulletjes nog niet erg beschadigd op hun plaats. Granaten doen dat anders.
Nou ja, ik zal het wel verkeerd zien..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Mozart



Geregistreerd op: 20 Jan 2018
Berichten: 833

BerichtGeplaatst: 22 Feb 2022 14:46:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog geen oorlog dus. Iets slimmers.
Het zou nu beter zijn Putin het verlangen naar verdere (wellicht militaire) stappen te ontnemen...!
Wat een schande om het internationaal recht in een keer naar de prullebak te verwijzen. Evil or Very Mad
En.. weer vluchtelingen uiteraard..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 22 Feb 2022 14:46:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Metropool Forumindex -> Europa Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Volgende
Pagina 1 van 19

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.