Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Voorspellingen over Sieneke
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Li)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2010 19:31:55    Onderwerp: Voorspellingen over Sieneke Reageren met citaat

EURobin schreef:
Eén van Nederlands bekendste en beste paragnosten, Peter van der Hurk, zoon van de wereldbekende paragnost Peter Hurkos en o.a. winnaar van Het Zesde Zintuig 2008,
voorspelt dat Sieneke het goed gaat doen in Oslo.
Of we er nu in geloven of niet, feit is wel dat deze man gewoon ontzettend goed is.. Ik zelf ben door deze voorspelling in ieder geval een stuk positiever!

http://eenbergmuziek.web-log.nl/een_berg_muziek_iedere_da/2010/04/paragnost-van-d.html


Krijgt Peter gelijk is de vraag? Mr. Green
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 8 Mei 2010 19:31:55    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 16:04:28    Onderwerp: Re: Voorspellingen over Sieneke Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
EURobin schreef:
Eén van Nederlands bekendste en beste paragnosten, Peter van der Hurk, zoon van de wereldbekende paragnost Peter Hurkos en o.a. winnaar van Het Zesde Zintuig 2008,
voorspelt dat Sieneke het goed gaat doen in Oslo.
Of we er nu in geloven of niet, feit is wel dat deze man gewoon ontzettend goed is.. Ik zelf ben door deze voorspelling in ieder geval een stuk positiever!

http://eenbergmuziek.web-log.nl/een_berg_muziek_iedere_da/2010/04/paragnost-van-d.html


Krijgt Peter gelijk is de vraag? Mr. Green


Ik hoop het zo enorm... Vooral als je er dan bij bent... En al helemaal omdat meer dan de helft wél doorgaat! Ohhhhh Peter! Heb gelijk!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 19:04:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Precies! Ik doe toch zeker niet voor niets een oranje blouse aan! PDT_042
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010 19:30:14    Onderwerp: Reageren met citaat

IN-DER-DAAD!
Het moet nu gewoon Very Happy
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2010 12:07:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Zojuist heb ik ESF Magazine even doorgespit. Een heerlijk moment van bezinning tijdens zo'n troosteloze hemelvaartsdag als vandaag..

Wat Arjan van Bijnen beweert in bovenstaande link, komt het dichtst bij mijn eigen mening aangaande het Eurovisie Songfestival. Sieneke maakt een goede kans. Niet omdat ik op deze muziek zit te wachten, maar juist omdat het zo ontzettend afsteekt tegen de gezapige rest, waarbij je bij 95% van de inzendingen denkt: "Dat heb ik al zo vaak gehoord op een songfestival." Juist het verfrissende, ontwapenende, cultureel gebonden en de gedachte dat we eens iets anders moeten sturen speelt daarbij een grote rol. Daarom blijf ik van mening dat we na jaren eindelijk weer eens een kanshebber voor de finale hebben gevonden. Mijn smaak is het zeker niet, maar er zijn genoeg voorbeelden van inzendingen die mijn smaak niet waren maar wel met gemak de finale wisten te halen. Juist omdat originaliteit -iets anders doen dan de rest- zo'n levensgrote factor van betekenis kan zijn, maakt Sieneke mijn inziens een goed kans.

Wat de TROS níét moet doen (en daar ben ik dan wél erg bang voor) is de aankomende jaren het Sieneke-concept uit gaan melken. Zie het maar als een waarschuwing van een trouwe fan: Origineel zijn kan telkens maar ene keer.. Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2010 17:26:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Als het aan Zweden ligt krijgt Peter geen gelijk..

Citaat:

Zweden: Sha-la-lie is gruwelijk

Zweedse Eurovisiesongfestivalexperts vinden het liedje 'Ik ben verliefd (Sha-La-Lie)' van Sieneke helemaal niks. Deze deskundigen laten in het Zweedse tv-programma 'Inför Eurovision Songcontest' hun licht schijnen op de inzendingen voor het Eurovisie Songfestival. Dit keer was Sieneke aan de beurt met haar smartlap.

"Dit is gruwelijk!" was het oordeel van de Zweden, maar daarmee waren ze nog niet klaar. Een greep uit de kritiek: "Ik heb medelijden met haar, ze ziet eruit alsof ze het liedje zelf haat. Dit moet wel geschreven zijn als een grap in een lokale coffeeshop. En dan te bedenken dat dit in vijf verschillende versies is gemaakt! Het is een blij, makkelijk toegankelijk en afschuwelijk nummer. Dat je zoiets een minderjarige aandoet! Is dat niet bij wet verboden? Dit is toch wel het slechtste wat ik ooit gehoord heb." FOK!ker Knutknuttsson vertaalde deze anekdotes vanuit het Zweeds naar het Nederlands.

Bekijk hier het 'Inför Eurovision Songcontest' vanaf 39.18 waar de Zweden Sieneke en haar liedje beoordelen.

Bron: Fok!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2010 21:05:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorcha schreef:
Als het aan Zweden ligt krijgt Peter geen gelijk..

Citaat:

Zweden: Sha-la-lie is gruwelijk

Zweedse Eurovisiesongfestivalexperts vinden het liedje 'Ik ben verliefd (Sha-La-Lie)' van Sieneke helemaal niks. Deze deskundigen laten in het Zweedse tv-programma 'Inför Eurovision Songcontest' hun licht schijnen op de inzendingen voor het Eurovisie Songfestival. Dit keer was Sieneke aan de beurt met haar smartlap.

