Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 65, 66, 67  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2012 12:34:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Zelf blijf ik het toch een beetje een lastig verhaal vinden.. Uiteraard ben ik blij dat er een heuse Nationale Finale is, zodat het publiek ook iets te kiezen heeft. Het komt daarnaast ook vrij arrogant over als Anouk zegt dat ze zich niet landelijk wil meten met andere artiesten, die in de ogen van het publiek misschien toch een betere inzending heeft. Zelf denk ik dat op het moment dat grootheden als Anouk of bijvoorbeeld Caro Emerald mee willen doen, men beter kan kiezen voor de opzet zoals dat bijvoorbeeld gebeurde met Ruth Jacott: Een keuze dus uit meerdere nummers met een artiest. Daarbij MAG een omroep niets meer selecteren zonder dat er over gestemd wordt. Die regel is nog niet geheel ingevoerd, maar ook daar dient de omroep rekening mee te houden.

Dan is er nog meer nieuws over de selectie en Nationale finale van aankomend jaar. Het blijkt dat Reinout Oerlemans het stokje van John de Mol over gaat nemen:

Citaat:
John de Mol’s Talpa is komend jaar niet meer betrokken bij het songfestival. Volgens Talpa-woordvoerder Thomas Notermans is vooral het aanbod van zangeres Anouk de reden voor de breuk met de TROS, dat zegt hij tegen het AD. Anouk maakte deze week bekend dat zij een nummer voor het liedjesfestijn geschreven heeft. De plannen van de TROS zijn om zes voorrondes en een finale te organiseren en daar aan deelnemen heeft de Haagse zangeres geen zin in.

“Dat is hetzelfde als Messi die Frank de Boer belt om te vragen of hij voor Ajax mag spelen en dan te horen krijgt dat hij eerst moet meedoen aan een proefwedstrijd. Als het zo moet, hebben wij er geen zin meer in”, aldus de woordvoerder van Talpa.

Bronnen van het AD zeggen dat de samenwerking tussen de TROS en Talpa sowieso tot een einde zou komen als de songfestivalkandidaat van dit jaar niet in de finale zou komen. Daar weten beide partijen echter niets van. Inmiddels is de TROS in gesprek met producent Eyeworks van Reinout Oerlemans. Helemaal vreemd is deze keuze niet aangezien het songfestival waarschijnlijk een co-produktie gaat worden tussen TROS en AVRO.

De AVRO heeft Oerlemans recentelijk aangetrokken als presentator en mag nu met zijn produktiemaatschappij het songfestival op de kaart gaan zetten. (bron: AD/Nu.nl/Songfestivalweblog.nl)

_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 16 Jul 2012 12:34:55    Onderwerp:

Terug naar boven
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Jul 2012 09:57:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit las ik gisteren in het AD:

Citaat:
Kans op deelname Anouk aan Songfestival groeit

De kans dat de Haagse zangeres Anouk Nederland volgend jaar in Malmö vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival, is groter dan ooit. Dat schrijft het AD.

TROS-directeur Peter Kuipers gaat binnenkort met de zangeres om de tafel zitten. Anouk deed een open sollicitatie voor deelname en gaf aan niet mee te willen doen aan een nationale competitie met andere artiesten. Tot voor kort hield de TROS stug vast aan voorrondes, maar Kuipers is nu minder stellig. 'Wij gaan binnenkort met Anouk in gesprek, daarna zien we wel verder.'

bron: AD.nl

Wie is er nu niet benieuwd hoe dit af gaat lopen?!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2012 09:48:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat een geweldige opening hebben de Britten van de Olympische Spelen gemaakt! Meest hilarisch was natuurlijk Rowan Atkinson...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yVM0FzHlDVI[/youtube]

Iedereen veel plezier met het kijken. Hopelijk doen de Nederlandse sporters nog mooie dingen!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 4 Aug 2012 13:58:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Was inderdaad een geweldige opening. Grappig en indrukwekkend!

Verder ook een mooie spelen qua sport, een aantal super mooie medailles voor Nederland! Ben erg blij, ondanks een paar tegenvallertjes! Hopelijk komen er natuurlijk nog wel wat bij voor een Top10 notering in de medaille spiegel! Opmerkelijk vond ik de kruisboogschieter vd Ven! Wauw! Hij had een medaille moeten hebben, wat was hij goed zeg!

Een gemiste kans is wel de Olympische Vlam, die moet je eigenlijk vanuit heel London en omstreken kunnen zien!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 13 Aug 2012 08:24:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Zes keer goud, zes keer zilver en acht keer brons. Dat is het eindresultaat van de Nederlandse deelnemers aan de Olympische Spelen in Londen. Dat valt me niet tegen!

