Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 9 Okt 2012 07:56:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Roel schreef:
Net alle inzendingen van Zwitserland bekeken op hun website. Door zo'n massa songs heenwerken is niet gemakkelijk. Je gaat snippets beluisteren en merkt al snel wat er mis is.
Iets moet boeiend genoeg blijven, een verrassend intro hebben en zeker een goede visuele presentatie. Alle bekende muziekstijlen komen voor maar de uitvoerende artiesten geven er meestal geen eigen originele draai aan.
Soms is de song geweldig maar de artiest of band een drama.
Uiteindelijk zal men live echt iets moeten kunnen neerzetten. dat kun je in zo'n clip nou net niet vooraf al zien. De internationale uitwisseling van composities die onder een andere vlag uit gaan komen op het ESF is niet zo mijn ding. Benieuwd wat er nog meer online gaat verschijnen voor Zwitserland.


Zwitserland heeft natuurlijk al vaker internationale artiesten gevraagd om voor hun land op te treden. In het recentere verleden herinneren we ons allemaal de meidengroep uit Estland Vanilla Ninja en hun Cool Vibes, dat beloond werd met een mooie 8e plaats in de finale. De laatste overwinning voor Zwitserland kwam met stand door de Canadese Céline Dion en haar Ne Partez-Pas Sans Moi in 1988.
The LA Voices hebben liefst twee nummers ingezonden voor de voorselectie, maar ik kan al zeggen dat ze er daarmee nog lang niet zijn. Want de selectie die we nu van de Zwitsers op het internet horen, betreffen alleen de Duitstalige omroep. De Italiaanstalige omroep houdt hun eigen, besloten selectie en van de Franstalige omroep is tot nu toe nog niets vernomen.
Ook gaat dus het gerucht dat Lys Assia, de eerste winnares van het Eurovisie Songfestival in 1956, opnieuw van de partij zal zijn in de Zwitserse voorrondes. Je vraagt je af of ze beseft waaraan ze begint. Vorig jaar werd ze nog verslagen door SinPlus en je zou verwachten dat die hint begrepen wordt. Maar net als Gordon zet deze dame blijkbaar door, in mijn ogen geldt voor beiden tegen beter weten in.
Gordon zelf is blij dat hij een poging waagt voor Zwitserland en zegt overigens ook zeker te weten dat de TROS een deal heeft bereikt met Anouk over deelname voor Nederland. Hopelijk krijgen we binnenkort de bevestiging van de omroep en Anouk zelf. Dat zou wat zijn!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 9 Okt 2012 07:56:02    Onderwerp:

Terug naar boven
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 11 Okt 2012 19:44:08    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:

‘...’
Ik weet niet wat jullie er van denken, maar dit nummer is beter dan wat Nederland sinds 2005 naar het 'grote mensen' ESF heeft gestuurd. Ik zie de punten al binnenstromen (mocht dit nummer gaan dan).

Dat is me overigens al eerder opgevallen, vooral het jaar dat Nederland het JSF won en het nummer van vorig jaar, dat waren echt hippe nummers van nu.


Ik vind zelf dat het erg terecht is dat je opmerkt dat er in (voorrondes) van het Junior Eurovisiesongfestival soms wel betere inzendingen te horen zijn dan de inzendingen die aan Eurovisiesongfestivals (voor volwassenen) deelnemen. Nu geef je daarvoor als voorbeeld ‘Stop the time’, een nummer dat ik nog niet heel goed ken. Maar ik ken daarvan ook wel meerdere voorbeelden.
Ik denk echter wel dat dat niet alleen geldt voor Nederland, maar ook voor België. Zij zonden naar het jESC 2008 bijvoorbeeld het nummer ‘Shut up!’ van Oliver in. Dat nummer vind ik wel erg goed geschreven; Ik hoor er wel wat in!

Oliver- ʻShut up!ʼ (Junior Eurosong, 2008)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RS-6jblojr8&feature=related[/youtube]

En waar ik verder ook aan moet denken was Junior Eurosong 2007 in België. In dat jaar werd Trust aangeduid als de Belgische vertegenwoordiging voor het jESC met ‘Anders’. Dat was een nummer dat op zich zeer goed in elkaar zat. Dat nummer was bepaald niet kinderachtig en het was zeer serieus. In datzelfde jaar (2007) nam aan Junior Eurosong ook een andere inzending deel: ‘Alleen’ van Mona. Ik vond dat deze zangers ook een verdienstelijke poging waagde met deze mooie ballad. Een filmpje van dat ‘Alleen’ staat wel op Youtube, maar het is niet beschikbaar in Nederland, helaas.

