Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Nationaal Songfestival 2011
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 3 Jun 2010 05:21:08    Onderwerp: Nationaal Songfestival 2011 Reageren met citaat

Citaat:
′TROS gaat eind 2010 verder kijken'
Geplaatst door: esfmagazine op 2 juni 2010


De TROS gaat pas aan het einde van het jaar verder kijken wat ze gaat doen met de Nederlandse inzendingen voor het Eurovisie Songfestival. Tot die tijd zijn ze nog niet bezig met namen van artiesten en componisten. Dat zei woordvoerster Birgit Jansen in een gesprek op Stadsradio Breda.

Met deze woorden ontkracht Jansen direct de eerste geruchten, zoals de voorkeur voor Thomas Berge als artiest voor volgend jaar: “Wij zijn net terug uit Oslo en gaan eerst heel langzaam nadenken hoe we het volgend jaar gaan doen. We zijn en blijven de TROS en zullen een Nederlands lied sturen. Maar hoe, wie of wat, één componist of meerdere artiesten, daar gaan we nog over nadenken. Wij zijn nog niet met namen bezig, we kunnen er zoveel roepen, maar dat gaan we nog niet doen.”

In haar dialoog mocht Birgit Jansen ook reageren op de kritiek die op de TROS en Pierre Kartner is geweest. “Wij voelen ons niet zozeer onheus bejegend,” vertelt Jansen. “Bij persoonlijke aanvallen op Kartner was dat wel het geval en daar is niemand bij gebaat. Dat gaat alle fatsoensnormen te boven. Dat mensen het over de TROS hebben, dat kunnen wij hebben. Maar Pierre Kartner is alleen. Dat vonden wij niet fatsoenlijk.” Een inhoudelijke reactie op de kritiek kwam er niet, er werd alleen gevraagd naar de manier waarop de kritiek werd geventileerd.
De kritiek werd ook gebruikt binnen de Nederlandse delegatie als drijfveer om tot prestaties te komen: “Je leeft met z’n alleen toch wel enorm naar die halve finale toe. En we hadden met z’n allen toch enorm de hoop dat het zou lukken. De teleurstelling is dan heel erg groot voor Sieneke en voor onszelf. We hadden het haar zo gegund, ook om alle kritieken de mond te snoeren. We hadden zoiets: als we het halen, dan heeft iedereen toch een beetje het nakijken. Helaas is dat niet gelukt.”

Of de TROS-organisatie hierdoor ook gaat kijken of de kritiek achteraf gezien dan niet terecht was werd niet gevraagd door de presentator. We zullen het de komende maanden nog niet te weten komen, want de TROS verwacht pas aan het einde van het jaar naar buiten te treden over de toekomst. Woordvoerster Birgit Jansen: “In januari is meestal de nationale finale, dus het zal nog wel een paar maanden op zich laten wachten. (…) Maar dit jaar is een hele bewuste keuze geweest. Wij zijn bekend als de grootste familie van Nederland en onze steun aan het Nederlandse lied. Daar hebben we bewust voor gekozen en dat zullen we ook blijven doen. Om dat uit de wereld te helpen.”

_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026


Laatst aangepast door djSharkeY op 30 Jan 2011 13:30:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 3 Jun 2010 05:21:08    Onderwerp:

Terug naar boven
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2010 11:54:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Op zich heeft ze wel gelijk wat de kritiek op Kartner betreft. Sommige kritiek was echt kwetsend bedoeld, terwijl hij toch "zijn best" heeft gedaan om een goed lied te componeren. Dat je het niet leuk vind, prima. Maar om Kartner daar nou zo op aan te vallen..

Voor de rest jammer dat ze er pas zo laat wat aan gaan doen. Maar had wederom niets anders verwacht van de Tros.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 4 Jun 2010 14:21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat veel kritiek was gericht juist op het feit dat hij niet "zijn best" had gedaan Sorcha. In een uitzending van Ivo Niehe zei Kartner namelijk zelf: "Ik weet dat dit misschien niet mijn beste liedje is".

Als iemand zijn eigen product al niet het beste vindt, dan moet je toch héél snel terug naar je werkkamer en een nieuwe compositie maken?

De gedachte van de TROS om eerst een componist aan te wijzen en dan pas een artiest te zoeken vind ik wel goed eigenlijk. Er moet alleen wel kritischer gekeken worden of de componist zijn werk goed doet en serieus neemt. En daar zit een risico in als je alleen in je eigen vriendenkring gaan snuffelen, het is namelijk moeilijk om daar kritisch op te zijn.

Sorcha schreef:
Op zich heeft ze wel gelijk wat de kritiek op Kartner betreft. Sommige kritiek was echt kwetsend bedoeld, terwijl hij toch "zijn best" heeft gedaan om een goed lied te componeren. Dat je het niet leuk vind, prima. Maar om Kartner daar nou zo op aan te vallen..

Voor de rest jammer dat ze er pas zo laat wat aan gaan doen. Maar had wederom niets anders verwacht van de Tros.

