FAQ    Zoeken    Gebruikersgroepen   Registreren   Profiel    Log in om je privéberichten te bekijken    Inloggen 

Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!

Klik hier om jouw forum te maken

Gestolen
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Webmaster Bjakke
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 15:29:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Nathan zou een goeie dief zijn Twisted Evil

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker."

"Eieren en beloftes worden vaak gebroken."
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger

Geplaatst: 29 Nov 2011 15:29:48    Onderwerp:

Terug naar boven
nathan
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 20:37:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Webmaster Bjakke schreef:

Pff, zoals Vermassen het verwoordt 'in elke mens schuilt een potentieel moordenaar' dus schuilt iedere mens zeker een potentiële dief. Ge kunt enkel maar hopen dat de provocatie voor moord (of dit geval diefstal) niet optreedt. (Als er daar zo’n super bronsvleugelduivin zit, en gij hebt nen doffer maar geen duivin, ge hebt geen geld en wilt ze oooo zooo graag. Én ge zijt daarbij nog kwaad van inborst, de potentie tot stelen is er…) Of zoals de filosoof Thomas Hobbes het zegt: hopen dat de cultuur die het beest in ons (want diep in zichzelf is iedereen een misbaksel dat instinctief zal doden ( én dus misschien nog rapper zal stelen daar die misstap minder erg is Wink ) aan banden legt sterk genoeg is. Er zijn echter altijd mensen waarin het beest de overhand krijgt en die kwaadwillig wet (verboden dieren uit kooien te halen ;p ) en moraal overboord gooien. Niet dat ik het moreel onverantwoord vind om eigen dieren uit de kooien te halen, maar om nu andermans dieren te pikken, dát zit moreel niet snor voor mij xd. Nu niet denken dat ook ik vind dat de mens kwaadwillig geboren wordt é (al zout ge da soms nog durven denken als ge nen baby hoort blèten), ge kunt ook andere filosofieën volgen, gelijk die van Rousseau (niét de keurmeester Very Happy ) die zegt dat de mens helemaal niet kwaadwillig is van inborst, maar dat de mens een aangeboren goedheid heeft. Terwijl het volgens hem net de maatschappij is die de mens dwingt tot slechtheid en het stelen van bronsvleugelduifjes.

Om het wat kort te maken en voor het hier te moeilijk wordt xd, als gij zegt dat ik een goede dief zou zijn, weet dat er ook in u een schuilt (of die even goed zou zijn valt nog te bezien Laughing )

Intussen is er goed nieuws, de duif is gelokaliseerd, ze vliegt rond in de zaal.

Nu enkel nog zien te vangen... Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ruben

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 20:43:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Nathan: zijt gij toevallig aan't studeren? Zoveel intelligente klap is niet gezond Wink

En AHA, was dat die duif die tijdens de keuring heel de tijd door de zaal vloog Very Happy Elke keer al die kiekens met honderden tegelijk alarm als dat dier nog eens een toerke vloog. Ik dacht dat die gevangen was, omdat ze na de middag niet meer te zien was, maar ze zal zich ergens verstopt hebben.

http://www.neerhofdieren.be
http://www.belgischepluimveerassen.be
Terug naar boven
milan

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 20:44:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed geprobeert Nathan om je tekst ingewikkeld en moeilijk te maken, maar is helaas niet gelukt. Toch mooi geprobeert !

Very Happy
Terug naar boven
milan

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 20:47:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Trouwens, zeker dat het niet die lemonduif is ? Achilles heeft bij de uitkooiing zijn lemonduif laten vliegen.

Groeten Milan
Terug naar boven
nathan
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 21:04:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruben schreef:
Nathan: zijt gij toevallig aan't studeren? Zoveel intelligente klap is niet gezond Wink

Neje niet aant studeren (dergelijke zaken behoren trouwens niet tot mijn leerstof) Smile. Maar volgens mijn normen moet dat tot ieders parate kennis behoren Laughing
Ruben schreef:

En AHA, was dat die duif die tijdens de keuring heel de tijd door de zaal vloog Very Happy Elke keer al die kiekens met honderden tegelijk alarm als dat dier nog eens een toerke vloog. Ik dacht dat die gevangen was, omdat ze na de middag niet meer te zien was, maar ze zal zich ergens verstopt hebben.

'laatst gezien op de tentoonstelling in Afligem (sic) op vrijdag 25/11/2011 om 23:12'. Zat tijdens keuring dus nog in kooi.

milan schreef:
Goed geprobeerD Nathan om je tekst ingewikkeld en moeilijk te maken, maar is helaas niet gelukt. Toch mooi geprobeerD !

