Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Politiek algemeen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 14:14:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een ophef over het dragen van een hoofddoek door de koningin... De Koningin is op staatsbezoek in de VAE/Oman en droeg bij het bezoeken van gebedshuizen een hoofddoek, logisch toch. Zij is daar op bezoek, dus dan moet ze nu eenmaal doen wat daar gebruikelijk is.

Ik ben op dit punt behoorlijk ''rechts'', ik vind dat je je aan moet passen aan het land waar je bent. Ik snap dan ook niets van de kritiek van de PVV, het is werkelijk zo krom als een hoepel. Zij zouden dit juist moeten toejuichen. Pas je aan aan het land waar je bent. Het zou voor mij anders zijn wanneer ze dit zou doen in Nederland, dan zou ik de kritiek begrijpen. In Nederland hoef je geen hoefddoek op en hoort iedereen een vrouw een hand te geven om maar een voorbeeld te noemen. Maar goed, ze is niet in Nederland, dus ze doet gewoon wat daar gebruikelijk is, heel simpel en netjes.

Het argument dat de PVV gebruikt, dat Beatrix vrouwenonderdrukking steunt, is slim gevonden maar wel overdreven in dit geval. Maar ook al zou dat daar zo zijn, je bent wel dáár te gast. Wat ik persoonlijk veel schokkender vind is dat ik leef in Nederland, waar 2 relatief kleine religies belangrijker zijn dan dierenwelzijn. Überhaupt het idee dat grove dierenmishandeling is toegestaan om religies tevreden te stellen is misselijkmakend.

Overigens stond die hoofddoek best mooi bij Beatrix.. Een beetje sprookjesachtig! Leve Beatrix!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 12 Jan 2012 14:14:57    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 12 Jan 2012 22:18:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Persoonlijk vind ik het een grote schande dat de koningin zich gedwongen voelt een mening te geven, terwijl ze onschendbaar is. Dat geeft maar weer aan wat een prutskabinet wij momenteel hebben.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2012 12:01:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Het gaat maar door. Geert Wilders heeft nu een website geopend waarin Nederlanders hun beklag kunnen doen over Oost-Europeanen. Gelukkig leidt dat bij sommigen dan weer tot ludieke acties zoals het oprichten van een website voor lastige Limburgers. Die vond ik zelf wel grappig!

Een meer serieuzere tegenhanger van de site van Wilders is propolen.nl, waar al heel wat reacties van bekende Nederlanders staan. Persoonlijk heb ik bij dit soort acties van Wilders constant het nare gevoel me te moeten verdedigen tegenover buitenlanders. Het zou in ieder geval heel erg veel schelen als onze MP laat merken dat hij voor alle inwoners in dit land klaar staat. Dat hoor ik te weinig uit zijn mond.

Enfin, lees reacties van bijvoorbeeld Jolande Sap, Frans Weisglas en Tonny Eyk via http://propolen.nl/category/quotes/
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Feb 2012 20:10:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja, het gaat inderdaad maar door... Confused Vind het alleen nooit goed om dan maar een andere groep over één kam te scheren, zoals nu de Limburgers. Maar zij voelen zich gelukkig niet zo snel aangesproken, anders blijven ze natuurlijk ook aan de gang. Net als de Friezen zijn ze toch vaak een beetje het mikpunt van grappig bedoelde maar denigrerende opmerkingen in dit land.

Ben wel benieuwd hoe het nu verder moet, onze MP heeft een probleempje. Shocked Ik denk niet dat het lang goed blijft gaan zo, de angst voor de PVV en zijn nonchalante houding beginnen toch een beetje tegen hem te werken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2012 19:41:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Inmiddels is bekend dat er veel consternatie is ontstaan in Oost-Europa en met name Polen over de PVV-actie. De polen bedenken acties tegen Nederland, zoals onder andere een Tulpenboycot. Nederland heeft inmiddels flinke imagoschade opgelopen en ook de EU is woest.

