Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


2012 Joan Franka - You And Me

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2012 11:07:26    Onderwerp: 2012 Joan Franka - You And Me Reageren met citaat

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Kx5KGbxDMMQ[/youtube]

Citaat:
Joan Franka, pseudoniem van Joany Franka Johanna Ayten Hazebroek (Rotterdam, 2 april 1990) is een Nederlandse singer-songwriter, die de Nederlandse inzending voor het Eurovisiesongfestival 2012 leverde. Zij is de dochter van een Nederlandse moeder en een Turkse vader, die op haar 2e kwam te overlijden. Joan spreekt naar eigen zeggen nog maar weinig Turks, maar ze verkreeg al snel bekendheid in het land van haar vader. In Nederland werd ze bekend door haar deelname aan het televisieprogramma The Voice of Holland.

Franka werd als een van de zes deelnemers geselecteerd uit 491 opgegeven liedjes voor het Nationaal Songfestival 2012 op 26 februari. Met het nummer You And Me, dat zij zelf schreef samen met Jessica Hoogenboom (artiestennaam Jessie Maria), won ze allereerst het duel met Raffaëla Paton, die Chocolatte ten gehore bracht. In de finale gaf de vakjury de voorkeur aan Ivan Peroti en Pearl Jozefzoon, maar streek Franka niettemin met de eer dankzij de grote steun van het tv-publiek. Hierdoor mocht zij Nederland vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival 2012 in Bakoe. Ter ondersteuning van de tekst van You And Me trad ze op in een indianentooi.
Direct na haar overwinning van het Nationale Songfestival in 2012 verkocht ze de verkooprechten van het nummer You and Me aan de platenmaatschappij van John de Mol, 8ball Music. Het winnende nummer You And Me kwam in de week na het Nationaal Songfestival op plaats 1 binnen in de Nederlandse Single Top 100 en plaats 3 in de 3FM Mega Top 50.
Op 1 maart 2012 kwam Franka veelvuldig in het nieuws, omdat er commotie was ontstaan rondom het dragen van de indianentooi tijdens haar optreden voor het nationaal songfestival. De commotie was ontstaan vanwege een uitspraak van een steungroep voor indianen genaamd Real Indian Nation die naar buiten brachten dat de native americans in opstand zouden kunnen komen als ze nog eens de indianentooi zou dragen.
Daarnaast viel haar inzending voor het songfestival op 2 maart ten prooi aan een in scène gezette plagiaatbeschuldiging van Rambam, een tv-programma van de VARA. De misleiding werd binnen enkele uren ontzenuwd door gebruikers van het internetforum FOK!
Uiteindelijk bleef ze steken in de halve finale. Ze haalde er de 15de plaats; te weinig voor een finaleplaats.

(bron: wikipedia.nl)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 10 Jun 2012 11:07:26    Onderwerp:

Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.