Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


2004 Re-Union - Without You

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2011 22:38:16    Onderwerp: 2004 Re-Union - Without You Reageren met citaat

De eerste en laatste finale die wij mochten halen tot nog toe...

Citaat:
Re-union is een Nederlands zangduo bestaande uit Paul de Corte en Fabrizio Pennisi.

In 2004 wonnen zij met het liedje 'Without you' het Nationaal Songfestival, waardoor zij Nederland dat jaar mochten vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival in Istanboel.

Omdat Nederland in 2004 niet hoog genoeg geëindigd was, moest Re-union op 12 mei eerst aantreden in de halve finale. Hierbij lukte het hen bij de beste tien te eindigen (zesde), zodat zij door mochten naar de finale van het songfestival op 15 mei. In deze finale eindigde Re-union teleurstellend bij de laatste vijf, waardoor Nederland in 2005 opnieuw tot de halve finale werd veroordeeld.

Re-union riep Nederland bij het verlies tijdens de finale op de aankomende jaren "als reactie" niet meer mee te doen aan het songfestival. Dit gebeurde echter wel.

(Wikpedia.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yMcF1VJQr4w[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 23 Feb 2011 22:38:16    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 24 Feb 2011 13:18:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Jeetje ja, de eerste, enige en tot nu toe laatste finaleplaats...

Ik kan me herinneren dat ik het toen niet echt verwacht had Smile
Kan me ook herinneren dat de envelop open ging en dat ze zei: Nnnnnnnnnnnnnnetherlands!


1 Servië en Montenegro Lane moje 263
2 Oekraïne Wild dances 256
3 Griekenland Shake it 238
4 Albanië The image of you 167
5 Cyprus Stronger every minute 149
6 Nederland Without you 146
7 Bosnië en Herzegovina In the disco 133
8 Malta On again, off again 74
9 Kroatië You are the only one 72
10 Macedonië Life 71

Best knap, 6e met maar liefst 146 punten Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
songcontest
3points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011 01:28:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Zucht...... Wel geeindigd onder mijn all time favourite eurovisie lied van dit moment (dat laatste moet ik erbij zeggen).....

Albanië - The image of you
Wat een geweldig nummer zeg! Mag wat mij betreft ieder jaar opnieuw meedoen... wat een strotje en wat een mooie, schone tekst zeg! Ik vergeef haar haar vreselijk slechte engelse uitspraak....

Komt ze..............
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Mp8NJhyeA7w[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2011 20:34:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Ohh ja, Albanië 2004! Had dat nummer ook tevoorschijn gehaald bij Nostalgia.. inderdaad een superleuk nummer! Weet niet precies waarom, het klinkt soms bijna goedkoop/ouderwets, maar het heeft iets of zo...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 3 Mrt 2011 01:05:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Een goed nummer, dat was ook mijn mening over ʻThe image of youʼ in 2004, maar ik vind toch dat het lied niet legendarisch goed is. Daarvoor vind4ik toch dat de compositie kwalitatief ook weer niet zo speciaal. Wat ik wél zie wanneer ik het optreden van Anjeza Shahini bekijk, dan zijn dat twee dingen: Authenticiteit en aandoenlijkheid.

Die authenticiteit is echt een punt waarin deze inzending wist uit te blinken. En artiesten kunnen natuurlijk altijd proberen om een vorm van authenticiteit of aandoenlijkheid uit de stralen, maar het is erg moeilijk om dit te ʻspelenʼ. Bij deze inzending vind ik dat die uitstraling aanwezig is en het komt niet gespeeld over. Dat vind ik hieraan echt erg sterk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.