FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Gestolen
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
shamo-typical

BerichtGeplaatst: 27 Nov 2011 22:43:06    Onderwerp: Gestolen Reageren met citaat

Duivin was van Maarten Vandewalle.
Jammer genoeg was Maarten niet de enige die bestolen is geweest in Affligem, heb het van nog meerdere mensen vernomen.

Geplaatst: 27 Nov 2011 22:43:06    Onderwerp:

Terug naar boven
minten

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 17:26:08    Onderwerp: Reageren met citaat

waar gaan we naartoe! gebeurt het eigenlijk meer op tt's dat dieren worden ontvreemd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
shamo-typical

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 17:49:30    Onderwerp: Reageren met citaat

minten schreef:
waar gaan we naartoe! gebeurt het eigenlijk meer op tt's dat dieren worden ontvreemd?

Ik hoor het meer dan regelmatig !
gonda

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 18:01:31    Onderwerp: Reageren met citaat

shamo-typical schreef:
minten schreef:

Ik hoor het meer dan regelmatig !

geef eens echte voorbeelden
want onlangs was er nog iets gestolen... bleek dat het dier al in een ander kot zat, door de eigenaar gedaan...
milan

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 18:05:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Hahaha Maarten toch ;p
In Affligem was ook nog een sierduif van iemand gestolen.

Groeten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
maartenvandewalle
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 19:30:07    Onderwerp: Reageren met citaat

er was ergens nen 97 bij de duiven weg naart schijnt
Paul DeCuyp.

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 20:47:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn dieren stonden ook eens te koop met zo'n papiertje missch waren uw beesten ook "per ongeluk" te koop gezet :s

groete Paul
Terug naar boven
Penne

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 20:58:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Spijtig om te horen, er zijn echt veel maatregelen getroffen om de veiligheid van de dieren te vrijwaren. Maarjah, blijkbaar slippen er nog altijd 'smeerlappen' door de mazen van het net. Ze moeten die beesten echt in hun zak hebben gestoken ofzo.. want anders zie ik niet hoe ze er mee weg zouden kunnen komen.

Ik vind dat als zulke mensen betrapt worden, ze levenslang op een zwarte lijst zouden moeten komen. Zoiets maakt de hobby gewoon kapot. Ookal gebeurt het niet heel vaak, enkele voorvallen zijn al genoeg om topdieren van TT weg te houden.. met als gevolg dat je alleen nog 'brol' te zien krijgt.

Hopelijk komt het dier van Maarten nog terecht. Evenals de andere, maar dat zal waarschijnlijk wel niet. ERG!
Terug naar boven
Paul DeCuyp.

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:01:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad laag gevallen; maar het nadeel van Affligem is wel dat iedereen daar met dozen zitten te zeulen dus valt een dief niet snel op...

groete Paul
Terug naar boven
Penne

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:03:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij iedereen die een doos vast heeft staat sowieso een coördinator die de dieren uitkooit, in de doos steekt en dan de 'koper' vergezeld naar de uitgang.. dus zo makkelijk is het echt niet om een dier 'te ontvreemden' hoor Paul.
Terug naar boven
Paul DeCuyp.

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:06:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja maar toch ze... in een of ander vergeten hoekje op zo'n grote tt... maar 't blijft natuurlijk maar een klein deel van de fokkers zo'n dingen hé

groete Paul
Terug naar boven
Penne

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:10:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelfs in een klein hoekje, zonder coördinator kwam je de beurs niet uit met een doos .. eigenlijk ben ik echt benieuwd hoe ze het voor mekaar krijgen om dieren te stelen, maar zoals ik al zei. Zo'n duifjes passen zo goed als in je jaszak he .
Terug naar boven
milan

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:12:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Zaterdag is er een uur geen stroom geweest. En een duif gaat gemakkelijk in de binnenzak natuurlijk... Zeker waar die bronsvleugel stond, in de hoek tussen die bamboe is het makkelijk om ze mee te nemen. Natuurlijk de organisatie kan hier niets aan doen.

Groeten.
Terug naar boven
Dieter

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 21:21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch nog succes om ze te vinden, Maarten Rolling Eyes
Terug naar boven
nathan
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 28 Nov 2011 22:17:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Penne schreef:
Bij iedereen die een doos vast heeft staat sowieso een coördinator die de dieren uitkooit, in de doos steekt en dan de 'koper' vergezeld naar de uitgang.. dus zo makkelijk is het echt niet om een dier 'te ontvreemden' hoor Paul.

Ik stelde vrijdag nog dieren te koop, voor 2 fokkers die ik redelijk goed ken. Hoewel het niet mag, haalden ook wij gewoon de dieren uit de kooien om wat beter te kunnen vergelijken welke ze zouden kopen. Mijn dieren stonden in 2 verschillende rijen, dus haalde één van hen gewoon een hen uit de andere rij naar waar wij stonden. Iemand die hem tegenhield? Kdacht van niet! En als ge al met een kieken vaststaat duurt het echt niet lang om die in een doos te steken die eronder staan.

Of bv zondag, hier een daar staken mensen dieren weg nog voor de uitkooiing, misschien gekochte dieren die op het laatste moment worden uitgekorft, misschien al vroeger uitkooien, daar kraait geen haan naar. Maar ge kunt gij niet weten of dat wel degelijk zijn kiekens zijn, want er was helemaal geen 'coördinator' bij.

Nog een mogelijkheid om dieren te pikken: gewoon te koop zetten. Ge kunt daar eender welk dier te koop zetten zonder te moeten bewijzen of dat waarlijk uw dieren zijn. Ik kwam daar in het secretariaat om dieren te koop te zetten en al direct in het secretariaat werden ze gekocht door die 2 kennissen van mij, ik moest helemaal niet bewijzen dat ik wel degelijk de eigenaar was van de dieren die ik te koop stelde. Dus kon ik daar evengoed nog een hen van den anderen tussen zetten en ze ook door hen laten kopen... of nen bronsvleugel te koop zetten en aan hen verkopen... De koper moet wel zijn gegevens achter laten, maar vul 'Joske Vermeulen, Trammezandlei 122, Schoten' in en ze vinden u toch niet, en ge komt er ook mee weg.

Geloof mij, ge kunt daar met dieren en dozen rondlopen zonder dat iemand u tegenhoudt, of ge er mee buitenkomt is nog wat anders, maar steek het in u eigen transportkist bv zondagnamiddag, en ga er zondag avond gewoon tijdens het uitkooien mee naar buiten samen met uw andere dieren. Geen kat die ziet dat ge ermee weg zijt. Want controle van hoeveel dieren dat ge meeneemt naar buiten doen ze daar niet (de enige show waar ik dat tot nu toe heb meegemaakt is zwevezele).

En: hoe geniepiger ge iets wegsteekt, hoe meer het opvalt. Maar als ge voor de uitkorving al met dozen en dieren loopt, en ge gedraagt u normaal, niemand zal op u letten.

En ten slotte 'slechts indien er geen klachten zijn gaan de grote poorten open en kunnen de dieren de zaal verlaten'. Iemand met veel dieren heeft tegen dan nog niet alles uitgekooid en zijn dieren kunnen dan alsnog ontvreemd worden...

Toch blijft het een spijtige zaak Maarten, één van mijn hennen was ook tekoop gesteld zonder dat ik dat wilde, kaartje was afgetrokken, maar dier niet verkocht...
Terug naar boven

Geplaatst: 28 Nov 2011 22:17:37    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: