Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Wat doen we vandaag?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 65, 66, 67
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2013 22:05:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat duurt inderdaad nog wel even.. Nog maar even geduld hebben dus.

Volgens dit nieuwsbericht wil Groot Brittanië de Sugababes of Girls Aloud sturen en stuurt Duitsland Cascada.

Citaat:

Groot-Brittannië stuurt dit jaar waarschijnlijk een meidengroep naar het Eurovisie Songfestival. Girls Aloud en Sugababes zouden zijn benaderd door de BBC, schrijft de Ierse editie van The Independent.

De voorkeur zou uitgaan naar Girls Aloud. Via hun connecties met Will.i.am hoopt de BBC de rapper te strikken als producent van de Engelse inzending. Danceact Cascada gaat volgens geruchten voor Duitsland naar het Zweedse Malmö, waar het liedjesfestijn in mei plaatsvindt.
Bron: www.fok.nl

_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 18 Jan 2013 22:05:10    Onderwerp:

Terug naar boven
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2013 16:42:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Het seizoen van nationale voorronden is in uiteenlopende landen weer begonnen!! Ik ben in de laatste tijd soms op zoek gegaan tussen alle nummers die deelnemer zijn (geweest) in een nationale voorronde voor de editie 2013 naar nummers die mooi, pakkend of juist apart/afwijkend zijn.

Ik heb daarbij tot nu toe 2 nummers gehoord die er voor mij echt uitspringen. Dat zijn in beide gevallen inzendingen in nationale voorronden die nog lopende zijn, dus het wordt nog heel spannend of deze nummers de afvaardiging zullen worden van de betreffende landen.

Ten eerste:
Eyþór Ingi Gunnlaugsson - ʻÉg á lífʼ (IJsland, 2013)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZxXsZtW-l4w[/youtube]
Een mooi nummer, met verve uitgevoerd en ook redelijk eigenzinnig. Ik zou heel erg graag willen dat dit liedje IJsland zal gaan vertegenwoordigen in 2013, maar dan hoop ik zeker niet dat er een Engelse versie van het nummer gemaakt zou worden.

En het mooiste nummer dat ik tot dusver heb ontdekt:
Mikael Saari¨- ʻWe should be throughʼ (Finland, 2013)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rTCcD9Fbz7c[/youtube]
Prachtige, stemmige ballad!! Het lied doet mij ook wel denken aan een bestaand liedje (ergens uit de periode 2000-2004, geloof ik,) maar ik kan maar niet op de titel komen. Het deed me ook een klein beetje denken aan ʻThey stood up for loveʼ van Live, maar dat is toch ook niet de titel die ik zoek.
Ik hoop in ieder geval dat Finland dit inzendt aan het Eurovisie Songfestival, dan ben ik een blij mens.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 27 Jan 2013 21:39:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Oh, inderdaad Brabo No.1! Dat zijn twee hele mooie nummers zeg... Ik heb de overige nummers van IJsland en Finland niet gehoord, maar deze twee klinken toch wel écht als kanshebbers om naar het ESF te gaan...

Het IJslandse nummer moet denk ik vooral in het IJslands blijven ja. Mooie taal in dit nummer. Een Germaanse taal, maar het klinkt een beetje Fins Smile En dat Finse nummer is gewoon echt kwaliteit vind ik... wow...! Hopelijk kiezen ze dit. Go Suomi!

Even de studioversie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=d32lWVLkvFQ[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 29 Jan 2013 14:54:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is het toch heerlijk al die voorrondes en wat een mooie nummers heb ik al voorbij zien komen! Als dit het niveau aangeeft voor 2013, dan gaan we nog een mooi songfestival tegemoet!

Iedereen een beetje in de ban van Beatrix? Wat is zij toch een geweldige koningin en wat zullen we haar straks gaan missen. Toch jammer dat zij, ook liefhebster van het songfestival, nooit heeft mogen meemaken als koningin dat Nederland het Eurovisie won. Ik hoop dat Willem-Alexander daar meer geluk in heeft!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2013 15:54:38    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
Wat is het toch heerlijk al die voorrondes en wat een mooie nummers heb ik al voorbij zien komen! Als dit het niveau aangeeft voor 2013, dan gaan we nog een mooi songfestival tegemoet!


Inderdaad zeg!

djSharkeY schreef:

Iedereen een beetje in de ban van Beatrix? Wat is zij toch een geweldige koningin en wat zullen we haar straks gaan missen. Toch jammer dat zij, ook liefhebster van het songfestival, nooit heeft mogen meemaken als koningin dat Nederland het Eurovisie won. Ik hoop dat Willem-Alexander daar meer geluk in heeft!


