Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


1963 Anny Palmen - Een Speeldoos

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2010 19:14:11    Onderwerp: 1963 Anny Palmen - Een Speeldoos Reageren met citaat

Citaat:
Anna Maria (Anny) Palmen (IJmuiden, 19 augustus 1926 - Beverwijk, 15 januari 2000) was een Nederlandse zangeres. Zij werd bekend als Anny Palmen en ook als Drika van de Boertjes van Buuten. Haar voornaam wordt vaak abusievelijk als 'Annie' gespeld.

In 1960 nam Palmen deel aan het Nationaal Songfestival, de preselectie voor het Eurovisiesongfestival, dat op 29 maart in Londen zou plaatsvinden. Dat jaar werden alle nummers door twee artiesten gebracht. Net als Rudi Carrell zong ze het nummer Wat een geluk. De vakjury koos echter voor Carrell.

Maar drie jaar later kreeg Palmen haar kans. Ze werd als enige kandidaat voor het Songfestival van 1963 geselecteerd, dat eveneens in Londen zou plaatsvinden. Wegens een muzikantenstaking vond er geen Nationale Finale plaats. Palmen presenteerde drie liedjes voor een vakjury. Deze koos voor Een speeldoos (geschreven door Pieter Goemans). Wegens de muzikantenstaking ging het orkest niet mee naar Londen, maar kreeg Palmen een Engels orkest toebedeeld.

Tijdens het Eurovisiesongfestival op 23 maart 1963 eindigde ze op een gedeelde dertiende en laatste plaats met nul punten. Palmen weet de lage waardering zowel aan het orkest, dat het ragfijne liedje veel te hard zou hebben ingezet, als aan een technische storing, waardoor zij niet goed in beeld kwam. Bij terugkomst in Nederland kreeg ze allerlei verwijten, zodat zij aan het festival een nare herinnering overhield.

(wikipedia.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BgjFYLye61s[/youtube]

Ik blijf dit zelf een fantastische inzending vinden namens Nederland, de 0 punten ten spijt.. Wat mij betreft had het wel iets meer verdiend, al snap ik het wel als ik het optreden zo terug zie. Deze melodie heeft helaas niet de beste behandeling gehad op het Eurovisie..

Citaat:
Het Eurovisiesongfestival 1963 was het achtste Eurovisiesongfestival en vond plaats op 23 maart 1963 in Londen, Engeland. Het programma werd gepresenteerd door Katie Boyle. Van de 16 deelnemende landen won Denemarken met het nummer "Dansevisie", uitgevoerd door Grethe & Jørgen Ingmann. Dit lied kreeg 42 punten, 17,5% het totaal aantal punten.

(wikipedia.nl)

Dansevise is éen van mijn favoriete winnaars uit het verleden trouwens! Very Happy
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 8 Mei 2010 19:14:11    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.