Grootste juichmoment was toch wel Epke, die echt de oefening van zijn leven turnde. Toch zijn Ranomi en Dorian ook kanjers!

Tot zo ver de sport.. Hopelijk binnenkort meer nieuws over de Tros. Gaat de Avro inderdaad meedoen? En is er al een gesprek geweest met Anouk? We gaan het meemaken. Het nieuwe seizoen staat voor de deur!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 26 Aug 2012 12:47:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Het was me het zomertje wel, beste fans. Een mislukt EK, maar de Olympische Spelen maakten veel goed. Ik weet dat sommigen van jullie momenteel nog op vakantie zijn. Toch komt het nieuwe eurovisieseizoen rap dichterbij nu!

Zou de TROS al gesproken hebben met Anouk? Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan aflopen! Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 1 Sep 2012 08:28:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat grappig was dat om gisterenavond tijdens TVOH ineens een oude bekende terug te zien: Ryan van de Akker! In 1998 deed zij samen met Lone van Roosendaal een gooi naar deelname op het Eurovisie, maar ze eindigden toen op een teleurstellende vijfde plaats. Edsilia was de winnares en haalde in Birmingham twee maanden laten een zeer fraaie vierde plaats met Hemel en Aarde. Ryan en Lone zongen op het NSF het nummer 'Over'.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3AOgM6zCoUM[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 4 Sep 2012 23:40:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zal jullie in dit bericht eens gaan vertellen over een droom die ik vannacht gehad heb. Die droom van mij was om een aantal redenen wel bijzonder. Sowieso omdat ik daarvan nog een groot deel heb kunnen onthouden, en het gebeurt eigenlijk helemaal niet vaak. Voor mij geldt anders dat ik nog wel losse flarden uit een droom wel onthoud, maar meer dan dat is dan echt niet. Nu was het (voor mijn gevoel) een heel duidelijke droom.

De droom startte ermee dat ik thuis aan de eettafel zal en ik was aan het wachten. Ik was klaarblijkelijk aan het wachten om te vertrekken op reis, want ik had gedacht aan reisdocumenten en die documenten waren ook wel binnen handbereik. De bestemming van de reis was in ieder geval Mongolië (maar ik heb ook werkelijk geen idee waarom dat ik daar dan op vakantie zou willen gaan! Smile )
Omdat ik blijkbaar nog wat tijd moest opvullen voor vertrek, zette ik Teletekst eens aan. Ik las op Teletekst dat het vandaag een zondag was, en ook dat het nu 14:40 uur was.
Bij de ‘headlines’ op Teletekst stond tot mijn grote verbazing dit bericht bovenaan: ‘Eurovisiesongfestival vindt volgens jaar plaats in Amsterdam’. En een aantal regels lager stond ook te lezen ‘NEDERLAND WINT EUROVISIESONGFESTIVAL’ (in hoofdletters dus). Dit is op zichzelf ook al helemaal niet geloofwaardig, omdat ik het Songfestival ieder jaar wel kijk op de avond(en) dat het ook plaatsvindt en dat is zeker niet iets wat mij op die dagen ontgaat. Nu was het mij dus eigenlijk wel ontgaan!

Het was pas daarna dat ik in de droom kon zien wat voor een lied dat er ingezonden was door Nederland. Dat kon je echt een rechttoe rechtaan-liedje. Het was zeker een popliedje, en ik dacht dat het een beetje te vergelijken was met ‘One more night’ (2003, Nederland) en ‘Once in a lifetime’ (2000, Estland). Het podium was bij de inzending heel erg verlicht in felgeel en wit. Het zag er uit als een lampenwinkel met overal erg veel licht. De zangers was een vrouw en zij had wit haar, ze had eigenlijk wel een Zweeds uiterlijk, maar ze was wel degelijk de Nederlandse deelneemster. - Ik kan ook wel zeker zeggen dat dat Anouk niet was. Het nummer was ook geen rock, maar pop. -
En dat was ook het moment weer waarop de droom ophield, want in ieder geval kon ik mijzelf van de rest van het verhaal helemaal niets herinneren. Eigenlijk is dat dan een verhaal dat bestaat uit stukjes / elementen van wensen die ik zelf wel heb en daarnaast ook delen van verhalen die ik gehoord heb van anderen of waarover ik eens gelezen heb. Dat alles lijkt in je dromen soms bij elkaar te komen, om vervolgens aaneengeschakeld te worden tot een vrij absurde droom.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 5 Sep 2012 11:27:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Wel een prachtige droom overigens. Dromen zijn bedrog zegt men, maar wie weet was het juist een voorspellende droom?