"Dit is gruwelijk!" was het oordeel van de Zweden, maar daarmee waren ze nog niet klaar. Een greep uit de kritiek: "Ik heb medelijden met haar, ze ziet eruit alsof ze het liedje zelf haat. Dit moet wel geschreven zijn als een grap in een lokale coffeeshop. En dan te bedenken dat dit in vijf verschillende versies is gemaakt! Het is een blij, makkelijk toegankelijk en afschuwelijk nummer. Dat je zoiets een minderjarige aandoet! Is dat niet bij wet verboden? Dit is toch wel het slechtste wat ik ooit gehoord heb." FOK!ker Knutknuttsson vertaalde deze anekdotes vanuit het Zweeds naar het Nederlands.

Bekijk hier het 'Inför Eurovision Songcontest' vanaf 39.18 waar de Zweden Sieneke en haar liedje beoordelen.

Bron: Fok!


Maarja, Zweden is gelukkig altijd nog niet hééél Europa, dat denken ze vaak wel. De Zweden die ik persoonlijk heb leren kennen zijn stuk voor stuk best arrogant hoor hehe. Voor de duidelijkheid: ik zeg hiermee natuurlijk niet dat alle Zweden zo zijn, maar toch, de arrogantie is me altijd opgevallen.

Zweden is overigens ieder jaar weer ontzettend negatief over Nederland. Maar goed, dat is inmiddels geheel wederzijds hehe. Ik vind hun liedje dit jaar niet goed en ook voorgaande jaren was Zweden niet om aan te horen. Elk punt was een puntje teveel wat dat betreft Smile

Wat ik persoonlijk GRUWELIJK vind aan Zweden is dat hun muziek zoooo eentonig begint te worden. Sieneke is wel eens wat anders! Maar zo te lezen voorspellen de Zweden niet dat ze kansloos is hehe, dus ach Smile Misschien zijn ze gewoon 'n beetje bang hehehe
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 13 Mei 2010 23:06:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Zweden kunnen inderdaad vaak arrogant de hoek om komen. Ik ken ook een aantal, en eigenlijk maar een paar die niet die arrogantie over zich heen hebben..

Zweden vond ik vorig jaar wel heel erg mooi. Met Melena Ernman of hoe die vrouw ook heten mag.

Zal best kunnen dat ze bang zijn. Met die zware draaiorgel, wie weet stort die wel door het podium zodat zij niet meer kunnen Razz
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GertJan1981
2points Member


Geregistreerd op: 14 Mei 2010
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2010 00:43:55    Onderwerp: Re: Voorspellingen over Sieneke Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
EURobin schreef:
Eén van Nederlands bekendste en beste paragnosten, Peter van der Hurk, zoon van de wereldbekende paragnost Peter Hurkos en o.a. winnaar van Het Zesde Zintuig 2008,
voorspelt dat Sieneke het goed gaat doen in Oslo.
Of we er nu in geloven of niet, feit is wel dat deze man gewoon ontzettend goed is.. Ik zelf ben door deze voorspelling in ieder geval een stuk positiever!

http://eenbergmuziek.web-log.nl/een_berg_muziek_iedere_da/2010/04/paragnost-van-d.html


Krijgt Peter gelijk is de vraag? Mr. Green


Als deze paragnost gelijk krijgt, dan betekent dat op de lange termijn niet veel goeds voor songfestivalminnend Nederland. Ik vind ook dat Sieneke hier buiten moet staan, maar bij een evt. finaleplek voor haar zal de TROS het volgende doen:

- Pers de mond snoeren en meteen berichtjes de media de wereld in helpen zoals "Kijk, de TROS kan het wél!". Een evt. 20e plaats in de finale is voor de TROS dan al onbelangrijk. Doel is bereikt: Finaleplek.
- De TROS gaat niks doen met kritiek. Kritiek op het liedje, de artiest, de componist en de omroep gaan -geniepig- door elkaar gehaald worden. TROS gaat de mening toegedaan worden dat eigen zin doordrijven zonder advies de beste manier is voor 'succes'.
- Er zal voor 2011 barweinig veranderen. Kans is aanwezig dat het format van dit jaar ook weer gebruikt gaat worden in 2011. Werkgroep van muziekcritici? Amehoela. Peter Kuipers gaat weer z'n eigen zin doordrijven en benadert weer iemand uit het Sterren.nl-archief.
- Het songfestival in Nederland blijft gericht op de TROS-achterban en niets anders. En dat terwijl het songfestival voor iedereen moet zijn.
- Verruiming van accreditatiemogelijkheden gaan niet ingevoerd worden. Laat staan dat critici een mogelijkheid krijgen om hun berichten op een forum van de officiële songfestivalwebsite te plaatsen.

Sowieso blijven we toch wel met z'n allen de kwaliteit van de liedjes beoordelen? Er wordt 'door ons' wat afgegald op prutmuziek buiten Nederland, zijnde 'Oostblokrommel'. Wat doet België? Zij sturen iets wat de gemiddelde Nederlander ook wel vindt te pruimen.

Tom Dice komt terecht op nummer 1 in de charts. Sieneke komt op nr 1 in de download charts vanwege alle media-aandacht, niét omdat 'Shalalie' nou zo'n goed nummer is.

Wat Arjan van Bijnen betreft. Arjan is een fijne vent, maar let wel: Hij is geen fan/liefhebber van het festival Razz. Dat is ook de reden dat ik hem gevraagd heb om een column te schrijven. Ik ben het dan ook oneens met Arjan, maar oneens zijn mag toch ook?

Sieneke winnen? Nee, die kans acht ik zeer klein.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Mei 2010 01:20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

En toch hoop ik dat Sieneke de finale haalt. Het zou gewoon leuk zijn voor Nederland in z'n geheel Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Sieneke - Ik Ben Verliefd (Sha-La-Li) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.