Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


OGAE's verdelen hun punten....
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Het Laatste Nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2010 12:31:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij verschilt het erg per jaar of deze puntentellingen wel of niet kloppen. Mijn gevoel zegt me dat het dit jaar niet gemakkelijk is een winnaar aan te wijzen.. De verschillen zijn niet zo groot als bijvoorbeeld vorig jaar met absolute winnaar Alexander Rybak.

Fijn trouwens die punten van Oostenrijk. Ze hebben ons in het verleden wel vaker gematst, dus in die zin inderdaad jammer dat ze er voorlopig nog niet bij zijn. We blijven Oostenrijk natuurlijk eeuwig dankbaar voor de punten aan Willeke's Waar Is De Zon? Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 10 Mei 2010 12:31:04    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2010 21:45:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
Ik heb geen idee of acts die eerst slecht scoren het uiteindelijke goed doen. Andersom gebeurd wel vaak genoeg..


djSharkeY schreef:
Volgens mij verschilt het erg per jaar of deze puntentellingen wel of niet kloppen. Mijn gevoel zegt me dat het dit jaar niet gemakkelijk is een winnaar aan te wijzen.. De verschillen zijn niet zo groot als bijvoorbeeld vorig jaar met absolute winnaar Alexander Rybak.


Mja, vorig jaar was gewoon zo overduidelijk met die Alexander.. Nouja, hopelijk komen de huidige peilingen in ieder geval niet uit (wat Sieneke betreft)! Sowieso is het natuurlijk zo dat de OGAE anders is dan een 50-50 jury/televoting, dus mja...

Sorcha schreef:
Denemarken loopt zeker uit. Zal het lied dus toch wel zeker wat leuks hebben

Ik vind het zo vreemd! Het nummer is dan wel pakkend maar volgens mij toch echt niet het beste in z'n soort... En dacht ook echt dat Europa een beetje klaar was met dit genre... Ik snap ook niet wat hier dan zoveel moderner, jonger en nieuwer aan is dan aan het genre van Sieneke, maar goed

Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2010 21:50:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar Alexander Rybak was dan ook gewoon erg goed! Niet het beste liedje naar mijn mening, maar zeker een mooi, pakkend lied.

Sieneke gaat gewoon terug naar "the good old days". Die moet het gewoon hebben van de nostalgische mensen, niet van de nieuwe, moderne stemmers. En wie weet, word het ook nog wat Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 11:21:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
Sieneke gaat gewoon terug naar "the good old days". Die moet het gewoon hebben van de nostalgische mensen, niet van de nieuwe, moderne stemmers. En wie weet, word het ook nog wat Very Happy


Ik betwijfel het.. Volgens mij is dit een type genre muziek dat een heel breed spectrum aanspreekt, net zoals je in eigen land ook de meest onverwachte mensen tegen het lijf loopt die wel iets in Sieneke zien!

Verbazend is het natuurlijk wel dat Denemarken zo goed scoort. Het is best een aardig nummer hoor, maar om nu te beweren dat het verreweg het beste is gaat me dan wel weer een beetje ver... Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 11:34:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar kun je ook wel eens een punt hebben. Mensen uit het buitenland verstaan voor het grootste gedeelte de tekst niet. En dan kan het best vrolijk klinken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 13:01:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
Daar kun je ook wel eens een punt hebben. Mensen uit het buitenland verstaan voor het grootste gedeelte de tekst niet. En dan kan het best vrolijk klinken.


Ja, ik denk dat jullie wel een punt hebben inderdaad...

De voordelen van Sieneke kunnen zijn:

- Het Nederlands. Onze taal is al 12 jaar niet te horen geweest. Uit ervaring weet ik dat het Nederlands bij velen bekend staat als die gekke taal met veel harde G's en het klinkt als een mix tussen Duits, Engels en Scandinavisch... ''Grappig'' dus...

- Goed of niet; dit genre is gewoon erg origineel op het ESF...

- Het is een meeklap-liedje...

- Het is enigszins traditioneel met draaiorgel e.d. Het verleden heeft geleerd dat traditie vaak in de smaak valt...

- Voor veel Europeanen is het draaiorgel misschien toch iets wat ze gezien hebben in bijv. Amsterdam...

- Sieneke zelf heeft een leuke uitstraling, geen topmodel, niet graatmager maar vooral een lief, vrolijk, gezellig gezichtje. Met een beetje goeie styling kan ze er gewoon goed uit uitzien...


Het enige echte levensgrote nadeel kan zijn dat mensen juist NIET iets origineels willen maar iets wat ze al 100x hebben gehoord, zoals 9 van de 10 landen dit jaar. Als dit dus zo is dan verwacht ik alleen een paar kleine puntjes uit Zwitserland, Noorwegen, Denemarken, Ierland.. en wellicht Israel, Litouwen en Slovenië... waarmee we bijv. 15e worden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 15:18:36    Onderwerp: Reageren met citaat

^ Ben ik het helemaal mee eens!

Al weet ik niet of het wel zo heel erg origineel is. De afgelopen jaren zijn toch vooral de oost Europese landen gekomen met volksmuziek.. En in sommige gevallen lijkt dat toch wel ergens op shalalie.

Maar voor de rest maken we op die punten inderdaad een kans!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 15 Mei 2010 13:40:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, het is ZOO lastig dit jaar om een voorspelling te maken over Sieneke...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2010 23:47:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat heeft de Nederlandse OGAE weer een baggersmaak/voorspelling zeg... Kroatie 12? Yeah right.. Dat kunnen ze ook maar beter weer afschaffen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2010 15:06:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vond Kroatie niet eens zo heel slecht. Ze waren niet de beste maar ook niet de slechtste.

Weet je ook wat de Nederlandse OGAE voor de rest heeft gegeven?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Het Laatste Nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.