FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Broedkast.

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stijn

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2010 09:57:58    Onderwerp: Broedkast. Reageren met citaat

Hallo,

Even een onderwerpje over de broedkast. Zelf maak ik geen gebruik ervan omdat ik er geen heb. Ik broed mijn eieren uit met krielkippen die stoppen toch nooit met broeden:)
Wegens verlof in de eindejaarperiode binnenkort
was ik eens aan het denken geslaan om zelf zo een dingetje in mekaar te timmeren, en hoe kon het ook anders vond ik op het internet natuurlijk enkele handleidingen. Na deze te overlopen (zie links) lijkt me dat wel doenbaar om zelf een kast te maken.
Maar er is verdacht weinig uitleg over de 'electronica'..
Daarom mijn vraag, kan iemand me een nauwkeurige en correcte uitleg geven over de werking van een broedkast en al zijn componenten?

Ziehier de enkele links.
http://www.janaardema.nl/Bouwschema.html

http://www.broedpagina.nl/zelfbouw1.html

http://patskippenpagina.everydex.com/index.php?page=zelfbouw2

Alvast bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Geplaatst: 26 Nov 2010 09:57:58    Onderwerp:

Terug naar boven
shamo-typical

BerichtGeplaatst: 26 Nov 2010 13:11:48    Onderwerp: Reageren met citaat

De elektronica in de machine stelt 2x niets voor, voeding, transfo en alle instrumenten aansluiten (temp meter, temp insteller, lichtje eventueel, verwarming spiraal, zelfs automatische luchtbevochtiging ! Tenzij je begint met automatisch keren met een hydrolische pomp op tijdsbasis, automatisch cool-down etc. Dan pas word het interessant.

Echter is de bouw van de broedmachine wel belangrijk en vele moeilijker als de elektriciteit dat erin voorkomt, voor ventilatie, isolatie, warme en koude plaatsen (temp. verschil in de BM), welke warmtespiraal, waar uw bevochtiging laten uitkomen, etc ... . Eerst goed bekijken, nadenken en uitekenen. Best nog enkele malen experimenteren met enkele zelfbouw kastjes alvorens je een goede kan maken. (een betere machine wil bouwen)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: