Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


De selectieprocedure

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Nederland op het Eurovisie Songfestival
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 10 Jun 2012 21:25:21    Onderwerp: De selectieprocedure Reageren met citaat

In de loop der jaren zijn er heel wat verschillende procedures geweest om uit te maken wie Nederland mocht vertegenwoordigen. Soms waren er verschillende artiesten, zoals afgelopen jaar. Soms werd ook een artiest gekozen. Er zijn jaren bij waarin bekende componisten werden gevraagd een lied te schrijven voor het songfestival. Veel van dergelijke variaties zijn ook de laatste jaren uit de kast getrokken. Maar wat zou nu de juiste procedure zijn om Nederland eindelijk weer eens die felbegeerde finaleplaats te laten halen? Of zou de TROS in navolging van de Turkse omroep via internet het publiek niet eens de keuze kunnen laten maken?

Kortom: Welke methode past het best en zal leiden tot het best haalbare resultaat? Ben benieuwd naar jullie ideeën! Zelf moet ik er nog ff over denken..

Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 10 Jun 2012 21:25:21    Onderwerp:

Terug naar boven
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012 15:51:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien kunnen ze wel een heleboel artiesten gaan benaderen en dan via internet (dmv. een poll ofzo) door nederland de goede artiest kiezen?

er zijn absoluut een paar artiesten die ik graag op het ESF podium zie staan. Gewoon een lijstje, geen volgorde ofzo:

1. Glennis Grace, Alleen ze wil niet meer, heeft Glennis via twitter laten weten. Erg Jammer, aangezien ze wel een beetje kritisch was op Joan.
2. Raffaëlla lijkt me nog steeds een uitstekende keus voor het ESF.
3. Anouk, mits ze goed bij stem is, lijkt me dit zoooooooo mooi om te zien.
4. Marco Borsato, Al is dit zeer onwaarschijnlijk.
5. Nikki Kerkhof, Momenteel te zien in De Beste Zangers Van Nederland. Erg goede zangeres als je het mij vraagt.
6. Verliezend Finalist van Idols - Natalie Makoma. Rasperformer. Moet het kunnen!
7. Nog een Idolskandidate. Ze verloor van Nikki & Natalie en werd dus 3e. Ik heb het over Charlene Meulenberg. Ze heeft echt een FANTASTISCHE stem!
8. Lisa Lois.
9. Do
10. Caro Emerald
11. Jacqueline Govaert - Ex-Zangeres van Krezip
12. Chris Hordijk
13. Charly Luske
14. Jamai Loman
15. Rochelle Perts
16. Adlicious
17. Trijntje Oosterhuis
18. Ben Saunders
19. Sarina Voorn (The Voice)
20. Hind


Ik heb ook mensen die ik niet zo nodig (weer) hoef te zien:
Het is niet echt in een volgorde ofzo. Gewoon een lijstje Razz
1. Sieneke
2. Waylon
3. Frans Duijts
4. De toppers
5. Ilse DeLange
6. (een of andere rapper)
7. en natuurlijk Dries Roelvink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012 16:51:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben eigenlijk wel voor een groot deel eens met Danonovic. Feit is dat de echte kwaliteit en artiesten een kans moeten krijgen, maar dat die artiesten die kans ook moeten grijpen. Kandidaten die aan een songfestival mee willen doen hoeven wat mij betreft niet per sé banden te hebben met Sterren.nl of met Talpa. Want dan vallen ook artiesten en nummers af, die wellicht gemakkelijk een finale kunnen halen. Dus om het goed te doen, moet je in die zin ook geen voorwaarden stellen! En je moet ook niet de twee beste nummers tegen elkaar laten strijden in een eerste ronde. Kan daar nog steeds boos over worden. Grrrr..
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 27 Jun 2012 10:58:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Dagblad Metro heeft een interview gehouden met winnares Loreen. Ze had nog wel wat tips voor Nederland, die ze zelf ook graag weer eens een finale plaats hunt:

Citaat:
...Loreen had ook een bemoedigende boodschap voor Nederland, dat zich voor het achtste jaar op rij niet wist te plaatsen voor de finale van het Eurovisie Songfestival. "Nederland kan ook een winnend liedje schrijven, als het maar blijft geloven in zichzelf", aldus de zangeres.

(bron: Metronieuws)

Loreen vertelt in datzelfde interview dat het belangrijk is dat Nederland eens een keer iets diepzinnigs stuurt. Dat is een boodschap van de winnares, die de TROS eigenlijk niet zou mogen negeren. Nu is sterren.nl allesbehalve diepzinnige muziek. Maar ja, wat is eigenlijk diepzinnige muziek?
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 2 Jul 2012 20:52:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Loreen heeft daar wat mij betreft ook helemaal gelijk in! Denk ook dat we iets moeten hebben dat opvalt. Joan was een goed begin, alleen jammer dat ze vals song. En die mensen op het podium hadden ook weg gemoeten.

Daarnaast denk ik juist dat het misschien wel een goed idee is om Dries heen te sturen. Die wil tenminste! De rest van de mensen hebben toch meer bijbedoelingen. Dus wie weet...

Of misschien Arjen Antony Lucassen (bekend van Ayreon, Stream of Passion, Vangeance, Star One, etc). Is een vrij bekende Nederlandse componist/muzikant die eigenlijk met alles wat hij maakt succes heefd gehad. En hij heeft vorig jaar aangegeven dat hij het best wil proberen. Mits hij zelf mag kiezen met wat, wie en hoe hij heengaat...Ben alleen bang dat dat niet tros-proof gaat zijn..

Dat is denk ik ook een must: stuur iemand die echt naar het songfestival wil om het songfestival. Die het ziet als een uitdaging. En niet iemand die er alleen heen gaat om zijn/haar carriere te boosten. En ook niet om een omroep of bepaalde soort muziek te promoten. Daar is het songfestival niet voor.

Verder ben ik het ook eens met coolest. Je beste liedjes tegen elkaar laten strijden is geen goed idee. Vind die hele jury en battles sowieso onzin. Je moet gewoon het Nederlandse publiek laten stemmen wie we sturen. Dan heb je het liedje dat het meest in de smaak valt bij de meeste mensen, en niet alleen bij de 4 mensen die in de jury zitten. Zoals je zag bij de battles vorige keer, de mening van de jury en die van Nederland waren erg verschillend. Desnoods doen we het op de Turkse manier.
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Jul 2012 23:46:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Mja, Loreen zegt dus dat Nederland moet geloven in zichzelf. Da's erg cliché natuurlijk, met dat advies kan je niet of nauwelijks iets. Maar natuurlijk kan Nederland ook een winnend nummer maken.

Dit jaar had Nederland iets opvallends. Een goed nummer, en (normaalgesproken) goede zangeres en het werd met een matige stem en act toch nog met gemak 10e bij de televoting. Alleen de jury's vonden het niks. Denk dat zij het vooral zagen als grap. En landen als Nederland mogen geen grapjes maken, dat mogen alleen bijvoorbeeld Turkije en Rusland.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Nederland op het Eurovisie Songfestival Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.