Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Lijst van componisten...
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 10:28:30    Onderwerp: Lijst van componisten... Reageren met citaat

Songfestival-vrienden!

Volgens mij is bijna iedereen het er wel over eens dat er in Nederland genoeg goede zangers en zangeressen zijn, maar dat het bij ons de laatste jaren schort aan goed gecomponeerde nummers. Er was kritiek toen buitenlandse componisten werden benaderd om iets voor Nederland te gaan doen, want er zijn genoeg goede songwriter in Nederland...

John Ewbank en Eric van Tijn willen niet vanwege te weinig geld, hebben ze beiden toegegeven. Bovendien laten zij met de Idols- en X-Factor-winnaars zien bijna geen nieuw werk meer te componeren, maar hun artiestenstal alleen nog maar covers te laten zingen.

De grote vraag: Wie kan mij meer goede Nederlandse componisten opnoemen, die hebben bewezen met hun producties te weten wat er tegenwoordig internationaal aanslaat?

Mij lukt het niet... is het dus wel zo onlogisch om bij buitenlandse componisten uit te komen? Op hun werk kan gewoon een Nederlandse tekst geschreven worden.
_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 6 Jun 2010 10:28:30    Onderwerp:

Terug naar boven
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 11:50:11    Onderwerp: Reageren met citaat

In het vorige topic (http://gratisforums.com/songfestivalfans/viewtopic.php?t=39&postdays=0&postorder=asc&start=0) zag ik trouwens een lijstje met weinig aansprekende namen en ook foutieve namen. Zo eindigde Anouk op nummer 1... maar zij is helemaal geen componist ! Bart van Veen componeert bijna al haar nummers...
_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 12:08:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik sluit dat vorige topic binnenkort. Het heeft sowieso weinig waarde meer, omdat het een afgeleide is van het vorige forum. Het eigenlijke topic dateert zelfs nog uit de tijd dat niemand wist dat Pierre Kartner opnieuw een nummer voor het songfestival zou schrijven... Wink

Geschikte componisten.. Interessant onderwerp. Ik vind inderdaad dat het daar de laatste jaren nog wel eens aan schort in Nederland. Ik vrees bijvoorbeeld een Emiel Hartkamp aankomend jaar (componist Frans Bauer) terwijl ik denk dat we veel vernieuwender moeten gaan denken. Ik zal vandaag eens nadenken over welke componisten ik geschikt zou vinden om een Nederlandse inzending te schrijven voor 2011..

Iemand al ideeën?
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 16:26:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Gewoon goede songwriters:
Martijn Westerhold -> Componist/ Songwriter Delain en vroege Within Temptation. Delain is mede dankzij de teksten binnen 2 jaar uitgegroeid tot één van de snelst groeiende Nederlandse bands en FFmetal bands ter wereld.
Robert Westerhold/ Sharon Den Adel -> Componist/Songwriters Within Temptation. Een heel aantal jaren ons beste exportproduct geweest. Daarnaast ook tijden de snelst groeiende FFmetal act ter wereld geweest.
Sander Gommans -> Componist/Songwriter After Forever, ReVamp + heel wat andere internationale projecten.
Mark Jansen -> Componist/Songwriter Epica, vroege After Forever + nog heel wat andere projecten
After Forever was, en Epica is nog steeds hard op weg om WT van die eerste plek af te stoten..

En zo kan ik een hele lijst maken met goede Nederlandse componisten.. als laatste:

Arjen Anthony Lucassen -> Componist/Songwriter Ayreon, Star One, Ambeon, Stream Of Passion, Vangeance, Guilt Machine, Ian Perry + heel veel andere bands.
Daarnaast is hij internationaal bekend als een extreem goede songwriter en hebben veel bekende zangers een zijn muziek gezongen. Bijvoorbeeld Barry Hay (Golden Earring), Bruce dickingson (Iron Maiden), Anneke van Giersbergen (Agua de Annique, ex-The Gathering), Jorn Lande (Masterplan, Jorn), Jackelien Goveart (Krepip), Lana Lane en vele anderen.
Ook hebben veel bekende muzikanten meegewerkt aan zijn vele albums.

