Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Politiek algemeen
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 22:22:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Eigenlijk zou iedereen die mee mag stemmen verplicht af en toe naar een debat moeten luisteren. Ik heb niets met het PvdA, maar op mij maakt Cohen in deze passage een geloofwaardigere indruk dan Wilders.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 15 Nov 2011 22:22:15    Onderwerp:

Terug naar boven
Sorcha
10points Member


Geregistreerd op: 08 Apr 2010
Berichten: 557

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2011 14:47:00    Onderwerp: Reageren met citaat

In deze maakt Cohen inderdaad een redelijk goede indruk. Helaas staat dat tegenover een hele hoop minder goede indrukken die hij de afgelopen tijd achter gelaten heeft.

Maar ben het wel met je eens dat mensen die mogen stemmen zich eens wat meer in de politiek moeten intresseren. Vaak hebben ze echt geen flauw idee waar het over gaat. Of stemmen ze om de verkeerde redenen, zoals ik stem nou eenmaal altijd op die partij.

en ach, mijn 19(!) jarige buurmeisje is nog steeds doodsbang dat, als Wilders aan de macht komt, hij net als Hitler met zijn NSDAP een staatsgreep pleegt en wij oorlog gaan voeren met alle islam landen. Want, als hij minister president word, dan kan hij dat gewoon besluiten want heeft hij alle macht in handen. Dus ook het leger enzo.. En dat mag al 2 jaar stemmen..
_________________
Always look on the bright side of life.. tudu,, tudu tudu tudu....
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 16 Nov 2011 17:57:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Vast blond of niet? Hahaha,, Zelfs ik weet dat dat niet kan,, En ik weet verder eigenlijk ook niet veel over politiek. Ik vind politiek absoluut verschrikkelijk! Dus ik ga (of kan als ik me niet meer in de politiek ga interesseren?) zeer waarschijnlijk niet stemmen Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 18 Nov 2011 11:48:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Je moet gewoon dit topic een tijdje gaan volgen Danonovic. Wellicht dat je dan vanzelf wat meer geïnteresseerd raakt. Wink Wat je altijd in je achterhoofd moet houden is dat de tweede kamer elke dag nieuwe regels verzint, die óók op jou slaan!

Sorcha schreef:
en ach, mijn 19(!) jarige buurmeisje is nog steeds doodsbang dat, als Wilders aan de macht komt, hij net als Hitler met zijn NSDAP een staatsgreep pleegt en wij oorlog gaan voeren met alle islam landen. Want, als hij minister president word, dan kan hij dat gewoon besluiten want heeft hij alle macht in handen. Dus ook het leger enzo.. En dat mag al 2 jaar stemmen..


Inmiddels zou het iedereen duidelijk moeten zijn dat Wilders helemaal niet van plan is om een dictatuur te stichten. Sterker nog: Als het om democratische regelgeving gaat, staat Wilders altijd aan de kant van de Nederlandse burger. Twee voorbeelden deze week: Gisteren werd Graus teruggeroepen toen hij iets riep over mediapolitie. Later zei hij tegen de pers dat dit een grapje was, iets wat Wilders hem waarschijnlijk heeft toegefluisterd. Een ander goed voorbeeld is natuurlijk het item over weigerambtenaren. Ik ben het helemaal eens met Ineke van Gent dat dit echt te zot is voor woorden. Ambtenaren moeten geen mening hebben. Zij moeten gewoonweg de Nederlandse wetgeving uitvoeren. Gelukkig vond GroenLinks in dit geval dankzij Wilders een meerderheid in de kamer om deze zotheid een halt toe te roepen.

Mijn conclusie is dat de oppositie steeds meer begint in te zien dat de PVV weldegelijk steun wil geven aan ideeën waar het minderheidskabinet een andere mening heeft. Ik zie dat als een opsteker. Een kleintje misschien, maar het is een begin. Cool
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 15:27:38    Onderwerp: Reageren met citaat

De Roemeense president heeft de Roemenen opgeroepen tot het boycotten van groenten/fruit/bloemen afkomstig uit Nederland. De reden hiervoor is dat Nederland als enige EU-land de toetreding van Roemenië en Bulgarije tot het Schengengebied tegen wil houden.

Ten eerste is het verboden om binnen de EU producten van andere EU-landen te boycotten, ten tweede vind ik dat Roemenië zo laat blijken dat het absoluut niet thuishoort in het Schengengebied. En misschien zelfs niet in de EU.

