Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


3JS vertegenwoordigt Nederland in 2011
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2010 11:48:52    Onderwerp: 3JS vertegenwoordigt Nederland in 2011 Reageren met citaat

Citaat:
3JS Nederlandse inzending Eurovisie Songfestival 2011

Giel Beelen maakte vanmorgen in z’n radioshow op 3FM bekend dat de 3JS volgend jaar namens Nederland naar het 56e Eurovisie Songfestival in Duitsland gaan. De TROS gaf eerder deze week in een persbericht nog aan dat komende donderdag de plannen voor 2011 bekend gemaakt zouden worden, maar nu komt de VARA bij monde van Giel Beelen met de primeur. Overigens heeft de TROS het nieuws nog niet bevestigd, maar navraag bij het management van de 3JS levert ook geen ontkenning op…..en dan is het vaak een ‘Ja’.
De 3JS worden door fans van Nederlandstalige muziek vaak in één zucht genoemd met Jan Smit en Nick & Simon. Ietwat onterecht, aangezien de sound misschien wat meer doet denken aan Volumia en Twarres. Gitarist Jaap Kwakman van de 3JS heeft immers als sessiegitarist gespeeld voor Volumia en Twarres. Het nummer ‘Watermensen’ werd geschreven voor 3FM Serious Request. De opbrengst van het nummer kwam ten goede aan het Rode Kruis. In 2007 wonnen de 3JS nog een Zilveren Harp voor het gelijknamige debuutalbum ‘Watermensen’.
Met de keuze voor de 3 J’s zal de TROS waarschijnlijk weer opteren voor het format dat in 2009 gehanteerd werd. Ook toen werden de Toppers intern aangewezen en werden er naderhand componisten gevraagd om liedjes te schrijven. Morgen maakt Daniël Dekker in zijn ochtendprogramma ‘Gouden Uren’ tussen 10:00 en 12:00 uur op Radio 2 de verdere details voor onder andere het format en een eventuele liedjesselectie bekend.

(bron: ESF Magazine )

Inmiddels is de deelname bevestigt door de TROS. Ook voor 2011 is democratie wat betreft de Nederlandse bijdrage verder weg dan ooit. Het is leuk dat deze jongens willen zingen op een Eurovisiepodium, maar wat levert het ons als fans op? Ze moeten wel met een ijzersterk nummer komen om überhaupt de halve finales te overleven en het probleem is dat we nog helemaal niks weten over wie er een nummer gaat schrijven. Er zijn in ieder geval nog geen namen genoemd. Is het zo dat men de 3JS eerst heeft gevraagd en nu pas verder na gaat denken? Daar lijkt het wel op.. Opnieuw dus een slechte zet van de TROS die laat blijken doof te zijn voor waardevolle adviezen en tips van mensen die al jarenlang dichtbij het Eurovisie Songfestival staan.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 15 Jul 2010 11:48:52    Onderwerp:

Terug naar boven
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2010 12:24:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De Volendamse band 3JS vertegenwoordigt Nederland volgend jaar op het Eurovisiesongfestival. Dit maakte Daniël Dekker donderdag bekend in het TROS-programma Gouden Uren op Radio 2.

"De TROS heeft ons gevraagd om mee te doen. Voorwaarde voor ons was dat we dan wel met ons eigen nummer meedoen en dat vonden ze goed", motiveert zanger Jan Dulles de beslissing om mee te doen aan het songfestival.

De TROS zendt volgend jaar opnieuw een Nederlandstalig lied in. Begin maart volgend jaar moet bij de EBU, die het songfestival organiseert, bekend zijn welk nummer 3JS gaat zingen op het Europese liedjesfestijn. De band, bestaande uit Jan Dulles, Jaap Kwakman en Jaap de Witte, gaat vijf nummers schrijven en het Nederlandse publiek en een vakjury zullen tijdens de nationale voorronde begin volgend jaar de favoriet kiezen.

Dit jaar stuurde de omroep zangeres Sieneke met het liedje Ik ben verliefd (Sha-la-lie) dat was geschreven door Pierre Kartner. Ze haalde de finale in Oslo echter niet. Het 56e Eurovisiesongfestival wordt komend jaar in Duitsland gehouden, omdat de 19-jarige Duitse Lena Meyer-Landrut uit Hannover in mei het Europese liedjesfestijn won met haar nummer Satellite. De halve finales zijn op 10 en 12 mei, de finale is op 14 mei.

Bron: www.fok.nl

Ze gaan dus zelf een liedje schrijven.

Weer gaan we niet ver komen ben ik bang.. Alhoewel het allemaal wel veel erger had kunnen zijn.
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Jul 2010 19:30:03    Onderwerp: Reageren met citaat

De meeste reacties van mensen om me heen zijn gematigd positief. De meesten vinden deze keuze wel eerlijker en beter dan hoe het vorig jaar allemaal verliep. Eigenlijk kun je er ook nog niet veel van zeggen. Eerst maar eens zien hoe die nummers precies gaan klinken. Als we dan ook nog eens de goede eruit pikken (het best geschikt voor Europese oren) dan komen we misschien al een aardig eind. Al blijf ik wel een beetje sceptisch..