Daarnaast heeft hij een poos geleden aangegeven dat hij, mits hij voldoende vrijheid en inspraak krijgt, wel een lied voor het Songfestival te willen componeren. En als hij het maakt, dan zijn er ook genoeg van die artiesten, zoals Within Temptation's Sharon en After Forever's Floor Jansen (wiens stem als 1 van de beste vrouwelijke metal stemmen geld) mee te krijgen. Zelfs wel met een Nederlandstalig, niet-echt-metal-lied.

Nederland heeft er dus genoeg rondlopen. Het is alleen dat ze hier de vrijheid niet krijgen om te doen wat ze willen doen. Vanaf het begin af aan zijn hier al teveel eisen en vooral over het budget..

En dan hebben we nog de songwriters/componisten van Heidevolk. Een Nederlandstalige band die met hun vorige album, de 2de, zijn doorgebroken in veel delen van Europa. Al hun liedjes zijn Nederlandstalig.
Ook zei zouden het dus kunnen. Maar ook hier geld: dan moeten ze wel wat meer vrijheid krijgen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 20:46:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Epica, WT, After Forever, Stream Of Passion... je hebt wel smaak, maar ik geloof niet dat de TROS ooit voor een componist uit dat genre gaat. Ik kan me wel vinden in deze namen trouwens !

Sorcha schreef:
Gewoon goede songwriters:
Martijn Westerhold -> Componist/ Songwriter Delain en vroege Within Temptation. Delain is mede dankzij de teksten binnen 2 jaar uitgegroeid tot één van de snelst groeiende Nederlandse bands en FFmetal bands ter wereld.
Robert Westerhold/ Sharon Den Adel -> Componist/Songwriters Within Temptation. Een heel aantal jaren ons beste exportproduct geweest. Daarnaast ook tijden de snelst groeiende FFmetal act ter wereld geweest.
Sander Gommans -> Componist/Songwriter After Forever, ReVamp + heel wat andere internationale projecten.
Mark Jansen -> Componist/Songwriter Epica, vroege After Forever + nog heel wat andere projecten
After Forever was, en Epica is nog steeds hard op weg om WT van die eerste plek af te stoten..

En zo kan ik een hele lijst maken met goede Nederlandse componisten.. als laatste:

Arjen Anthony Lucassen -> Componist/Songwriter Ayreon, Star One, Ambeon, Stream Of Passion, Vangeance, Guilt Machine, Ian Perry + heel veel andere bands.
Daarnaast is hij internationaal bekend als een extreem goede songwriter en hebben veel bekende zangers een zijn muziek gezongen. Bijvoorbeeld Barry Hay (Golden Earring), Bruce dickingson (Iron Maiden), Anneke van Giersbergen (Agua de Annique, ex-The Gathering), Jorn Lande (Masterplan, Jorn), Jackelien Goveart (Krepip), Lana Lane en vele anderen.
Ook hebben veel bekende muzikanten meegewerkt aan zijn vele albums.

Daarnaast heeft hij een poos geleden aangegeven dat hij, mits hij voldoende vrijheid en inspraak krijgt, wel een lied voor het Songfestival te willen componeren. En als hij het maakt, dan zijn er ook genoeg van die artiesten, zoals Within Temptation's Sharon en After Forever's Floor Jansen (wiens stem als 1 van de beste vrouwelijke metal stemmen geld) mee te krijgen. Zelfs wel met een Nederlandstalig, niet-echt-metal-lied.

Nederland heeft er dus genoeg rondlopen. Het is alleen dat ze hier de vrijheid niet krijgen om te doen wat ze willen doen. Vanaf het begin af aan zijn hier al teveel eisen en vooral over het budget..

