Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


De onderbrekingen / commercial breaks tijdens ESF vind ik...

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

De onderbrekingen (commercial breaks in bepaalde landen) tijdens het ESF vind ik...
handig!! Deze onderbrekingen gebruik ik om toastjes, drankjes e.d. te halen
0%
 0%  [ 0 ]
niet zozeer handig, maar ik stoor mij hier ook niet aan
66%
 66%  [ 2 ]
niet leuk. Ik vind dat hoe minder oponthoud er is, hoe eerder de einduitslag bekend is
0%
 0%  [ 0 ]
niet leuk en bovendien niet eerlijk!
33%
 33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2011 17:25:24    Onderwerp: De onderbrekingen / commercial breaks tijdens ESF vind ik... Reageren met citaat

Bij het Eurovisie Songfestival is het alweer een aantal jaren zo er op bepaalde momenten korte onderbrekingen zijn, die gepland staan tussen de optredens van twee landen. Op deze momenten wordt in bepaalde landen van Europa een commercialblok uitgezonden en in sommige landen niet. (In Nederland is er dan geen commercialblok.)
Ikzelf heb al vanaf de eerste maal dat ik hiervan gehoord heb het idee dat er veel gezinnen bestaan die in deze onderbreking andere dingen doen dan de onderbreking gewoon afwachten. Ik denk dat mensen dan bijvoorbeeld weglopen van de televisie voor bijv. een toiletbezoek. En verder lijkt het mij ook vrij logisch dat mensen op dat moment zullen graaien naar een snack of hun televisie zullen afstemmen op een andere zender.
Wat is eigenlijk jullie mening over deze korte pauzes??
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 5 Mei 2011 17:25:24    Onderwerp:

Terug naar boven
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2011 17:31:25    Onderwerp: Reageren met citaat

De pauzes tussen de optredens bij het Eurovisie Songfestival zinnen mij eigenlijk niet. De reden dat ik het zeg, is niet alleen omdat Nederland meerdere keren direct na zo´n onderbreking heeft opgetreden (tussen 2003 en 2007).
Als organisatie van een wedstrijd behoor je te zorgen dat de condities voor ieder deelnemend liedje zoveel mogelijk gelijk zijn! Deze pauzes leiden er hoogstwaarschijnlijk toe dat mensen hun aandacht tijdelijk vestigen op andere zaken het ESF (Mensen gaan weg van het televisietoestel voor toiletbezoek, voor het pakken van etenswaren.) Er bestaan ongetwijfeld ook mensen die hierdoor (een gedeelte van) het lied na de pauze niet zien en horen. Door de pauzes af te schaffen zullen mensen tijdens de optredens naar het toilet e.d. gaan. In dat geval gaan de televisiekijkers misschien nog wel weg van de t.v. voor een toiletbezoek of om drankjes te pakken, maar dit is dan niet zo erg:


- Mensen zullen daarvoor (voor die toiletpauzes) dan een moment afwachten, waarop ze de uitzending wat minder interessant vinden. Voor mij is zo´n moment dit jaar, 2011, bijvoorbeeld Moldavië. Ik ben geen potentiële stemmer op de bijdrage van Moldavië, dus daarvoor is het niet erg.
- Bij het ontbreken van pauzes gaan mensen minder zappen en worden die pauzes meer verspreid over de avond. Er zijn dan geen nummers meer die de kans lopen om onevenredig veel hinder te ondervinden door de startpositie.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 5 Mei 2011 23:15:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar ben ik het wel mee eens. Als je net na de reclame aan de beurd bent kan dat inderdaad hinder opleveren.

Voor de rest zijn de onderbrekingen soms echter wel handig. Iemand die niet alle liedjes van te voren al op internet heeft bekeken heeft zo toch de tijd om even weg te lopen om naar bijvoorbeeld de wc te gaan en hoefd dan toch niets te missen. Daarnaast kunnen de reclames helpen bij het financieren van de songfestival. Zeker in landen waarbij de overheid niet van plan is om er geld in te steken.

Dus denk dat er voor beide wat te zeggen is..

Denk trouwens dat mijn stem eerder gaat naar: niet leuk, maar soms wel handig.
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.