FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

TT Rekem, 2 en 3 oktober 2010

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Show je dier
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kikie

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2010 12:08:39    Onderwerp: TT Rekem, 2 en 3 oktober 2010 Reageren met citaat

Ik wou hier eens een kijkje gaan nemen.
Dit is de eerste TT waar ik naartoe ga.
Het is vandaag van 15:00u tot 22:00 en morgen van 10:00 tot 18:00u.
We hadden al gedacht vandaag te gaan, dan is het misschien wat rustiger en kunnen we op ons gemak rondkijken.
Ik ben benieuwd Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 2 Okt 2010 12:08:39    Onderwerp:

Terug naar boven
webmaster Jill
Site Admin

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2010 13:08:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Veel plezier en laat ons weten hoe het was Wink

Bezoek ook :
www.raskip.be

Orpingtons
Orpington krielen
Serama's
Siereenden
Sierganzen
Terug naar boven
Kikie

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2010 19:45:05    Onderwerp: Reageren met citaat

We zijn net terug van de TT.
Er was weinig volk en we hadden met momenten meer bekijks dan de dieren zelf geloof ik... volgens mij was de rest van de plaatselijke club.
Er waren kippen, konijnen, duiven en cavia's.
Er was geen enkele cochinkriel, wel 5 barnevelderkrielen (2 dubbelgezoomde en 3 blauw dubbel gezoomde). Die vielen me eigenlijk tegen, ik had niet gedacht dat ze zo klein zouden zijn.

Er waren o.a.: ukkelse baardkriel, antwerpse baardkriel, araucana, wyandottkriel, duitse faverolleskriel, vorwerkkriel, brahmakriel, shamo, ko-shamo, indische vechtkriel, modern-engelse vechtkriel, serama, sebright, java, grote brahma's, new hampshire, grote wyandottes, sussex.
Er waren enkele Belgische krielen. Eentje had geen punten gekregen, daar stond bij als opmerking : 'probeer eens als ardenner kriel' Confused

Doordat het zo rustig was, konden we fijn op ons gemak kijken. En voor de beestjes is dat ook fijner denk ik.
Ik vond het interessant en de moeite om de kippen eens in het echt te zien.

We vonden vooral de vorwerk, wyandottkriel, araucana en duitse faverollkriel mooi
Smile
Maar de araucana en duitse faverolleskriel lijken al wat moeilijker om proper te houden met die bosjes veren bij de araucana en het baardje bij de faverolle.
Dus het kiezen wordt al makkelijker:
cochinkriel, wyandottkriel, vorwerk.

Op naar de volgende tentoonstelling Very Happy
Terug naar boven
milan

BerichtGeplaatst: 2 Okt 2010 20:05:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Probeer eens als Ardennerkriel is nu niet echt een volwassen opmerking, door een keurmeester dan nog...

Baarden en oortoeven zijn helemaal niet moeilijk proper te houden, je kan ze gewoon buiten laten lopen zoals andere dieren !

Als je Barnevelderkrielen te klein vind, neem je gewoon de grote variant toch ? Wink
Terug naar boven
Roeland

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 09:48:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Jah, vind ik ook raar, je wilde Barnevelderkrielen, maar, je vind ze te klein? Neem dan grote Laughing

Maar, ik ben wel jaloers op je!! Ik heb nog nooit Barnevelder(krielen) op een tt gezien!!

Heb je foto's??????? Laughing
Kikie

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 12:04:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, geen foto's durven nemen. Daar moet je toch eerst toestemming voor hebben?

Ik had nog nooit barnevelderkrielen in het echt gezien. Daarom wou ik graag naar TT gaan. Ik vind dat heel moeilijk om zoiets in te schatten via een foto; Ik heb dus eigenlijk ook geen idee hoe groot grote barnevelders zijn.
Ik had ook niet verwacht dat ik ze zou zien, omdat ik meestal lees dat je ze op Belgische TT zelden tegenkomt.
Ik vond de blauw dubbelgezoomde wel mooi, maar mijn vriend was er niet echt weg van.... En we zoeken kippen die we allebei mooi vinden.

En ik moet ook wel bekennen dat ik (net als mijn vriend) toch liever kippen zie met een meer ronde poep. Nadeel: dat zijn dan ook vaak de soorten die graag broeds worden.
Mijn vriend en ik vonden de wyandotte columbia echt prachtig!!
Er was ook een columbia haantje, die had de eerst prijs gewonnen, hij was zo mooi Smile
En de wyandottes waren ook rustig. De barnevelders waren meer bang vond ik.
Terug naar boven
Tom S

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 12:22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor foto's te nemen heb je normaal gezien geen toestemming nodig, wel om de kooien te openen.
Het is inderdaad beter dat je een ras neemt waarin je je beiden kan vinden. Zo beleef je er alletwee meer plezier aan.
Kikie

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 12:43:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ah dat is wel interessant om te weten. En natuurlijk zou ik geen kooi openen.

Maar ik vond het niet echt nodig om foto's te nemen. Wij willen gewoon eens enkele keren naar een TT gaan, zodat we de verschillende rassen in het echt kunnen zien en makkelijker tot een keuze komen waar we ons allebei in kunnen vinden.

Ik vond het wel jammer dat de kwekers niet in de buurt van de kooien waren, anders had ik wat vragen kunnen stellen.
Terug naar boven
milan

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 12:50:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan ga je best vrijdag of zondag, als je wacht tot het uitkooien dan zie je het direct van wie de dieren zijn.
Je kan ook een palmares kopen en kijken van wie de dieren zijn, en bellen om te vragen of je eens mag langsgaan.

mvg.
Terug naar boven
Kikie

BerichtGeplaatst: 3 Okt 2010 12:55:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wist niet eens dat je een palmares kan kopen Embarassed
Tja, ik ken er dan ook nog niks van...
Maar daar hebben ze ook niks van gezegd. Daar zat een man aan een tafelte waar je binnenkwam net na de kooien met grote hoenders, wij dachten dat we daar de inkom moesten betalen. Maar er was geen inkom zei hij. Als we de club wilde sponsoren konden we iets drinken of lotje van tombola kopen.

Er was een javakrieltje dat een ei had gelegd in haar kooi Very Happy Daar stonden we echt wel van te kijken!

En brahma's zijn echt wel groot! Maar wel heel mooi. Wel grappig, het is net alsof ze boos kijken.
De brahmakrielen zijn ook best groot om een kriel te zijn.

Zijn hier mensen op het forum die Vorwerkkrielen hebben? Die vonden we ook wel 1 van de mooiste rassen die er waren.

Zelf zie ik graag Ukkelse baardkrielen, maar mijn vriend krijgt er niet echt een kijk op.... jammer. Tja, en ze zijn ook wel echt klein. Dan zou ik zeker een overdekte ren nemen, ik zou anders niet gerust zijn.

Er waren ook enkele Mechelse hoenders, die zijn ook mooi maar groot zeg! En ze waren wel 1 van de actiefste kippen vond ik, ze waren constant aan het scharrelen in hun kooi; En dat terwijl je toch vaak leest dat het heel rustige kippen zijn.
Terug naar boven
stijn

BerichtGeplaatst: 4 Okt 2010 07:20:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben ook eens gaan kijken. Ik dacht ook dat je inkom moest betalen aan die man Very Happy Heb dan maar een tombela lotje gekocht om de vereniging wat te steunen. En mss nog wel iets gewonnen? Maar dat ga ik wss nooit te weten komen.
Van de grote hoenders waren er de:
Australorp
Sussex
Wyandotte
Indische vechter
Luikse vechter
Brahma
Mechelse koekoek
Mechelse kalkoenkop
Orpington
New Hampshire
Shamo
..

Mss nog een paar andere rassen maar kan me niet meer voor de geest halen.
Ik had er eerlijk gezegd ook meer van verwacht. De mensen die daar waren keken inderdaad meer naar u dan naar de dieren:D En er waren vooral konijnen.. Had eerlijk gezegd meer grote hoenders verwacht. Maar vond het wel de moeite om eens te gaan. Hebben we dat ook alweer gezien he. Smile
Ahja heb ook geen foto's gemaakt.. Was de camere vergeten Confused
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Show je dier Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: