Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Het Orkest Moet Terug!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Orkest versus Muziekband
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 17:14:33    Onderwerp: Het Orkest Moet Terug! Reageren met citaat

Tot en met het jaar 1998 zijn alle edities van het Eurovisie Songfestival opgeluisterd door een orkest. Vanwege de extreem hoge kosten, is vanaf 1999 besloten daar vanaf te zien. Eigenlijk vreemd, want mede dankzij de televoting, verdient de EBU genoeg om aan alles te denken. De meest superieure high tech stunts en multiple giga decors: Je vindt ze allemaal op een songfestival. Wat is het dan een moeite om in die zin een klein stapje terug te doen en daarvoor in de plaats de full music sound weer te ervaren, zoals in mijn ogen het Eurovisie Songfestival ook ooit bedoeld is? Graag reactie!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GsoWotPFUfY[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 29 Apr 2010 17:14:33    Onderwerp:

Terug naar boven
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 29 Apr 2010 17:16:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben sowieso een voorstander van meer live muziek tijdens het songfestival en niet alleen het zingen echt live. Dus ik ben voor!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 3 Mei 2010 15:10:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
Ik ben sowieso een voorstander van meer live muziek tijdens het songfestival en niet alleen het zingen echt live. Dus ik ben voor!


Kijk: Dat hoor ik graag! Very Happy

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pPb9H4ODnS4[/youtube]

Het verschil op een Eurovisie Songfestival tussen wel of geen orkest is bijna het verschil op TV een natuurfilm over Afrika te zien, of echt letterlijk tussen de wilde beesten te staan in het oerwoud... Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Roel
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 116

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2010 13:36:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Een live orkest geeft wel een ernorme energieboost aan een tv-show.
Tot een maximum van 20 songs kun je als orkest nog wel meewerken met een show. Maar het dubbele is niet te doen, zeker als de artiest in maart pas wordt geselecteerd.
Binnen een show van twee uur twintig live bands inpluggen is vragen om technische problemen. Het zal pas weer gebeuren als het ESF inkrimpt of bijvoorbeeld in een west- en oost- europese uitzending wordt gesplitst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 15:56:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm, mja, het lijkt dus vrijwel onmogelijk om het orkest terug te brengen... Maar ben heel benieuwd of de EBU überhaupt overweegt de Orkestband terug te brengen...? Of is het totaal uitgesloten? Iemand een idee?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 20:09:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ze kunnen ook gewoon één orkest alles laten spelen. Als het in Nederland is, bijvoorbeeld het Metropool Orkest alle liedjes laten spelen. Dan is als enige voorwaarde dat de landen eerder moeten beslissen welk lied ze heen sturen zodat het orkest tijd heeft om het lied in te studeren.

Dan zit je niet te klooien met allemaal verschillende orkesten en het is een mooie kans voor het orkest om wat bekendheid te verwerven.

Voor zo'n groot orkest is het prima mogelijk om zolang te spelen. Het metropool orkest heeft bijvoorbeeld een 2 uur durende show met Within Temptation gespeeld en ook bij mensen zoals André Rieu spelen ze langer dan 2 uur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Jun 2010 00:14:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Helemaal mee eens, Sorcha. Laat het Eurovisie Songfestival de plaats zijn waar alles ten alle tijden live gebeurt!

Het is inderdaad zo dat het orkest (1 orkest) de nummers moet instuderen, maar een professioneel orkest moet dat binnen redelijk afzienbare tijd voor elkaar kunnen krijgen. Wat de EBU dan wel moet doen, is de deadline voor het insturen van de songfestivalnummers vervroegen.

Met de regels spelen zoals Oekraïne afgelopen jaar deed door te laat met een nummer te komen, zou niet meer mogelijk zijn. Dan heb je ook meteen een geldige regel om een land te diskwalificeren. Regels zijn nu eenmaal regels.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 8 Jun 2010 18:26:09    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:

Met de regels spelen zoals Oekraïne afgelopen jaar deed door te laat met een nummer te komen, zou niet meer mogelijk zijn. Dan heb je ook meteen een geldige regel om een land te diskwalificeren. Regels zijn nu eenmaal regels.


Inderdaad, al dat softe gedoe. Het lijkt de Nederlandse politiek wel. Alles moet maar kunnen en mogen. Diskwalificeren!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 5 Feb 2011 16:45:18    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:

Inderdaad, al dat softe gedoe. Het lijkt de Nederlandse politiek wel. Alles moet maar kunnen en mogen. Diskwalificeren!


Haha, huh, wat schreef ik daar nou?? Smile

Anyway, ben nog steeds vóór het orkest, al ben ik wel iets minder fanatiek geworden. Heb liever eerst geweldige Nederlandse inzendingen. Dat vind ik momenteel belangrijker.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
songcontest
3points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 37

BerichtGeplaatst: 23 Feb 2011 22:13:41    Onderwerp: Reageren met citaat

ik ben de afgelopen weken naar een aantal musicals geweest en daar staat ook nog steeds een dirigent voor de orkestbak hoor... erg mooi die live muziek en het voegt daadwerkelijk iets toe aan de beleving....

Graag weer terug die gekke mannen die eerst in de camera zwaaien...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Orkest versus Muziekband Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.