Very Happy

Dat was helemaal niet de bedoeling om het moeilijk te maken xd, heb het zo gemakkelijk als mogelijk geformuleerd. xd

milan schreef:
Trouwens, zeker dat het niet die lemonduif is ? Achilles heeft bij de uitkooiing zijn lemonduif laten vliegen.

Groeten Milan

Tss, al die duiven die ontsnappen, ne mechelse, dá vliegt tenminste niet weg. Al laat ge zijn kooi een half uur open staan (gelijk in Lovendegem Laughing)
Terug naar boven
Tom S

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 22:06:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed dat de duif weer terecht is, lijkt mij heel vervelend om mee te maken, zo'n verdwijning. Ik denk inderdaad ook dat stelen op zich nooit helemaal te voorkomen is, maar ik vind dat de organisatie het potentiële dieven daar toch knap lastig maakt. Er lopen heel wat 'fluovestjes' rond die een oogje in het zeil houden en er was ook camerabewaking. Verder is er ook nog zoiets als sociale controle. Een duidelijkere registratie van verkopers en kopers zou mogelijks nog veel misverstanden uit de weg kunnen ruimen, maar dan krijg je weer klachten over langere wachttijden, want zoiets neemt ook meer tijd in beslag.
@Nathan: In Brugge werden de manden ook één voor één gecontroleerd Wink maar het is inderdaad een zeldzaamheid, ook weer omdat iedereen op dat moment zo snel mogelijk buiten wil en ik vind dat dat op grotere tentoonstellingen vaak resulteert tot een vreemde, soms gespannen sfeer. Het lijkt wel of er dan meer fokkers meedoen met weinig geduld Wink. Dat is overigens enkel mijn gevoel.

Laatst aangepast door Tom S op 29 Nov 2011 22:46:59; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen MSN Messenger
gonda

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 22:31:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Er woont sinds de tentoonstelling van verleden jaar een vinkduif in de zaal. Die vliegt uit als de poorten open gaan, en vliegt terug naar binnen, Luc Steppe vertelde het me.
Misschien heeft die duif nu eindelijk gezelschap.
Ruben

BerichtGeplaatst: 29 Nov 2011 22:38:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Awel, ik dacht al dat het een Vinkduif was, maar aangezien ik volop bezig was met koekoek kiekens te keuren (Mechelse, Izegemse en Vlaanderse) dacht ik dat het aan mij lag Smile

http://www.neerhofdieren.be
http://www.belgischepluimveerassen.be
Terug naar boven
Paul DeCuyp.

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2011 08:53:05    Onderwerp: Reageren met citaat

nathan schreef:

zoals de filosoof Thomas Hobbes het zegt: hopen dat de cultuur die het beest in ons (want diep in zichzelf is iedereen een misbaksel dat instinctief zal doden ( én dus misschien nog rapper zal stelen daar die misstap minder erg is Wink ) aan banden legt sterk genoeg is. Er zijn echter altijd mensen waarin het beest de overhand krijgt en die kwaadwillig wet (verboden dieren uit kooien te halen ;p ) en moraal overboord gooien.

Ook examen godsdienst gehad? Razz

groete Paul
Terug naar boven
nathan
Bestuur Jeugdwerking

BerichtGeplaatst: 30 Nov 2011 13:41:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Paul DeCuyp. schreef:
nathan schreef:

zoals de filosoof Thomas Hobbes het zegt: hopen dat de cultuur die het beest in ons (want diep in zichzelf is iedereen een misbaksel dat instinctief zal doden ( én dus misschien nog rapper zal stelen daar die misstap minder erg is Wink ) aan banden legt sterk genoeg is. Er zijn echter altijd mensen waarin het beest de overhand krijgt en die kwaadwillig wet (verboden dieren uit kooien te halen ;p ) en moraal overboord gooien.

Ook examen godsdienst gehad? Razz

Das voor mij al een héél tijdje geleden hé, maar zoals ik vertelde, dat is parate nu, interessante theorieën sla ik op Laughing , ge moogt da niet vergeten.
Wist wel niet meer of we dat in geschiedenis of godsdienst hadden gezien, tzal dus wel kloppen dat dat onder godsdienst viel.
Terug naar boven
muffit

BerichtGeplaatst: 8 Dec 2011 01:43:00    Onderwerp: Reageren met citaat

gonda schreef:
shamo-typical schreef:
minten schreef:
waar gaan we naartoe! gebeurt het eigenlijk meer op tt's dat dieren worden ontvreemd?

Ik hoor het meer dan regelmatig !

geef eens echte voorbeelden
want onlangs was er nog iets gestolen... bleek dat het dier al in een ander kot zat, door de eigenaar gedaan...

Gonda, Of het dier wordt gewoon vergeten Wink
Indisch vechtkriel
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    De raskip Forumindex -> Gekakel en veel gekukelekuh Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: