FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

buren die klagen over hanen gekraai
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Heideroosje

BerichtGeplaatst: 5 Apr 2012 11:16:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik woon op het platteland, in een klein gehuchtje van een dorp nabij Tienen. Ik woon hier al 2jaar en heb het huis zelf aangekocht. Twee maanden geleden kwam hier in de straat een nieuw koppel wonen. De tweede week dat ze hier woonde stond die vrouw aan men deur. Ze zei dat als ik mijn haan binnen de 24uur niet weg doe dat ze de politie er bij ging halen. Ik heb een cochin haantje dat alleen smorgens eens kraait als de andere hanen in de buurt zich laten horen. Er zijn nog een 4-tal huizen waar nog kippen gehouden worden dus ik wist dat ze moeilijk tegen de hele straat ruzie kon maken.

Mijn repliek was kort en bondig;
Ik zei haar dat als ze niet tegen erfdieren kon dat ze beter in het stad kon gaan wonen. Dan had ze niets op de boerenbuiten te zoeken. En als ze dat niet wilt doen dat ze dan PVC-ramen moet laten zetten met dubbel glas. Dan hoor je niks. Simpel weg de deur dicht en niet meer aangetrokken.

Heb er nooit nog iets van gehoord. Naar schijnt is ze bij nog personen gaan aanbellen met honden en kippen en hanen. Maar dat zijn mensen die hier al bijna hun heel leven wonen en die trekken hun dat niet aan. Mensen die bij zo een klachten afkomen hebben denk ik niets beter te doen. Ik heb dubbele beglazing en als ik men raam sluit dan hoor ik men haan eerlijk gezegd niet. En ik vraag me af wat er mis aan wat gekraai, geblaf, miaaw, gehinnik van een paard, geloei van een koe. Dat hoort erbij als je uit de stad trekt.

Hopelijk krijg Dietr hier er geen problemen mee. Maar ik wil zien welke rechter gaat verbieden om dieren te houden die goed verzorgd worden. Zeker als die rechter ziet dat je er kennis van hebt. Honden kunnen ook veel blaffen als je iedere hond die blaft moet gaan verbieden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Geplaatst: 5 Apr 2012 11:16:57    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: