Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Semifinale 2
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 25 Mei 2012 15:37:08    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Roel schreef:
Jeronimo was op de goede weg maar zal geen zin hebben gehad in de bemoeienis van John de Mol (echt zinloos trouwens) met z'n contractjes.


Ik ben daar nog steeds verbaasd over. Jeronimo had echt een heel kansrijk nummer. Vergelijk dit bijvoorbeeld eens met de Noorse Tooji. Maar ik denk Roel, dat jij dicht bij de waarheid zit. Contractjes, politiek en geld verpesten het zoeken naar een juiste inzending.


Ja... Aangezien we nu weten dat Joan het niet heeft gehaald is het tijd om een beetje kritischer te kijken naar de selectie voor het NSF.

Als je deze lekkere/moderne deuntjes allemaal hoort die zijn afgewezen dan krijg je toch een raar gevoel:

http://www.youtube.com/watch?v=ZIc3Mufnd7s&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=b2qMq0LsDhk

http://www.youtube.com/watch?v=uS6ZSBzOETE

http://www.youtube.com/watch?v=UEKw_6VsFFU

En mja van het NSF zelf toch ook deze:

http://www.youtube.com/watch?v=mOor1gVxNrk
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 25 Mei 2012 15:37:08    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 26 Mei 2012 11:58:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Het heeft in principe zo veel zin meer want vanavond is de finale al, zonder Joan. Maar heb toch even teruggekeken naar Joan op het NSF en Joan in Semi 2. Ik denk dat de act van het NSF net even wat beter en logischer in elkaar zat.

- In Semi 2 kwamen de mannelijke muzikanten te laat naar Joan, dit had moeten gebeuren op het moment dat het refrein begon, net als op het NSF. Dat maakte het refrein opzwepender en gezelliger. Ze hebben ook niet voor niets een aantal jongens gekozen, en ze kwamen bijna niet in beeld of heel vluchtig. Ik denk dat een compactere totaalact gewoon meer de huiskamer in was gekomen, en veel meer close ups van Joan en de muzikanten zodat je kennis met ze maakt.

- De achtergrond in Semi 2 was ook nutteloos. Een druk geheel met veel kleuren en soort van wapperende slingers zonder betekenis. Ik denk dat een sterrenhemel en 1 mooi kampvuur het wat echter had gemaakt en meer dan genoeg was geweest.

- En dan natuurlijk de tooi, ik denk uiteindelijk toch dat men het niet begreep... Het nummer op zich is al zo apart, catchy en gezellig... Op het NSF en er na kreeg het al zoveel kritiek en dit is genegeerd. 9 van de 10 mensen kennen gewoon het verhaal erachter niet.

- Naast de tooi denk ik dat Joan beter voor een echte hippie outfit had kunnen kiezen. Zoals bij The Voice soms. Dit past ook zo bij het nummer You And Me! Daarnaast is een hippie-stijl ook herkenbaar voor ouderen en cooler voor jongeren.

- Verder zong Joan op het NSF een stuk mooier. In Semi 2 was het helaas toch een beetje vals, dat hielp dus ook niet mee. Het is me ook opgevallen dat het leek alsof soms Joan scheel keek, een aantal keren. Misschien zaten de wimpers niet goed opgeplakt of was het optisch bedrog. Dus deze punten en de tooi gaven veel Europese kijkers misschien een ''wat is dit dan weer?''.

Het is zo jammer, het was zeker het apartste liedje van het NSF, origineler dan Raffaela. Ik vrees toch dat het ZEKER NIET aan het nummer heeft gelegen, maar aan de hele zang en act eromheen. Overigens heeft Joan hard gewerkt en ze is een goede artiest en vooral heel sympathiek! Dus zeker bedankt daarvoor!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
himan
2points Member


Geregistreerd op: 20 Mei 2012
Berichten: 10

BerichtGeplaatst: 27 Mei 2012 20:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja, NL niet door, was te verwachten naar dit optreden. 8 goed trouwens. Had vantevoren niet gedacht dat Malta door zou gaan, maar die waren behoorlijk goed Smile Helaas vond Europa Noorwegen net goed genoeg (ik niet dus Razz)

Nederland uiteindelijk 15e, maar het scheelde 10 punten. Verrassender vond ik dat Slovenië eruit lag trouwens...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
festivalgirl
4points Member


Geregistreerd op: 22 Jan 2012
Berichten: 55
Woonplaats: apeldoorn

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2012 01:34:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik was nog wel zo zeker van een finaleplaats voor Nederland, zelfs een hoge notering maar had absoluut geen rekening gehouden met het feit dat er niet mooi gezongen zou worden, daarnaast had ik ook een prima act verwacht omdat dit uiteraard van tevoren was toegezegd door de Mol. Niet nagekomen dus. Ze hadden ook niets voorbereid. Het lag in wezen net als vorig jaar met 3JS niet zozeer aan het nummer maar aan de stem en de matige act. Op het eurovisie wil het oog, net als de oren, ook wat. Helaas een gemiste kans.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Eurovisie Songfestival 2012 Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 6 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.