Zelf heb ik een soortgelijke ervaring, maar het is al wel een droom van een aantal jaren geleden. De artiest die voor Nederland won was in mijn geval ook een blonde zangeres en verder weet ik nog dat Bulgarije en Griekenland de grootste concurrenten waren in de finale. Wellicht bedrog. We weten het niet!

Laten we in ieder geval hopen dat de winst voor Nederland een voorspelling is en geen bedrog.. Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Sep 2012 13:29:59    Onderwerp: Reageren met citaat

De zomer is voorbij! Al met al een super zomer wat sport betreft. Het EK konden we gelukkig snel vergeten door de Olympische Spelen en de Paralympische Spelen! Vooral heel knap van de Paralympische sporters om 39 medailles te halen, en daarmee 10e van de wereld te worden! Ja, dan ben je toch wel even trots als 'klein' land zijnde. Ook ben ik wel blij met het goede begin van Oranje richting Brazilië.

En ook de verkiezingen zijn weer voorbij hehe. Duidelijk een strategisch resultaat. Het lijkt me toch gewoon het beste als de 2 winnaars samen gaan. En simpel gezegd moeten ze gewoon allebei de helft van hun idealen opzij zetten om de andere helft waar te maken hehe. Mensen zullen dan vast boos worden omdat ze niet alle beloftes kunnen waarmaken, maar ja dan had je maar niet strategisch moeten stemmen...

Verder een vage overhaaste zaak dat de Koningin buitenspel is gezet, alsof ze macht had. Haha. Nu is het minder transparant, en er heerst nog meer radiostilte dan voorheen. Nederland is best goed in het veranderen van dingen die op zich al prima waren. Verander liever dingen die slecht gaan en laat dingen die goed gaan zoals ze zijn, het is maar een kleine tip. Buiten dat, vind ik juist dat in een verdeeld politiek landschap, een crisis etc. er iemand nodig is die overal boven staat. Het argument is dan dat ze niet democratisch gekozen is, maar als we zo beginnen dan moeten we natuurlijk ook even kritisch kijken naar de EU, dat is alles behalve democratisch gekozen, denk aan de topmensen in Brussel, wie zijn dat allemaal? Hebben we die gekozen? Van Rompuy bijvoorbeeld..

Overigens ben ik niet anti Europa of zo hoor, alleen huiverig over verdere uitbreiding. Eerst maar eens intern dingen oplossen. Ik heb enerzijds best oren naar één Europa. Het zou de grootste economische regio in de wereld zijn, daarnaast welwillend t.o.v groenere energie (shame on VS en China!), en bovenal het machtigste continent ter wereld hehe. Helemaal zo slecht nog niet Wink


Het is weer herfst en ja, ik ga me dan automatisch weer bezig houden met het Songfestival hehe. Dus ik was ook stiekem blij toen ik dit las:

Brabo No.1 schreef:

Bij de ‘headlines’ op Teletekst stond tot mijn grote verbazing dit bericht bovenaan: ‘Eurovisiesongfestival vindt volgens jaar plaats in Amsterdam’. En een aantal regels lager stond ook te lezen ‘NEDERLAND WINT EUROVISIESONGFESTIVAL’ (in hoofdletters dus). Dit is op zichzelf ook al helemaal niet geloofwaardig, omdat ik het Songfestival ieder jaar wel kijk op de avond(en) dat het ook plaatsvindt en dat is zeker niet iets wat mij op die dagen ontgaat. Nu was het mij dus eigenlijk wel ontgaan!

Wat een superdroom Brabo No.1! Hopelijk komt ie uit Very Happy Ben alleen wel benieuwd wie die blonde zangeres dan moet zijn.. Misschien Jennifer Ewbank? Bepaalde nummers kan ze erg mooi zingen, maar in je droom was het een popliedje? Nee, dan is het wellicht een ander... Wellicht gewoon een volstrekt onbekende. Toch maar even een paar liedjes van Jennifer Ewbank:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4hWH94JD4ko[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8Ah440T2p30[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zbz7aJp92N0&feature=relmfu[/youtube]



Ik wil toch nog even terug naar de winnaar Zweden, nog steeds hoor ik Euphoria regelmatig langskomen, op tv, op de radio.. ja het is en was gewoon een hit, en een teken dat het ESF hip kan zijn. Verder denk ik dat Zweden al met al ook wel een verdiende winnaar is, zoveel goede liedjes in Melodifestivalen de afgelopen jaren.. ik keek nog even een aantal nummers terug, en was toch wel verbaasd over de kwaliteit, een aantal echte topnummers van deze tijd. O.a dit nummer, het werd dit jaar 2e achter Loreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CuFj1CeFVCs[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 65, 66, 67  Volgende
Pagina 61 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.