Nederland heeft best een goede reden voor het tegenhouden van Roemenië/Bulgarije. Nederland doet dit omdat o.a de Roemenen niet genoeg doen tegen de georganiseerde misdaad waar Nederland continu mee te maken heeft. Een belangrijk voorbeeld is het skimmen, deze Roemeense sport is nog steeds aan de orde van de dag. Vele Nederlanders worden gedupeerd, en indirect alle Nederlanders. Want al die verzekeringsmaatschappijen moeten het gestolen geld natuurlijk terugbetalen, en zo gaan de premies alsmaar omhoog. En kunnen we ons dat nog langer veroorloven? Nee hoor, we moeten allemaal bezuinigen en vele landgenoten moeten tegenwoordig iedere euro omdraaien.

Even kijken hoeveel alleen het skimmen Nederland al kost: In 2009 36 miljoen, in 2010 19,7 miljoen en in de eerst helft van 2011 al 14,7 miljoen. Weer een stijgende lijn dus.

Dat de EU en vooral Roemenië blijkbaar niet begrijpt dat Nederland nu eindelijk eens opkomt voor haar eigen burgers, en dat Roemenië zelf eens moet gaan voorkomen dat skimmers überhaupt nog richting Nederland komen, is gewoon zielig. Is Roemenië eigenlijk ook vergeten hoeveel geld en goederen vele gewone Nederlanders al tientallen jaren schenken aan o.a gehandicapte en oudere Roemenen in nood? Dat is super en moet ook doorgaan hoor, maar een beetje meer begrip tov Nederland is wellicht op z'n plaats.

Kijk, in dit soort gevallen is de komst van de PVV (en VVD) in de Nederlandse en Europese politiek behoorlijk wenselijk. Zonder hen had Nederland allang weer JA gezegd tegen deze misdaad. Wel vrees ik dat het niet lang meer zal duren voordat ook Nederland door de EU word gedwongen JA te zeggen, want Brussel gaat de druk op Nederland opvoeren. Achja, de mensen in Brussel zullen het ook vast niet begrijpen, zij zitten er allen warmpjes bij.

Misschien klink ik een beetje boos, nou dat valt mee, Roemenië bevestigt gewoon wat velen van ons stiekem al wisten.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 13 Dec 2011 20:55:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Laat ik voorop stellen dat ik vierkant achter het huidige Nederlandse beleid sta als het om Roemenië en Bulgarije gaat. Het is onbegrijpelijk dat wij het enige land zijn die proberen die twee landen vooralsnog uit het Schengen gebied te houden. Van mensen die er geweest zijn, weet ik dat de situatie nog veel ernstiger is dan wij allemaal al vermoeden. Maar ik ben niet bang voor een Roemeense of Bulgaarse boycot. Onze export zal daar niet ernstig onder lijden.

Aan de andere kant vind ik het wel zorgwekkend dat Nederland steeds verder begint af te dwalen van de rest van Europa. Wij maken ons daar niet geliefd mee. Misschien komt het, omdat wij de Europese droom inmiddels al een beetje hebben opgegeven. In dat geval zou Rutte intensief moeten gaan samenwerken met landen als het Verenigd Koninkrijk of bijvoorbeeld Noorwegen en Zwitserland, die ook allemaal altijd zo hun bedenkingen hebben gehad over een centraal Europa. Want ik blijf erbij: Politiek is deze lappendeken op geen enkele manier te verenigen. Het wordt tijd dat dit besef ook in Europa doordringt. Wellicht zou het zelfs nog beter zijn om opnieuw te beginnen. Een verenigd economisch Europa, waarin elk land zonder enige veto of beperking zijn souvereiniteit kan behouden. Dan komt er eindelijk weer een beetje rust.
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2011 14:46:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar ben ik het zeker mee eens ja, djSharkeY Smile

Een EU zou sowieso beter werken als je eerst landen die met elkaar overeenkomen samen zou brengen, pas als dat perfect functioneert kun je gaan denken aan uitbreiden. De EU moest in een sneltreinvaart uitbreiden, zonder ook maar iets te doen aan de megaverschillen tussen de staten. Natuurlijk moeten we ook vooral naar de overeenkomsten kijken, want dat is politiek-correct, maar dat is gemiddeld genomen nu eenmaal niet menseigen vrees ik, we kijken met z'n allen toch allereerst naar dingen die niet goed lopen.