Toch vraag ik me nu af... Doet Polen niet exact hetzelfde of nog erger? Moet heel Nederland lijden onder wat één partij, die niet eens deel uitmaakt van de Nederlandse regering, doet? Het begint er dus op te lijken dat alle Nederlanders inmiddels over één geschoren worden. Als je het mij vraagt is dit dus óók pure discriminatie, alle Nederlanders worden nu de dupe, terwijl misschien nog geen half miljoen het eens is met dit meldpunt. Schandalig dus. Ik praat het meldpunt zeker niet goed, maar 't gaat bij dit meldpunt om klachten, niet over de goeden onder hen. En de acties tegen Nederland raken ons allemaal, zowel de slechten als de goeden. Ernstige zaak.

Verder is het ook sneu voor vele Nederlanders die zich sinds het begin der tijden zich met hart en ziel inzetten voor Oost-Europa/Polen. Al sinds ik TV kan kijken zie ik programma's die hulp, goederen en geld bieden aan hulpbehoevenden in die landen, en ik denk ook al die vele particulieren die met vele acties mensen daar helpen. Zoek het maar eens na, er zijn duizenden lopende acties hier in Nederland die hulp bieden. Ik mag dus hopen dat de Poolse regeringen en andere Oost-Europese regeringen dit ook benadrukken, en niet alleen kijken naar de minder goede kanten.

Ook valt me op dat de SP al langer zo'n meldpunt heeft, maar hier is nooit iets over gezegd eigenlijk.. Nou zitten zij ook niet in de regering, maar de PVV is ook maar een gedoger, en dus geen regering... http://www.sp.nl/enquetes/concurrentievervalsing/

Men, in de media, heeft het steeds over dat Oost-Europeanen banen hebben die Nederlanders niet willen hebben, maar toch gaan er steeds meer geruchten op dat veel Oost-Europeanen daadwerkelijk minder salaris krijgen (misbruikt) worden, met andere woorden, Nederlanders willen die banen wel, maar kunnen met dat salaris niet rondkomen, dus willen ze de banen niet... Toch ook een beetje waar de SP op doelt.

Goed goed, al met al valt me op dat Nederland in Europa/de wereld niets fout hoeft te doen, want o wee, dan zijn de rapen gaar hoor! Dan mogen we blijkbaar zelfs gediscrimineerd worden en word er verder niet meer omgekeken naar de goede dingen die uit ons land komen.

Trouwens, gaat Oost-Europa/Polen vanaf nu dan ook alles doen aan racisme en extremistische groeperingen aldaar? Dat begint ook tijd te worden. Als zij (terecht) vallen over het PVV-meldpunt, mogen ze ook best eens naar hunzelf gaan kijken, racisme in die landen krimpt namelijk niet, zo blijkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2012 20:50:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ten eerste EURobin: Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten..

De PVV maakt wel degelijk deel uit van de coalitie. Uiteraard met gedoogsteun. Een merkwaardige constructie overigens, die ze wat mij betreft mogen afschaffen. Je werkt wel of je werkt niet samen. Maar niet alleen de puntjes die jou het beste uit komen. Dus in mijn ogen bestaat het kabinet gewoon uit VVD, CDA en PVV. Dit dit onder een andere constructie verloopt dan normaal, is voor mij slechts bijzaak. Het was de taak van onze MP om de zaak niet verder te laten escaleren. Schandalig dat hij dit niet heeft willen voorkomen.

Het ergste aan de website van de PVV, maar eigenlijk aan alles wat de PVV is en doet, is dat ze mensen in hokjes proberen te stoppen. Ze hebben het over Polen, Moslims, Roemenen. Zijn alle Nederlanders ook gelijk? En alle Duitsers en Vlamingen ook? Mensen tegen elkaar op zetten, dat is waar de PVV goed in is.

Ik schaam me deze week echt weer even om Nederlander te zijn.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 15 Feb 2012 22:48:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja prachtig gezegde SharkeY Smile Maar narigheid met narigheid bestrijden is geloof ik niet de oplossing... Daarentegen is dat wel weer het mooie aan de Nederlandse mentaliteit soms, men is gelukkig vaak niet te beroerd om de hand in eigen boezem te steken, ipv in de slachtofferrol te kruipen.