_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 5 Jun 2010 14:16:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Dennis schreef:
Ik denk dat veel kritiek was gericht juist op het feit dat hij niet "zijn best" had gedaan Sorcha. In een uitzending van Ivo Niehe zei Kartner namelijk zelf: "Ik weet dat dit misschien niet mijn beste liedje is".

Als iemand zijn eigen product al niet het beste vindt, dan moet je toch héél snel terug naar je werkkamer en een nieuwe compositie maken?


Dat was inderdaad ook mijn reactie. Toen ik de demo afgelopen december voor het eerst hoorde, vond ik hem trouwens zo slecht nog niet. Eigenlijk was -qua begeleiding althans- de demo de beste versie die ik van het nummer heb gehoord. De andere versies daarna vond ik stuk voor stuk minder. Toch was de demo nog steeds te zwak voor een inzending voor het songfestival. Als Kartner die gedachte ook heeft gehad, dan had hij iets anders moeten verzinnen of de opdracht terug moeten geven aan de TROS.

Dennis schreef:
De gedachte van de TROS om eerst een componist aan te wijzen en dan pas een artiest te zoeken vind ik wel goed eigenlijk. Er moet alleen wel kritischer gekeken worden of de componist zijn werk goed doet en serieus neemt. En daar zit een risico in als je alleen in je eigen vriendenkring gaan snuffelen, het is namelijk moeilijk om daar kritisch op te zijn.


Het liefst zou ik meerdere componisten met een liedje zien, zodat er weer keuze is. Maar ik vrees dat geen enkele componist zich daarvoor in Nederland laat lenen. In ieder geval niet "de gevestigde orde" om het zo maar eens te noemen.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010 20:53:58    Onderwerp: Reageren met citaat

En we gaan dit jaar naar Dusseldorf!!

Citaat:

Songfestival in Düsseldorf

Het Eurovisiesongfestival wordt volgend jaar gehouden in Düsseldorf. Locatie is de Esprit Arena, het thuisstadion van voetbalclub Fortuna Düsseldorf. In het complex is plaats voor ongeveer 24.000 toeschouwers. De halve finales zijn op 10 en 12 mei, de finale is op 14 mei 2011.

Dat is dinsdag bekendgemaakt op de website van het liedjesgala. Düsseldorf liet drie andere steden– Berlijn, Hamburg en Hannover– achter zich. Duitsland mag het festival organiseren, omdat Lena dit jaar won met het nummer Satellite.

Düsseldorf is de hoofdstad van de aan Nederland grenzende deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. De stad ligt ongeveer vijftig kilometer over de grens bij Venlo.


bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/409275/1/1/100/songfestival-in-d-sseldorf.html
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 28 Okt 2010 22:11:12    Onderwerp: Reageren met citaat

En we krijgen een soap naar aanleiding van het NSF

FOK! schreef:

3JS krijgen soap in aanloop naar Songfestival

De 3JS krijgen in aanloop naar het Nationaal Songfestival een eigen realitysoap. In de vierdelige serie die wordt uitgezonden op de Tros is te zien hoe de heren zich voorbereiden op het muziekevenement. Dat heeft de zender donderdag bekendgemaakt.

Jan Dulles, Jaap de Witte en Jaap Kwakman worden onder meer gevolgd tijdens hun reis naar Frankrijk. Daar zullen ze in alle rust werken aan de vijf nummers die ze tijdens het Nationaal Songfestival ten gehore gaan brengen. Een van die nummers wordt de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival 2011.

Afgelopen zomer werd bekend dat de 3JS volgend jaar Nederland vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Het Nationaal Songfestival vindt plaats op 30 januari. In de vier voorafgaande weken wordt de soap rondom de Volendamse heren uitgezonden.


Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/412115/1/1/100/3js-krijgen-soap-in-aanloop-naar-songfestival.html
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 22 Nov 2010 17:06:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
En we gaan dit jaar naar Dusseldorf!!


Lekker dicht bij huis! Very Happy Wie gaan er mee?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-07gdGjN3bY[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011 13:37:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanavond vindt het Nationaal Songfestival 2011 plaats. De 3J's zullen de volgende nummers ten gehore brengen:

1. Je Vecht Nooit Alleen
2. Ga Dan Niet
3. De Stroom
4. Toen Ik Jou Vergat
5. Weelderig Waardeloos

De winnaar wordt bepaalt door een jury en televoting (beiden 50 procent). Het Nationaal Songfestival begint na Boer Zoekt Vrouw vanavond om 21.20u op Nederland 1.

Ik wens de 3J's veel succes en ben erg benieuwd naar de nummers! Van de fragmenten die ik gehoord heb, ga ik voorlopig even voor nummer 4, maar het zijn maar fragmenten. Vanavond zal ik via mijn Twitter account ook live mijn mening geven op de vijf nummers! Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011 12:54:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Ruim 2,2 miljoen mensen hebben gekeken. Dat is op zich geweldig voor Songfestival begrippen. Wellicht bleven ook veel kijkers hangen na Boer Zoekt Vrouw, maar toch Smile

Vond het eigenlijk geen goede show. De jury vond alles geweldig en op het einde werd het winnende nummer gewoon afgekapt... Beetje vreemd allemaal.