Om nog even terug te komen op het massale uitbreiden, wat weet de gemiddelde Nederland nu eigenlijk over een land als Letland, Cyprus, Estland, Polen, Slowakije, Bulgarije enzovoorts.. En andersom, wat weten zij over ons? En toch zijn we één unie. Is dat wel gezond? Ik vraag me af of de EU wel genoeg heeft gedaan om elkaar te leren kennen. Of dachten ze dat het allemaal wel los zou lopen? Onwetendheid leidt nu eenmaal tot onbegrip. Er zijn tegenwoordig zoveel sociale media, en natuurlijk televisie, zou de EU daar niet veel meer mee moeten doen?

En toch is de vlag van de Europese Unie prachtig... En je ziet hem werkelijk overal..... Smile

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2011 15:18:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Nog iets wat me opvalt....

De discussie over het al dan niet invoeren van de zogenaamde vettaks laait weer op. Uit onderzoek blijkt dat lageropgeleiden ongezonder eten dan hoger opgeleiden. Ten eerste vind ik het vreemd dat ze het zo noemen, noem het gewoon mensen met een laag inkomen en mensen met een hoog inkomen. Want ZO is het en NIET anders, DEN HAAG! Smile

Aan gezonde voeding hangt een prijskaartje. Dat heb ik zelf de afgelopen jaren als student ook ondervonden. Ik hou persoonlijk van veel gezonde producten, maar merkte toch steeds weer dat dat behoorlijk prijzig is. Shocked

Dus als Den Haag écht zou willen dat alle mensen gezonder zouden gaan eten, dan verlagen ze de kosten van gezonde voeding flink, en verhogen ze de kosten van ongezonde voeding. Dán ben je sociaal, dán ben je eerlijk, dán maak je je werkelijk zorgen om ALLE burgers. Mad
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 14 Dec 2011 16:23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Onwetendheid leidt nu eenmaal tot onbegrip.


Altijd éen van mijn favoriete quotes en altijd op van alles en nog wat van toepassing!

En wat betreft gezond eten geef ik je groot gelijk, EURobin. Gezond goedkoop houden en een vette tax op alles wat niet goed voor ons is. En dus niet alleen op sigaretten, want er zijn wel meer dingen waar je dood aan kunt gaan dan alleen roken.. Wink
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 4 Jan 2012 13:02:12    Onderwerp: Reageren met citaat

djSharkeY schreef:
EURobin schreef:
Onwetendheid leidt nu eenmaal tot onbegrip.


Altijd éen van mijn favoriete quotes en altijd op van alles en nog wat van toepassing!

En wat betreft gezond eten geef ik je groot gelijk, EURobin. Gezond goedkoop houden en een vette tax op alles wat niet goed voor ons is. En dus niet alleen op sigaretten, want er zijn wel meer dingen waar je dood aan kunt gaan dan alleen roken.. Wink


Wat goed!
Ben ik met je eens. Niet dat ik een vettaks echt zie zitten, maar mochten ze het wel doen, dan vind ik gewoon dat gezond/biologisch voedsel goedkoper moet worden.

En wat sigaretten betreft.. Ja, die anti-rook hysterie begint me ook te vervelen. Ik rook zelf niet eens, maar rokers lijken onderhand wel criminelen. Beetje overdreven. Overigens hoop ik dan ook dat gewone kleine cafeetjes gewoon door blijven roken, gezellig toch. En ehm, joggen langs de snelweg is ook niet strafbaar.

Dat brengt me ook meteen op het drugsbeleid hier, dat moet zo blijven. Heb het zelf trouwens nog nooit aangeraakt, maar het maakt Nederland bijzonder in de wereld, het is onze cultuur, je hebt minder illegaal gedrag en het levert toeristen, dus geld op.

------------


Even goed nieuws over de Dierenpolitie. Het schijnt dat veel mensen gebruik maken van deze nieuwe vorm van dierenbescherming. Er zijn al duizenden meldingen binnengekomen en er zijn al een hoop aanhoudingen verricht.

Heerlijk nieuws vind ik. Vooral omdat er zo ontzettend lacherig over werd gedaan, door met name linkse partijen. Zij zouden zelf zogenaamd al genoeg doen aan dierenwelzijn.. blijkbaar niet dus, en dan heb ik 't dus over de huis-tuin en keuken mishandelingen waar de dierenpolitie over gaat.

Overigens ben ik nu neutraler dan ooit qua politiek. Krijg van zowel links als rechts enorm onbehaaglijke gevoelens. En van het midden overigens nog meer. Maar goed, dit nieuwe idee van de huidige regering maakt me dus wel vrolijk. En blij.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Politiek Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.