Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Tips voor TOP 2000 van fans!

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 19:05:21    Onderwerp: Tips voor TOP 2000 van fans! Reageren met citaat

Elke jaar in december zendt radio 2 de top 2000 uit. http://top2009.radio2.nl/page/home Er staan een aantal songfestivalnummers in deze top 2000 maar zijn wij het daar mee eens? Ik weet in ieder geval dat Mocedades - Eres Tu (Spanje 1973) en ABBA - Waterloo (Zweden 1974) in deze lijst staan.

Welke songfestivalnummers zouden er volgens jou nog meer in moeten staan? Wellicht kunnen we een actie op touw zetten voor nummer waarvan wij vinden dat ze thuis horen in deze lijst!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 13 Jul 2010 19:05:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 13 Jul 2010 23:49:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Lordi! xD

Tjah, ik denk niet dat degenen waar ik vaak naar luister ook maar een kleine kans hebben om erin terecht te komen..

Maar voor de rest wel een goed idee Very Happy

Vanaf wanneer mogen we eigenlijk weer stemmen op de top 2000?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 9 Feb 2011 18:21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het wel interessant dat er hierover hier ook een topic bestaat, want ikzelf heb mij ook beziggehouden met dit onderwerp aan het einde van 2010 (toen de stemperiode voor de ʻTop 2000ʼ van 2010 nog in volle gang was). Ik heb toen een pleidooi gehouden voor twee dingen, namelijk

a) Ruth Jacott met ʻVredeʼ verdient absoluut een plek in de top 2000 en dan niet ergens op plek 1863, maar ten minste in de top 1000!!
b) Er moet sowieso meer diversiteit komen in de Nederlandstalige nummers die erin slagen de top 2000 te behalen.


Mijn pleidooi ging ongeveer zo:
Een nummer dat in 2009 voor de eerste keer niet voorkwam in de Top 2000 is Vrede. Enorm zonde, vind ik. In de eerste plaats omdat het wel de meest vooruitstrevende songfestivalinzending van ons land ooit geweest is (die bewering durf ik in elk geval wel aan). Daarnaast vind ik het een degelijke liedtekst van Henk Westbroek, die niet volstrekt belachelijk, onbenullig of potsierlijk is - Wát een verschil met het onding dat dit jaar (2010) door de TROS werd ingezonden. -
Ten derde: In de Top 2000 komt een bepaald aantal artiesten wel erg vaak voor in de lijst. Akkoord, er bestaan van Acda en de Munnik echt wel een paar nummers die thuishoren in de ljst, maar acht noteringen vind ik echt wat overdreven! Met name een nummer als Ren Lenny Ren vind ik zéér erg overgewaardeerd. Daarnaast heeft ook bijvoorbeeld BLØF wel echt veel noteringen in de lijst. Voor nummers als Mooie dag en Dansen aan zee vind ik dat ook helemaal terecht. Maar nummers als Hemmingway of Aanzoek zonder ringen....!

Ik zou heel graag mee willen maken dat nummers van het soort Hemmingway en Ren Lenny Ren niet meer in de top 2000 terecht komen en dat in plaats daarvan nummers in de lijst komen van Nederlandstalige (kleinkunst)artiesten die nu maar nul of één notering in de lijst hebben!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 9 Feb 2011 19:44:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Een goed pleidooi en het zou mijn steun zeker krijgen! Blijkbaar is het toch vaak zo dat je na een paar lijstjes maken toch (te) vaak bij dezelfde artiesten terecht komt, waardoor werkelijke parels - als ook Vrede - een beetje raken ondergesneeuwd.

Vrede is een geweldig nummer. Westbroek laat inderdaad duidelijk zien dat hij teksten kan schrijven en Fluitsma en Van Tijn bevonden zich destijds muzikaal in hun gloriejaren. Maar er zijn meer Nederlandse inzendingen die een plaats zouden verdienen in de Top 2000. Wat te denken van De Mallemolen, wie kent het nummer niet? En ook het geweldige nummer van Lenny Kuhr, De Troubadour, zou wat mij betreft wel ietsje meer gewaardeerd mogen worden.

Misschien is het toch eens tijd om na de zomer vanuit dit forum een campagne op te zetten om een aantal nummers de Top 2000 in te krijgen. Gewoon omdat sommige nummers daar mijns inziens niet alleen recht op hebben, maar ook meer verbonden zijn met ons Nederlanders als we wel eens denken.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 9 Feb 2011 20:14:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, ook wat mij betreft zou ʻDe Mallemolenʼ thuishoren in de lijst. Dat vind ik wel een grote klassieker uit het Nederlandse songfestivalverleden. Dat geldt ook voor Maggie McNeal met ʻAmsterdamʼ. Ik weet eigenlijk niet of ʻAmsterdamʼ er ooit in geslaagd is om een plaats in de top 2000 te behalen, maar ik zou toch eigenlijk vermoeden van wel.
En de nummers waar ik verder ook nog aan moet denken, zijn ʻAls het om de liefde gaanʼ (van Sandra en Andres) en ʻBlijf zoals je bentʼ (van Justine Pelmelay). Voor de rest zijn er, naar mijn oordeel, ook weer niet veel songfestivalnummers geweest die ik echt top2000-waardig noem.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2011 15:02:43    Onderwerp: Reageren met citaat

..En dan hebben we het tot nu toe alleen maar over de Nederlandse inzendingen gehad. Daarbuiten bestaan ook een hoop nummers die wat mij betreft een kans verdienen!

Paar voorbeelden:
Patricia Kaas - Et s'Il Fallait Le Faire
Frida Boccara - Un Jour Un enfant
Brotherhood of Man - Save Your Kisses For Me
Alice & Battiato - I Treni De Tozeur

Wie weet er nog meer??
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 10 Feb 2011 23:56:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Isabelle Aubret met ʻLa Sourceʼ (1968) zou ik zeker graag willen, maar het lijkt me ook helemaal niet realistisch.
En verder in ieder geval Umberto Tozzi en Raf met ʻGente di mareʼ en Secret Garden met ʻNocturneʼ.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 12 Feb 2011 12:42:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Brabo No.1 schreef:
Isabelle Aubret met ʻLa Sourceʼ (1968) ʼ


Wat gaaf dat je dat nummer kent! Het is ook éen van mijn all time favorieten, net als bijvoorbeeld Lena Valaitis - Johnny Blue (1981)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.