Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


1993 Ruth Jacott - Vrede

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 9 Feb 2011 19:14:31    Onderwerp: 1993 Ruth Jacott - Vrede Reageren met citaat

Citaat:
Ruth Jacott (Paramaribo, 2 september 1960) is een Nederlands zangeres, die werd geboren in Suriname.

Jacott komt uit Suriname en verhuist op negenjarige leeftijd met haar familie naar Nederland, alwaar ze op zeventienjarige leeftijd meedoet aan een talentenjacht, waar ze veel aanbiedingen aan overhoudt. Ze stopt met haar studie aan het Hilversumse conservatorium en begint haar loopbaan bij The Vips en orkesten als The Skymasters, het VARA-Dansorkest en het Metropole Orkest.

In 1988 wint Jacott het Knokke Festival in België. Na dit succes krijgt ze veel werk in de musicalwereld: ze krijgt belangrijke rollen in de Nederlandse producties Cats en A Night At The Cotton Club. Met de Duitstalige versies van deze producties speelt ze ook in Duitsland en Zwitserland. In 1989 ontvangt Jacott de Zilveren Harp. Een jaar later zingt ze met Hans Vermeulen het duet Tegyo Makandra, ter herdenking van de vliegtuigramp in Paramaribo. Het duet wordt nogmaals uitgebracht na de Bijlmerramp in 1992. Het wordt dan een hit.

In 1993 neemt haar carrière een belangrijke wending als ze gevraagd wordt om Nederland te vertegenwoordigen tijdens het Eurovisie Songfestival in Ierland. Ze belandt uiteindelijk met 92 punten op plek zes in de ranglijst, met het lied Vrede. Haar Nederlandstalige debuutalbum Ruth Jacott verschijnt kort daarna. In juli scoort ze samen met Paul de Leeuw een grote hit met het duet Blijf Bij Mij. Dit lied zong zij solo tijdens het Nationale Songfestival.

(wikipedia.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uVfhVAzQAAw[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger







Geplaatst: 9 Feb 2011 19:14:31    Onderwerp:

Terug naar boven
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 11 Feb 2011 13:47:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij dit nummer krijg je echt zo'n trots gevoel.
Zo'n gevoel van Ja! Dit is het!
Dat gevoel heb ik niet vaak met het ESF. Gelukkig is er voetbal.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Coolest
8points Member


Geregistreerd op: 12 Apr 2010
Berichten: 317
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: 13 Feb 2011 23:25:57    Onderwerp: Reageren met citaat

EURobin schreef:
Bij dit nummer krijg je echt zo'n trots gevoel.
Zo'n gevoel van Ja! Dit is het!
Dat gevoel heb ik niet vaak met het ESF. Gelukkig is er voetbal.


En schaatsen! Cool

Ruth Jacott met Vrede. Ja, dat vergeet ik nooit meer. Dat was niet alleen een mijlpaal voor Nederland maar ook voor het songfestival zelf. Wat is er in Nederland toch fout gegaan na die tijd? Geld? Ego? Macht?

Waarschijnlijk een combinatie van die drie.. Wink
_________________
Nei villaggi di frontiera guardano
Passare i treni le strade deserte di Tozeur
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
djSharkeY
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Mrt 2010
Berichten: 1613
Woonplaats: Groningen

BerichtGeplaatst: 15 Nov 2011 22:18:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ruth Jacott loopt deur niet plat bij Edsilia Rombley
(door NU.nl)

AMSTERDAM – Ruth Jacott hoefde niet lang na te denken nadat Edsilia Rombley haar vroeg een duet op te nemen. "Mijn antwoord was meteen ‘ja’", zegt Jacott tegen NU.nl. "Edsilia is één van mijn leukste collega’s." De videoclip gaat hier in première.

De single Uit Het Oog, Niet Uit Mijn Hart werd geschreven door Jochem Fluitsma en Rombleys echtgenoot Tjeerd Oosterhuis. "Het is een hele leuke tekst over vriendinnen", vertelt Jacott over het idee achter het liedje, dat op Edsilia’s nieuwe album komt te staan. "Ik denk dat veel vrouwen zich ermee kunnen identificeren."

Hoewel Ruth Jacott al lange tijd goed bevriend is met Edsilia Rombley, zien de twee zangeressen elkaar niet veel. "We lopen de deur niet plat bij elkaar, want iedereen heeft het druk. En zij is ook nog niet zo lang moeder. Maar als we elkaar zien is het altijd lol. Ik heb veel plezier beleefd aan de samenwerking."

Los van de pret die de dames hadden tijdens de opnames van het liedje, kan Jacott zich niet bedenken waarom de twee niet eerder hebben samengewerkt. "Dat weet ik eigenlijk niet", vraagt ze zich af. "Het gaat zoals het gaat. Dat kun je niet voorspellen. Ik denk dat de tijd er nu rijp voor is."

Hieronder is de videoclip van Uit Het Oog, Niet Uit Mijn Hart voor het eerst in zijn volledigheid te zien. "Het is een vrolijke clip geworden, opgenomen in hartje Amsterdam en bij Tjeerd in de studio. Het gaat over twee vriendinnen die elkaar lang niet gezien hebben en elkaar weer gevonden hebben."

Ondertussen laat Jacott zich ontvallen dat er in 2012 een nieuwe cd van haar verschijnt. "Ik ben me aan het voorbereiden op een nieuw album. Er is al veel mooi materiaal binnen en ik heb nog veel demo’s liggen. Wat ik wel al kan zeggen is dat het een lekker Nederlandstalig album wordt."

(bron: nu.nl)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9rRRyV_Dlis[/youtube]
_________________
FACEBOOK: http://www.facebook.com/djsharkey026
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Pays-Bas Douze Points Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.