Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 65, 66, 67  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 19:19:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik hoop ook wel dat het een spannende puntentelling gaan worden vanavond. In ieder geval zou het helemaal niet leuk zijn als er een land is dat al heel vlug de leidende positie pakt en deze plaats vervolgens de hele avond vasthoudt (zoals ook gebeurd was met ‘Fairytale’ van Alexander Rybak.) Laat het dan maar een grote Eurovisie-thriller worden!!
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 26 Mei 2012 19:19:33    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 23:54:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Helaas, helaas.. Er was weinig spannends aan. De bookmakers hebben gelijk gekregen. Zweden is de winnaar! We kunnen ons dan in ieder geval wel verheugen op een fantastische show volgend jaar..!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 23:58:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Zweden heeft dus gewonnen Smile Gratulerer Sverige Smile

De voting was niet spannend in ieder geval, net als de afgelopen jaren! Op zich jammer natuurlijk, een beetje afwisseling is leuker. Verder ook een voorspelde winnaar natuurlijk, ook dat kwam de laatste jaren vaker voor.

Wat me in het kort op is gevallen, is dat kwaliteit wel in de Top10 is geëindigd maar niet heel hoog, zoals Spanje (10), Italië (9), Duitsland (Cool. Muzikaal gezien denk ik dat zij meer punten hadden moeten krijgen. Vooral Spanje!

Verder viel me op dat West-Europa helemaal niet (meer) doet aan block voting. De Balkan daarentegen des te meer.

Ook viel me op dat Griekenland voor het eerst sinds jaren buiten de top 10 is geëindigd, überhaupt hebben de goedkopere deuntjes uit populaire landen het minder goed gedaan, muv Turkije dan, maar da's een ander verhaal.

Verder moet ik zeggen dat ik de meeste liedjes de moeite waard vond! Da's mooi.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 00:18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou Nederland ooit zoiets als die zes omaatjes uitkiezen als act? Nee.
Nog liever doen we niet mee.
Dan maar weer graven in die bak met vijfhonderd inzendingen uit de grote "TROS Muziekfeest" koffer voor 2013 in Zweden.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 05:55:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Hopelijk heeft de TROS inmiddels begrepen dat er meer voor nodig is dan een muziekkoffertje om de finale te halen. Daar kunnen die oma's ook niets aan doen. Die waren gewoon ijzersterk en stonden ook bij mijn beste tien. Waarom? Omdat het songfestival pur sang is en van deze tijd. Een lekker ritme met een refreintje wat je heel gemakkelijk onthoudt en meezingt. We waren wel op de goede weg. In dat koffertje bleek toch een juweel van een lied te zitten, waarvoor dank Joan! Iedere buitenlander kende het refrein van You & Me uit zijn hoofd. Maar nu ging het opnieuw mis bij de uitvoering. Ik heb daar behoorlijk veel kritiek op. Waar was John de Mol nu? Waren die slingers op de achtergrond zijn idee? Waarom geen sterrenhemel? Dat past toch veel beter bij zo'n mooi haardvuurnummer? Vier leuke muzikanten worden naast het podium gezet. Zal choreografisch wel verantwoord zijn, maar muziek maak je samen en niet op 50 meter afstand van elkaar. Slechte choreograaf die verder nog nooit naar een Eurovisie Songfestival heeft gekeken blijkbaar. En ik vrees dat door dat onsamenhangende idee, de harmonie ook wegviel en Joan er af en toe naast zat. En dat terwijl we allemaal weten dat zij heel goed kan zingen. Hoewel Joan Franka 15e is geworden met 35 punten, was ze maar 10 punten verwijderd van de tiende plaats. Noorwegen haalde in de semi namelijk 45 punten.

Welke landen gaven punten aan Nederland? Een overzicht:

Estland: 7 punten.
Duitsland: 8 punten.
Litouwen: 3 punten.
Noorwegen: 3 punten.
Slovenië: 2 punten.
Zweden: 1 punt.
Turkije: 7 punten.
Verenigd Koninkrijk: 4 punten.
Totaal: 35 punten.

Wat gaf Nederland aan punten in de tweede semifinale?

Wit-Rusland: 1 punt.
Malta: 2 punten.
Noorwegen: 3 punten.
Litouwen: 4 punten.
Bosnië & Herzegovina: 5 punten.
Portugal: 6 punten.
Turkije: 7 punten.
Estland: 8 punten.
Servië: 10 punten.
Zweden: 12 punten.

Het is triest dat het zo gelopen is, vooral omdat ik het idee heb dat dit helemaal niet nodig was geweest met een betere begeleiding. Dan kun je nog zo'n goed lied hebben, maar als de uitvoering niet klopt heb je daar helemaal niets aan. Toch zal ik You & Me altijd koesteren, blijft een heerlijk nummer om naar te luisteren!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 10:37:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Er bestond dus echt maar een klein 'gat' tussen het puntenaantal van onze Joan en dat van Noorwegen. Als België en Israël wel hadden gezeten in semi-finale 2, dan zou dat ons waarschijnlijk wel genoeg hadden kunnen opleveren om de finale nu te bereiken.
Wat ik zelf trouwens echt merkwaardig vind, is de puntenverdeling van Albanië(100 % vakjury!!!) tijdens semi-finale 1. Zij gaven 12 punten aan Montenegro en heel hoge punten aan San Marino. Wat is daar in vredesnaam de bedoeling van Surprised
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 11:09:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed geschreven SharkeY, niets aan toe te voegen eigenlijk.

djSharkeY schreef:


Welke landen gaven punten aan Nederland? Een overzicht:

Estland: 7 punten.
Duitsland: 8 punten.
Litouwen: 3 punten.
Noorwegen: 3 punten.
Slovenië: 2 punten.
Zweden: 1 punt.
Turkije: 7 punten.
Verenigd Koninkrijk: 4 punten.
Totaal: 35 punten.


Wow! Opvallend veel punten uit Duitsland en Estland!!! Bedankt!!!! Sowieso best nog veel punten, had dat helemaal niet meer verwacht door de matige uitvoering en act. Mensen hebben ondanks dat dus toch gehoord dat het een sterk nummer is.

Brabo No.1 schreef:

Wat ik zelf trouwens echt merkwaardig vind, is de puntenverdeling van Albanië(100 % vakjury!!!) tijdens semi-finale 1. Zij gaven 12 punten aan Montenegro en heel hoge punten aan San Marino. Wat is daar in vredesnaam de bedoeling van Surprised


Ja. Dat is zeker merkwaardig... In 2009 gaven ze trouwens ook 10 punten aan de Toppers... Maar de Toppers waren vergeleken met Montenegro wel Toppers. Maar het lijkt erop alsof Albanie graag afwijkt ofzo.


En heel even wat anders:

http://www.youtube.com/watch?v=BSwHoFCq58Y

Een zéér schokkend filpmje over het optreden van stadswachten en politie in Amsterdam. En toerist fietst verkeerd en krijgt deze schokkende behandeling... Deze ambtenaren in functie hebben allemaal duidelijk het verkeerde uniform aan, ipv een politie uniform is een boevenpak beter op z'n plaats.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 28 Mei 2012 17:44:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een weer! Supermooi! Heb al een kleurtje Smile

Toch meteen weer even nagedacht over het ESF hehe... Zag dit filmpje nog ff met een ''Songfestivalkenner''
http://www.telegraaf.nl/prive/12212403/___Gewoon_niet_goed_genoeg___.html

Hij heeft een punt en kan heel goed achteraf oordelen over het matige optreden van Joan, maar als ie dan moet voorspellen wie er gaan winnen (eergister dus) dan noemt ie kandidaten voor de overwinning: IJsland, Noorwegen, Servië. Alledrie zijn ze het niet geworden haha. Vooral zat deze kenner er met Noorwegen en IJsland ongelofelijk ver naast. Servië kwam wel in de buurt.

http://www.telegraaf.nl/prive/12217953/__Eric_wil_Songfestival_redden__.html

En zoals we al wisten wil Eric Van Tijn het ESF redden, goed plan! Ik zeg doen! Als we met Joan maar 10p verwijderd waren van de finale, dan moet het met een topact zeker lukken Smile Zou grappig zijn... 8 jaar geen finale, en de 9e keer gewoon het hele ESF winnen Wink Kan toch niet zo moeilijk zijn? Zo origineel was Zweden nou ook weer niet. Hoop dat we het nummer nog wel regelmatig te horen krijgen trouwens.. Het is inmiddels alweer aardig stil rond het ESF.

http://www.telegraaf.nl/prive/12233813/__Joan_Franka_gaat_op_wereldreis__.html

En Joan gaat op wereldreis met haar muziek. Wel een leuk idee. Ze zegt verder dat het ESF haar pad niet was... Maar ik denk met een sterkere, mooiere act en met loepzuivere zang (Wat Joan best kan), dan was het toch een beetje haar pad geworden hoor, in ieder geval haar pad naar de finale.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2012 00:02:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond eens even een nieuwe avatar gekozen. Dan kan ook meteen iedereen zien op welke inzending ik gestemd heb op zaterdag 26 mei....
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 29 Mei 2012 00:23:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Brabo No.1 schreef:
Vanavond eens even een nieuwe avatar gekozen. Dan kan ook meteen iedereen zien op welke inzending ik gestemd heb op zaterdag 26 mei....


Mooie avatar! Dus jij hebt ook op Spanje gestemd Smile Ik ook... Ongeveer 10 keer... Gelukkig heeft Nederland toch nog 6 punten gegeven. Voor Spanje is een 10e plaats mooi vergeleken met voorgaande jaren, maar ik denk dat dit nummer qua muziek en zang eigenlijk wel Top5 waardig was. Het klonk en zag er uit als een winnaar eigenlijk.. Fantastisch optreden.
Ben héél benieuwd naar de split results jury/televoting! Of zijn die al bekendgemaakt?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 55, 56, 57 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 56 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.