Het ging natuurlijk om de liedjes maar ook die vond ik ook wat tegenvallen. Vooral de zang eigenlijk, dat had ik niet verwacht. Je Vecht Nooit Alleen vind ik wel een vrij goed nummer (vooral de opbouwende 1e helft) en Toen Ik Jou Vergat was mooi maar dat het pakte kan ik ook weer niet zeggen...

Heb het nummer wel gedownload. Vind het een goed radionummer met een mooie tekst. Hoop alleen dat de live uitvoering straks veel beter klinkt! Ben in principe voor Nederlandstalig maar ben ook best benieuwd hoe dit nummer in het Engels zou klinken...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011 20:57:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeg EURobin, mag ik misschien die download van je hebben? Die komt aanstaande donderdag wellicht van pas in ons eerste radioprogramma! Very Happy

Verder ben ik het eens met bovenstaande. Ik had soms even het idee dat ik naar een middag uitzending van Rai Uno aan het kijken was...

En dan over de liedjes. Gisteren tijdens het songfestival heb ik uitvoerig getwitterd, ook over de nummers. Dit waren mijn reacties gedurende de uitzending, inclusief de 'retweets'- dat zijn berichten die je overneemt van anderen. Als je chronologisch wilt lezen, moet je onderaan beginnen!!! Wink

Citaat:
_djSharkeY
The Netherlands sends @driejs to #ESC in Düsseldorf with the song "Je Vecht Nooit Alleen" - ("You Never Fight Alone") #songfestival
»
Cornald Maas
Retweeted by _djSharkeY
Winnende nummer voortijdig weggedraaid door tros. #liefdevoorhetvak #songfestival
»
_djSharkeY
Vreemd om met "Je Vecht Nooit Alleen" naar het #songfestival te gaan na al dat gedoe met #Kunduz
»
_djSharkeY
Bij monde van Eric van Tijn laten vakjuryleden zien niets van het #songfestival anno 2011 te snappen.
»
_djSharkeY
Het #songfestival moet ECHT naar #BNN. Ik ga er mijn dagtaak van maken. Nederland verdient beter!
»
_djSharkeY
Als nummer 2 of nummer 5 gaat, bewijst Nederland opnieuw niets te snappen van het huidige #songfestival maar zo is het leven. #zucht
»
Jan Willem
Retweet by _djSharkeY
Ik vind dit heerlijk kneuterige televisie. Ik denk dat zo Mies Bouwman het toneel op komt en Ding-a-dong gaat zingen. #songfestival
»
_djSharkeY
Conclusie: De ballades zijn mooi en sommigen maken kans op een finale. Maar het wordt een swinger, en die zijn te zwak.. #songfestival #nsf
»
_djSharkeY
"Je Vecht Nooit Alleen" -Leuk die opbouw van zacht naar hard, helaas een iets te zwak refrein om echt te raken. #songfestival #nsf
»
Snuisterij Mark Wagemakers
Retweeted by _djSharkeY
'Weelderig waardeloos', na 'De stroom' van kritiek. 'Toen ik je vergat', lief #songfestival dacht ik, nee, 'Ga dan niet'.
»
_djSharkeY
"Weelderig Waardeloos" -Alle Mine Tankar-gevoel (Noorwegen 1993) dat onverwacht vijfde werd tussen alle herrie... #songfestival #nsf
»
_djSharkeY
"Toen Ik Jou Vergat" -Kan op veel punten rekenen uit Ierland, Scandinavië en de Baltische staten. Oost Europa meer twijfel. Mooie ballade!
»
_djSharkeY
René Froger vond dit nummer beter dan het eerste. Maar helaas weet hij hoe het is om te verliezen.. #toppers #songfestival #nsf
»
_djSharkeY
"De Stroom" -Beetje zo'n nummer wat je normaal verwacht uit Tsjechië. Ik zeg dus: Niet doen. #songfestival #nsf
»
_djSharkeY
Daniel Dekker kwijlt even met de 3J's #sterrenpuntnl #grootstefamilievannederland #songfestival
»
_djSharkeY
"Ga Dan Niet" -Prachtig kabbelend nummer, ietsje te oppervlakkig misschien om de finale te halen. Ik twijfel.. #songfestival #nsf
»
_djSharkeY
Ben ergens toch altijd een beetje bang voor dat TROS-feestje. Familie is leuk, maar je kunt het ook overdrijven. #Songfestival
»
_djSharkeY
Als je Yolanthe zo naast Daniel Dekker zet, moet ik sterk denken aan de RAI UNO. Maar ach, Italië doet dit jaar ook weer mee! #Songfestival
»
driejs 3JS
Retweeted by _djSharkeY
Voor vorstin en vaderland!!! JK


Dus dan weten jullie nu ook hoe ik er over denk! Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.