Ja, ik ben in de ban haha. Was verrast toen ze het aankondigde. Ik vind het leuk dat de koningin zei dat het tijd is voor een nieuwe generatie, ondanks dat Beatrix zelf een goede koningin is het wel leuk om eens even wat nieuws mee te maken. Ben trots dat wij niet zo'n koningshuis hebben als in het Verenigd Koninkrijk waar ze blijven zitten tot ze letterlijk van de troon vallen.

Als je ook ziet hoeveel Beatrix heeft meegemaakt, zowel persoonlijk als nationaal, dan heb ik toch wel veel respect. Ook prachtig om te zien dat de koningin gevoel kan tonen, maar toch altijd sterk blijft. Écht een Koningin. Ook zet ze het landsbelang altijd voorop. Na een persoonlijk drama is ze zo snel mogelijk weer in de running. Daar moet je wel sterk voor zijn.

En natuurlijk, een koningshuis is niet heel democratisch, maar ik vraag me af of dat erg is. Ze zijn wel hun hele leven in dienst van het land, ze zijn nooit vrij om te doen en laten wat ze willen, daarentegen hebben ze natuurlijk een prachtig leven, maar er zal altijd meegekeken worden.

Ook respect dat Beatrix nooit een fout heeft gemaakt. Ik weet niet of dat Willem-Alexander zal lukken, hij is anders.. maar hij heeft Maxima om hem bij te sturen zoals ze dat eerder heeft gedaan haha, en dat werkt prima.

In een programma van Arie Boomsma zag ik gisteren republikeinen die het koningshuis haten, zij zijn van mening dat Beatrix niet per se een bindende rol heeft, en dat een Premier dat ook kan. Ik ben het daar totaal mee oneens. Het verleden heeft ook uitgewezen dat o.a Juliana en nu Beatrix juist doordat ze geen meningen geven geliefd zijn bij iedereen, of je nu een immigrant bent, op Aruba woont, een boer bent, een orthodoxe christen of wat dan ook. Dat zal een Premier of President nóóit lukken. Want neutrale presidenten bestaan nu eenmaal niet. Zelfs Obama, zo'n goeie man, maar hij is bij de republikeinse helft van Amerika niet geliefd, vaak zelfs gehaat, zij kunnen niet wachten tot hij weg is. Gewoon een teken dat hoe leuk je ook bent als president, het grootste deel van de bevolking voelt niets voor je.

Ook als de politiek het land op stelten zet, zoals de laatste 10 jaar in Nederland vaak is voorgekomen, dan is er gevoelsmatig altijd nog de Koningin die overal boven staat. Ik moet er niet aan denken dat dat weg zou zijn. Ook met staatsbezoeken zie je hoeveel respect en erkenning er is voor Beatrix, ook in landen waar vrouwen achtergesteld worden, men neemt haar écht serieus. Ook dat zou een Balkenende of Rutte nooit voor elkaar krijgen. Die worden door velen eerder uitgelachen dan serieus genomen.

Tijdens de Nobel vredesprijs uitreiking was ik in Oslo, het was grappig om te zien dat niemand eigenlijk wist wie Rutte was. Hij werd niet eens in beeld genomen door de NRK haha. Een totale onbekende, hoe vriendelijk en gezellig hij ook is. Maar afgelopen maandag toen Beatrix haar aftreden bekendmaakte was het wereldnieuws. In Noorwegen was de toespraak zelfs live te zien! Daar blijkt ook uit dat het koningshuis een toegevoegde waarde heeft. Maar ik zat eens te denken, ik weet niet eens wie de president van bijvoorbeeld Portugal, Polen, Finland, Oostenrijk, Zwitserland, Roemenië, Bulgarije, Estland enz. is. Dat zijn dan (kleine) republieken, en dus niemand die hun staatshoofd eigenlijk echt kent... Dus alleen daarom al sta je als Koninkrijk meer in de spotlights Smile

Maar goed, ik ben Oranjegezind, dus ik zie natuurlijk sowieso meer voordelen. Maar ik ben er écht van overtuigd dat ons koningshuis meer positieve kanten heeft dan negatieve. Het kost misschien iets meer, maar ook een president is prijzig. Daarnaast telt niet alleen geld, ook gevoel. En met een president worden we wereldwijd nog oninteressanter dan we nu al zijn.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 4 Feb 2013 18:12:45    Onderwerp: Reageren met citaat

We hadden het er al over dat er dit jaar best veel kwaliteit lijkt te zijn, in voorrondes enzo.
In de Noorse voorronde hoorde ik ook een aantal liedjes van een hoog niveau, zoals dit aparte nummer:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1hnC6T3cOzo[/youtube]


Dit vond ik ook wel nice... Lekkere beat, lekkere zangeres hehe, alleen ze kan niet zo lekker zingen haha pff. Dus op zich geen goede keus, maar toch wel een zomerhitje Smile
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W7AS8dUk2S0[/youtube]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> De Troubadour Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 65, 66, 67
Pagina 67 van 67

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.