Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Keltisch kruis legpatroon met uitleg

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Keltisch kruis legging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Miracles
Site Admin


Geregistreerd op: 28 Mrt 2019
Berichten: 183

BerichtGeplaatst: 31 Mrt 2019 10:46:26    Onderwerp: Keltisch kruis legpatroon met uitleg Reageren met citaat

De tarotkaarten op de posities1 t/m 6 stellen als het ware de verticale en horizontale balk van een kruis voor. De kaarten 7 t/m 10 vormen de onderkant van het kruis, de steel, en zouden eigenlijk onder kaart 3 moeten liggen, maar dat is niet praktisch om neer te leggen op een tafel.

Tarot Zwaarden 9Het Keltisch Kruis tarotleg patroon kan heel veel informatie geven over een situatie. Zoveel informatie, dat vaak, als ik de lezing al heb afgerond en iets anders aan het doen ben, me nog van alles te binnen schiet. Daarom raad ik aan om je tarotleggingen op te schrijven, en er een paar dagen later weer eens naar te kijken. Dit is zinvoller dan een heleboel leggingen op één en dezelfde vraag te doen. Hoewel ik goed kan begrijpen dat we soms heel erg naar duidelijkheid verlangen in een bepaalde situatie en daarom de vraag keer op keer willen voorleggen aan de tarot, gaat dat je niet helpen! Meestal wordt de boel er alleen maar verwarrende van. Geloof me, één Keltisch Kruis geeft je een compleet antwoord. Gun jezelf de tijd om dat antwoord te begrijpen.

Lezen van het Keltisch Kruis
De tarotkaarten op positie 1 en 2 kunnen het beste samen worden gelezen. Hoewel meestal wordt gesteld dat de tweede kaart een meewerkende kracht kan zijn, is dit in mijn ervaring zelden of nooit het geval. Zelfs als het een positieve kaart is, blijft het een dwarsligger.

Tarot Staven 8De tarotkaart op positie 1 geeft aan wat de vrager wenst maar niet heeft en de oorzaak is de ‘dwarsligger’ op positie 2. De betekenis van een tarotkaart die dwars ligt is vrijwel altijd negatief. Wanneer een positieve kaart dwarsligt is de betekenis meestal tegenovergesteld aan de betekenis van die kaart rechtop. Ligt een negatieve kaart dwars, dan wordt de negatieve kant ervan versterkt. Zo is het mogelijk dat een dwarse Kelken Vier duidt op onvrede, geen actie willen nemen of innerlijke onrust. Een dwarse Kelken Aas kan duiden op een gevoel dat het je aan inspiratie ontbreekt. Een dwarse Kelken Vijf duidt meestal op het nog niet verwerkt hebben van het verleden. Een dwarse Staven Acht duidt mogelijk op een gevoel dat iets niet wil vlotten.

De tarotkaart op de vierde positie zegt iets over het verleden. Een veel voorkomende vraag van cursisten is ‘hoe ver’ in het verleden ze die gebeurtenis moeten zoeken. Dit kan iets zijn wat gisteren heeft plaatsgevonden, maar ook heel lang geleden, bijvoorbeeld toen je zes was. Het belangrijkste is dat het met de vraag te maken moet hebben. Het moet in het geheel passen. Het is k nooit iets wat je niet kunt plaatsen.

Tarot Kelken 10De negende tarotkaart op de ‘hoop en vrees’-positie, wordt vaak uitgelegd als ‘hoop’ als het een positieve kaart betreft en als ‘vrees’ als het een negatieve kaart betreft. In mijn ervaring is het altijd allebei. Ligt bijvoorbeeld Kelken Tien op de ‘hoop en vrees’-positie, dan kan dit duiden op de hoop dat alles nu beter wordt, dat je gelukkig en blij zult zijn, maar waarschijnlijk duidt de kaart ook op een veel voorkomende angst dat zoveel geluk nooit blijvend kan zijn.

Bij het interpreteren kan het ook zinvol zijn er op te letten of bepaalde getallen meermalen voorkomen. Heeft iemand bijvoorbeeld een 9-kaart op positie 3, 6 en 9, dan duidt dat waarschijnlijk op het afronden van een bepaalde levensfase. De 10de kaart (de uitkomst) kan dan informatie geven over wat nu belangrijk gaat worden voor de vrager.

Dit tarot leg patroon bevat eigenlijk 3 uitkomstkaarten die je gezamenlijk kunt lezen. Namelijk de tarotkaarten op die posities 5, 6 en 10. Dit is vooral van belang wanneer de tarotkaart op de 10de positie negatief is. Lees dan ook de tarotkaarten op posities 5 en 6 voor een vollediger beeld. Daarnaast ligt er ongetwijfeld ergens in de legging een aanwijzing hoe je die ongewenste uitkomst kunt vermijden. Tarotkaarten geven aan wat er waarschijnlijk staat te gebeuren, gebaseerd op je handelingen en manier van denken. Het is geen wet van Meden en Perzen. Bijsturen is meestal mogelijk.

Vaak geeft een Keltisch Kruis een accuraat beeld van de huidige situatie maar is het onduidelijk hoe je verder moet. Je kunt dan als vervolg een ‘Wat-te-doen’-legging doen.
_________________
Someday, somehow, this will all make sense. Maxime Lagacé
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 31 Mrt 2019 10:46:26    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren     Forumindex -> Keltisch kruis legging Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.
RedSilver 1.03 Theme was programmed by DEVPPL JavaScript Forum
Images were made by DEVPPL Flash Games