Eerste reactie van Paul de Leeuw op Twitter:
Citaat:
TROS wil met afvaardiging Sieneke en 3J's@ESF laten zien dat we kwa muziek breed georienteerd zijn. Met 3J's begrijp ik dat wel: tzijn er 3

_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 19:18:19    Onderwerp: Reageren met citaat

En natuurlijk nog even de reactie op Twitter van Cornald Maas:

Citaat:
De 3J's, sympathieke jongens, nieuwe nederlandse songfestival-inzending. Ik zeg: zo wordt volendam ook een grappig exportprodukt!

_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 16 Jul 2010 22:05:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Haha. Nederland is er dus weer erg blij mee xD
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Appeltaart
2points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2010 11:38:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben ook gematigd positief. Ik dacht eerst WTF palingsound en was bang voor een herhaling van vorig jaar, maar ik heb een paar liedjes beluisterd en ze zijn best aardig. De liedjes zijn wel leuk en niet 'volks' en ze kunnen aardig zingen ook.
Wat dat betreft ben ik blij dat ze mee willen doen met een eigen liedje. Lijkt me dan wel leuk dat ze meerdere liedjes schrijven en dat Nederland kan kiezen welke we doorsturen. Dat garandeert niet per se een beter resultaat, maar wel meer blije mensen want 'democratisch' gekozen etc.
_________________
Met sjalalagroom!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 18 Jul 2010 13:22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Appeltaart schreef:

Wat dat betreft ben ik blij dat ze mee willen doen met een eigen liedje. Lijkt me dan wel leuk dat ze meerdere liedjes schrijven en dat Nederland kan kiezen welke we doorsturen. Dat garandeert niet per se een beter resultaat, maar wel meer blije mensen want 'democratisch' gekozen etc.


Alsof "Nederland" de kans krijgt om te stemmen.. Zal natuurlijk heel mooi zijn maar zie ik niet gebeuren. Net zo als vorig jaar: Marianne Weber doet mee dus zetten we de fanclub en de songwriters erneer om te stemmen.

Dit zal wel niet veel beter worden..
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 21 Jul 2010 23:02:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Hmm. De 3J's dus. Mijn eerste reactie was niet positief.
Denk wel dat het erger had kunnen zijn met bijvoorbeeld met Frans Bauer, Wolter Kroes, Frans Duijts of zoiets.
Op zich vind ik de 3J's wel aardig, maar het merendeel van hun uitgebrachte nummers zouden absoluut niet kunnen scoren op het ESF.
De Songfestival inzending moet dus sowieso beter zijn dan hun gemiddelde liedje. Of dat gaat gebeuren... Geen idee...
Hopelijk gaan ze in ieder geval niet liedjes schrijven met de instelling ''dit is voor het ESF''-budget en dan bijvoorbeeld na het ESF ineens komen met een hit of zo...
Ze moeten schrijven met de instelling: dít is het beste wat we tot nu toe hebben gemaakt. Dan kunnen ze wellicht wel iets leuks gaan doen in Duitsland.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
GertJan1981
2points Member


Geregistreerd op: 14 Mei 2010
Berichten: 18

BerichtGeplaatst: 28 Jul 2010 16:29:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is dus echt nog niets over te zeggen. Eerst de nummers maar horen. Toch verwacht ik geen winnaar uit de koker van de 3JS. En vooral een band in het Nederlands laten zingen.....ik weet het niet. Maar goed, eerst de liedjes maar afwachten.

Vind het wel jammer dat de 3JS openlijk toegeven dat ze het voorbeeld van Tom Dice willen volgen. Dat is niet zo origineel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Sevein
5points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 135

BerichtGeplaatst: 29 Jul 2010 09:40:02    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Hmm. De 3J's dus. Mijn eerste reactie was niet positief.
Denk wel dat het erger had kunnen zijn met bijvoorbeeld met Frans Bauer, Wolter Kroes, Frans Duijts of zoiets.


Mr. Green mijn eerste reactie was ook niet positief, en iets in mij zegt mijn tweede, derde enz... ook niet...
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de 3J's een finale halende song kunnen schrijven/vertolken... laat staan een winnende...

maar uiteraard zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk te bekennen als ze winnen..... Cool

Citaat:
Er is dus echt nog niets over te zeggen. Eerst de nummers maar horen. Toch verwacht ik geen winnaar uit de koker van de 3JS. En vooral een band in het Nederlands laten zingen.....ik weet het niet. Maar goed, eerst de liedjes maar afwachten.

Vind het wel jammer dat de 3JS openlijk toegeven dat ze het voorbeeld van Tom Dice willen volgen. Dat is niet zo origineel.


Ik snap nog steeds niet waarom Tom dobbelsteen zo hoog is geeindigd...
en helemaal eens niet handig om nu al aan te geven welke kant ze uit willen... je beperkt jezelf daardoor en staat niet meer open voor andere invloeden......
_________________
Carpe diem
Dolce far niente
Tempus fugit
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> 3JS: De Weg Naar Düsseldorf Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.