In ons eigen land vind ik dat Junior Songfestival van meet af aan al zeer serieus genomen werd door de AVRO. In 2003 had je bijvoorbeeld het nummer ‘Mijn ogen zeggen alles’ als Nederlandse inzending. Dat liedje heeft ook ‘by far’ meer diepgang dan de gemiddelde inzending aan het Nationaal Songfestival in Nederland. Een ander nummer dat ik mij nog herinner (2003), heet ‘Dansen in de lucht’ van Tom
Veel jongeren zullen dit soort nummers misschien beschrijven als ‘heel braaf’. Ik vind zulk soort liedjes eigenlijk altijd wel interessant. Wanneer er tijdens het Junior Songfestival ieder jaar nog meer van dergelijke nummers ten gehore gebracht zouden worden, dan zou ik er misschien zelfs wel naar gaan kijken!

Tom- ʻDansen in de luchtʼ (Junior Songfestival, 2003)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_MWlics0ypE[/youtube]
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 09:17:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja.. En dan het junior songfestival dit jaar in Nederland waarin wij zelf als laatste aan zullen mogen treden met een nummer die in mijn ogen minder sterk is dan die van vorig jaar. We zullen zien!

Dan is meneertje Gordon weer fijn bezig met zijn avontuur in Zwitserland. volgend artikel verscheen vandaag op NU.nl:

Citaat:
Gordon durft strijd met Anouk aan

AMSTERDAM - Gordon is niet bang om het met zijn Los Angeles, the Voices op te nemen tegen Anouk.

"Ik vind Anouk een geweldige zangeres, maar weet niet of Europa op haar zit te wachten", uit Gordon zijn twijfels.
Gordon wil met Los Angeles, the Voices voor Zwitserland naar het Eurovisie Songfestival. Hij hoopt via Zwitserland een ticket te bemachtigen, omdat hij er van uit gaat dat Anouk namens Nederland gaat.
"Ik weet niet of het Songfestival geschikt is voor Anouk", zegt Gordon over de zangeres, die naar eigen zeggen een 'killer song' heeft geschreven voor het liedjesfestijn. "Zij hoopt van wel en ik hoop het ook. Ik ben dol op haar muziek."
Kansen
Toch durft Gordon zijn kansen en die van Anouk niet in te schatten. "Het is een loterij", zegt de 44-jarige zanger, die met De Toppers al eens deelnam aan het Songfestival. Dit jaar sleepte de Zweedse zangeres Loreen de overwinning in de wacht.
"Als je ziet wie gewonnen heeft. Dat is een waanzinnige zangeres met een krankzinnig repertoire."
Gordon wil vooral voor zijn collega's van Los Angeles, the Voices naar Zweden. "Ik gun het de jongens zo. Dat idee van het meedoen, de competitie, die gekke weken meemaken. Ik hoop echt dat we het redden."

_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 13:48:56    Onderwerp: Reageren met citaat

HET IS NU OFFICIEEL! Cool

Op haar Facebook-pagina http://www.facebook.com/anouk kondigde Anouk vanochtend aan mee te zullen doen aan het Eurovisie Songfestival 2013 in Malmö. Er zal geen Nationale Finale plaatsvinden volgend jaar. Anouk mag zelf haar lied kiezen waarmee zij Nederland zal vertegenwoordigen. Dit is de uitkomst van het gesprek tussen Anouk en de omroep TROS. Gefeliciteerd Nederland. Eindelijk eens een serieuze troef in handen!

Ik ben erg erg erg benieuwd naar die killersong! Very Happy (hopelijk is het wat)
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 14:33:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Eindelijk is het dus officieel! Hehe. Anouk is zelf gelukkig ook erg enthousiast!

Wel een hilarische reactie van Gordon trouwens, hij weet niet of Europa zit te wachten op Anouk hehe. Een beetje jaloers misschien? Maar ja hij heeft in 2009 'n kans gehad en die kans is niet gegrepen. Europa zat niet te wachten op dat goedkope, slecht gemixte deuntje. Leuk voor een muziekfeest op 't plein maar niet voor honderd miljoen kijkers. Wel benieuwd of Zwitserland hem selecteert Smile

Maar goed, Anouk is het dus geworden! Hopelijk wel een supergoed nummer hehe. En toch wel leuk dat nu eindelijk eens een artiest wil gaan die ook in het buitenland hits heeft gehad, kan een groot voordeel zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 15:57:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Superduper! Very Happy Afwachten op de killersong dus Very Happy

Nog wel ff een vraagje trouwens.. Is dit niet in strijd met de regels? Het MOET toch zo zijn dat het Nederlands publiek MOET kunnen kiezen voor - of een artiest met 1 liedje, - of een liedje bij een artiest, of een geheel aparte voorronde???
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 16:34:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Danonovic schreef:
Nog wel ff een vraagje trouwens.. Is dit niet in strijd met de regels? Het MOET toch zo zijn dat het Nederlands publiek MOET kunnen kiezen voor - of een artiest met 1 liedje, - of een liedje bij een artiest, of een geheel aparte voorronde???