Het is heel vervelend hoor, maar de PVV is officieel gezien toch echt geen regeringspartij. Dat is inderdaad het idiote aan dit systeem. Rutte heeft volgens de regels van de gedoogconstructie dus niet per se iets fout gedaan, hij staat er alleen niet bij stil dat de EU, en dus het buitenland, dit niet doorhebben. Het beste voor hem, en het imago van Nederland, is dus gewoon doen wat Brussel zegt. Hoe dan ook, ik ben er echt van af geknapt, dit gedooggedoe. De verhoudingen zijn niet gezond.

Wat overigens erg goed is, is dat een Poolse vrouw die hier al 30 jaar woont nu een meldpunt heeft opgezet voor Poolse werknemers die hier uitgebuit worden e.d. Het komt dus wel degelijk voor... Hier moet een einde aan komen. En wellicht is dit het enige goede puntje van deze hele discussie, misschien komt er nu meer openheid en duidelijkheid. Het is natuurlijk voor zowel Poolse werknemers hier die mogelijk uitgebuit worden als Nederlanders die te duur zijn voor sommige banen, beter als iedereen ook daadwerkelijk gelijk is in de EU!

Ik schaam me verder niet om Nederlander te zijn, als je ziet wat veel Nederlanders voor goeds hebben gedaan in Oost-Europa, vooral particulieren, loterijen en tv programma's zoals tegenwoordig OmroepMax, nou wow, petje af hoor! Daarnaast is het een feit dat Nederlanders de meest gulle gevers zijn aan goede doelen in Europa! Vind ik best iets om trots op te zijn. En is het niet zo dat we juist de positieve dingen moeten benadrukken ipv de negatieve!? We mogen hier, naast zelfkritiek, ook best eens kijken naar wat we wél goed doen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 2 Mrt 2012 21:42:40    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.nu.nl/economie/2754590/postnl-verhoogt-salarissen-top.html

PostNL verhoogt de salarissen van de top... Ok, uhm, dit is een grapje?! Nu? Crisis 2012?

Veel ''nieuwe'' postbezorgers hebben het echt niet zo breed. Er worden veel tijdelijke postbezorgers aangetrokken, lekker goedkoop en weinig plichten voor de top.. De service is er ook niet beter op geworden, voorheen was iemand een gewoon postbode van beroep. Het was een vak.

In ieder geval schokkend nieuws in deze tijd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 24 Apr 2012 10:59:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Rechts heeft gegokt en verloren. Wat wil je ook met een populistische partij die dagelijks de mening van de aanhangers napraat zonder ook maar éen keer constructief te worden. Het verbaast me dat mensen uit het kamp van CDA en VVD daar zo verrast over zijn.

We mogen dus weer naar de stembus! Ben benieuwd wanneer de kieswijzers weer online komen..

Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 27 Apr 2012 23:11:32    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
http://www.nu.nl/economie/2754590/postnl-verhoogt-salarissen-top.html

PostNL verhoogt de salarissen van de top... Ok, uhm, dit is een grapje?! Nu? Crisis 2012?

Veel ''nieuwe'' postbezorgers hebben het echt niet zo breed. Er worden veel tijdelijke postbezorgers aangetrokken, lekker goedkoop en weinig plichten voor de top.. De service is er ook niet beter op geworden, voorheen was iemand een gewoon postbode van beroep. Het was een vak.

In ieder geval schokkend nieuws in deze tijd.


ProFail wil de salarissen van het bestuur ook verhogen.. Zelfde verhaal als PostNL. Is inderdaad schokkend dat ze dat doen in een tijd als deze. Zeker aangezien het beide geen bedrijven zijn die de laatste tijd nou zo positief in het nieuws zijn geweest... Hopelijk doen ze hier nog iets aan.

Of anders Verhagen haar opvolger, want we mogen inderdaad weer naar de stembus in September Very Happy. Zo op het eerste gezicht gaat mijn stem naar de Piraten Partij. Die staan tenminste voor wat ze zeggen.

Moet ik wel zeggen dat ik meer begrip heb voor de PVV in deze kwestie dan voor de VVD en het CDA. Dat is van alle partijen in Nederland is de PVV toch één van de partijen die het best naar de Nederlandse bevolking en zijn achterban luistert. Al ben ik wel een van de weinigen hier die daar zo over denkt geloof ik Razz
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 4 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.