En dan hebben we nog de songwriters/componisten van Heidevolk. Een Nederlandstalige band die met hun vorige album, de 2de, zijn doorgebroken in veel delen van Europa. Al hun liedjes zijn Nederlandstalig.
Ook zei zouden het dus kunnen. Maar ook hier geld: dan moeten ze wel wat meer vrijheid krijgen.

_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 6 Jun 2010 23:20:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Dank je Very Happy Als je deze namen leuk vind jij vast ook ^^.

Maar goed, Ik ben ook bang ja dat de Tros ze niet hebben wil. Zou jammer zijn, aangezien ze wel hebben bewezen dat ze het kunnen. Maar ze zijn waarschijnlijk te duur en vallen niet echt in de Tros hun straatje.. Alhoewel, Heidevolk maakt volkmuziek..


Laatst aangepast door Sorcha op 7 Jun 2010 12:31:15; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 00:50:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou Dennis en Sorcha. Ik moet zeggen dat jullie beiden een erg goede smaak hebben! Very Happy

Wat vinden jullie trouwens van Caro Emerald? Ik heb het idee dat dit nummer het goed had gedaan op het Eurovisie Songfestival van dit jaar, zelfs het vermoeden dat het had kunnen concurreren met Lena!:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q33j3qjjdTM[/youtube]

De componisten heb ik gevonden op Wikipedia. Het zijn Vince DeGiorgio, Jan Van Wieringen en David Schreurs. Zouden deze componisten niet een leuk nummer kunnen verzinnen voor 2011?
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 08:51:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Heel eerlijk vond ik haar nummer Back It Up beter dan deze opvolger. Ze heeft weleens live-opgetreden bij het radiostation waar ik werk en toen viel wel op dat Caro Emerald een "echte" muzikant is. Dus in dat opzicht ben ik voor. Maar alles draait om het nummer. Ik vind haar niet geschikt om Muziekfeest Op Het Plein-muziek te zingen en dat wil ze zelf (neem ik aan) ook niet

djSharkeY schreef:
Nou Dennis en Sorcha. Ik moet zeggen dat jullie beiden een erg goede smaak hebben! Very Happy

Wat vinden jullie trouwens van Caro Emerald? Ik heb het idee dat dit nummer het goed had gedaan op het Eurovisie Songfestival van dit jaar, zelfs het vermoeden dat het had kunnen concurreren met Lena!:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q33j3qjjdTM[/youtube]

De componisten heb ik gevonden op Wikipedia. Het zijn Vince DeGiorgio, Jan Van Wieringen en David Schreurs. Zouden deze componisten niet een leuk nummer kunnen verzinnen voor 2011?

_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 10:15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik bedoelde in dit verband eigenlijk meer de componisten, even los van Caro Emerald.. Wink Ik denk wel dat zij leuke muziek kunnen verzinnen voor Nederland!
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Dennis
3points Member


Geregistreerd op: 15 Mei 2010
Berichten: 25
Woonplaats: Schiedam

BerichtGeplaatst: 7 Jun 2010 10:23:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze mensen zouden inderdaad wel iets origineels kunnen brouwen. Al weet ik niet of je wel aan één componist het veto-recht moet geven. In het verleden is dat weleens mis gegaan. Als er een werkgroep is die controle heeft op het eindproduct is het prima.

Vince DeGiorgio valt sowieso af voor de TROS, want dat is een Canadees.. Jan Van Wieringen en David Schreurs zijn uiteraard wel Nederlanders, maar wel mensen die weten dat je soms ook expertise uit het buitenland kan gebruiken om een binnenlands product te laten exceleren. En dat is precies wat ik ook bedoel met gebruik maken van buitenlandse componisten of andere mensen met internationale ervaring. Muziek heeft geen grenzen
_________________
•• ESF MAGAZINE •• Jóúw dagelijkse online songfestival-magazine; kritisch ongebonden en positief!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.