Goed dat je er even over begint, Danonovic. Inderdaad wil de EBU dat alle Europese omroepen het publiek de keuze laat tijdens de voorrondes. Echter is deze regel nog niet ingevoerd, waardoor er in 2013 nog landen in beslotenheid een nummer kunnen selecteren. Nederland zal dan een van die (waarschijnlijk zeer weinige) landen zijn. Het is goed mogelijk dat die regel in 2014 wel gaat gelden! Dus Anouk komt wellicht net op tijd voor Nederland..

Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 17 Okt 2012 19:22:24    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Danonovic schreef:
Nog wel ff een vraagje trouwens.. Is dit niet in strijd met de regels? Het MOET toch zo zijn dat het Nederlands publiek MOET kunnen kiezen voor - of een artiest met 1 liedje, - of een liedje bij een artiest, of een geheel aparte voorronde???


Goed dat je er even over begint, Danonovic. Inderdaad wil de EBU dat alle Europese omroepen het publiek de keuze laat tijdens de voorrondes. Echter is deze regel nog niet ingevoerd, waardoor er in 2013 nog landen in beslotenheid een nummer kunnen selecteren. Nederland zal dan een van die (waarschijnlijk zeer weinige) landen zijn. Het is goed mogelijk dat die regel in 2014 wel gaat gelden! Dus Anouk komt wellicht net op tijd voor Nederland..

Wink


Eindelijk zijn we eens op tijd met iets! Smile Zweden vorig jaar, ze lopen met de winst weg met een dance nummer, terwijl Nederland de beste dj's ter wereld heeft! Hehe. Keek net nog even DWDD, en toch wel leuk al dat enthousiasme over het ESF dankzij deelname van Anouk. Nu nog een heel goed nummer, en dan komen we vast verder dan we gewend zijn! Gelukkig was ook Gordon nu wat positiever.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 20 Okt 2012 12:17:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat Nederland de beste DJ's heeft, is gisterenavond weer bewezen. Armin van Buren met de titel, Tiësto de nummer 2 en nog een aantal andere DJ's in de top 10 waardoor DJ's een belangrijk export product zijn geworden voor ons land. Dat is iets waar we trots op mogen zijn!

Met genoegen lees ik op eurovision.tv de buitenlandse reacties op het besluit van Anouk om mee te doen aan het Eurovisie Songfestival. Veel fans zijn aangenaam verrast en geven aan dat Anouk echt de finale moet halen. Velen vinden trouwens nog steeds dat Joan die finale ook had verdiend, wat ik echt supertof vindt! Dank Europa..

Vanaf dit weekend gaat op persoonlijk vlak de grote verhuizing beginnen van Arnhem naar Groningen. Nu was ik ook al veel in Groningen, maar toch is het handig om dan je appartement ook in het hoge noorden te hebben. Het werken en leven bevalt me erg goed! Vanaf 1 november woon ik dus officieel in Groningen en we gaan aankomende week gebruiken om alles over te huizen. Wat zal ik blij zijn als de verhuizing er weer op zit!

Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 30 Okt 2012 14:19:53    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.rtl.nl/xl/#/u/2a07d3ae-4543-490f-a73a-e63e05102aac

Loreen was even te zien bij Boulevard. Ze is heel positief over Anouk!

Tijdens het vorige ESF was ik vooral fan van het Spaanse en Servische nummer, maar achteraf gezien ben ik erg blij dat Loreen het gewonnen heeft, denk dat zij met haar nummer de enige was die het ESF weer een beetje nieuw leven in heeft kunnen blazen in de achterop geraakte landen, en dat is dus goed gelukt. Loreen staat nog steeds in alle Europese hitlijsten. Ik ben blij dat het ESF weer een beetje hip is!

En wat betreft Anouk, ja ik denk dat zij wel écht wat kan bereiken, mits ze doet wat ze altijd heeft gedaan: goede muziek maken. Dus geen tussendoortje met een onzichtbare act. Maar gewoon gaan voor het beste. Ze heeft al genoeg mee, een bijzondere, supersterke stem, een eigen typische Anouk stijl en natuurlijk een aantal hits gehad in Europa..
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 63, 64, 65, 66, 67  Volgende
Pagina 64 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.