Ook een eigen gratis forum?

- Met je eigen logo
- Filmpjes mogelijk!


Klik hier om jouw forum te maken


Op welke inzending aan het ESF 2011 slaat deze quote?

 
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Forum Spelletjes
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2011 12:50:06    Onderwerp: Op welke inzending aan het ESF 2011 slaat deze quote? Reageren met citaat

Ik start in dit topic even een spelletje dat me ter plekke ingevallen is. Ik heb vanmorgen namelijk even de VARAgids meegenomen uit de supermarkt en daarin worden, zoals gebruikelijk, alle songfestivalinzendingen kort gerecenseerd.

Nu kwam ik op het idee om hier een aantal quotes uit de recensies te plaatsen en jullie te laten raden over welke inzendingen dat ging. Ik weet zelf ook niet of dit zal lukken, maar we kunnen ten minste een poging wagen. (Uiteraard is dit alleen leuk als jullie niet op de hoogte zijn van wat er in de VARAgids van deze week geschreven wordt. Om die reden vraag ik jullie om niet mee te doen als dit dat wel gelezen hebt!!)
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht







Geplaatst: 7 Mei 2011 12:50:06    Onderwerp:

Terug naar boven
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2011 14:13:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier komen de quotes, waarbij jullie dadelijk het bijbehorende land kunnen gaan raden. (Quotes letterlijk overgenomen uit de VARAgids , maar namen/omschrijvingen van landen, titels of artiesten zijn uiteraard niet overgenomen.)
Jullie hoeven niet alle landen tegelijk te raden. Wanneer je één of enkele antwoorden denkt te weten, kun je ook gewon raden. Vergeet dan niet aan te geven op welke quote je antwoord betrekking heeft.



quote 1: “Cocktails met die mooie [ʻaanduiding artiest(en)ʼ] drinken (ook al lijkt ze een beetje op de understudy van Kim-Lian van der Meij in de musical ʻFootlooseʼ) en dansen! Meer mag niet...” (de inzending scoort 4/5)

quote 2: “Qua puur voor het moment bedachte groepsnamen zijn de [ʻaanduiding van het landʼ] dit jaar iedereen voor” (de inzending scoort 2/5)

quote 3: “Na lang wachten gaat de prijs voor de idiootste terugkerende tekstregel definitief naar [ʻnaam artiest(en)ʼ] met [ʻde bedoelde tekstregelʼ](?).” (de inzending scoort 1/5)

quote 4: “Op zich best een lekker liedje, maar dan wel zo`n liedje dat je doorgaans alleen zou horen tijdens het boodschappen doen bij de Aldi, als de daar een dj hadden. Desalniettemin werpen wij dankzij [ʻnaam artiest(en)ʼ] met een vrolijke boog een zak C-merk-bolognesechips in ons winkelwagentje.” (de inzending scoort 3/5)

quote 5: “Al met al een redelijk uitputtende ervaring – wellicht handig om de dvd-recorder aan te zetten, zodat u het allemaal nog eens rustig terug kunt kijken.” (de inzending scoort 2/5)

quote 6: “Die Siegfried en Roy die op de achtergrond meedansen, alsof ze met matig succes een tijger dompteren, zijn wel heel grappig.” (de inzending scoort 2/5)

quote 7: “Weet je nog hoe we door de knoflookwalm heen in elkaars ogen keken? En toen waren we uit elkaar. Jij smeerde huilend je lipstick over je wang, ik zong een triest liedje in een donker bos. Daar werd toen een Songfestival-clipje van gemaakt.” (de inzending scoort 2/5)

quote 8: “Zo denk je een heel jaar niet aan [ʻaanduiding van het landʼ], zo verrast het je met een niet onaardige zwijmelpopsong met klasse, waar Sky Radio nog jaren plezier van kan hebben.” (de inzending scoort 3/5)

quote 9: “Let u ook op de Engelse ʻmama appelsapʼ rond de tweeënhalve minuut waarbij de [ʻaanduiding artiest(en)ʼ] lijkt te zingen ʻI`m living a Disney lifeʼ.” (de inzending scoort 2/5)
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Danonovic
7points Member


Geregistreerd op: 08 Feb 2011
Berichten: 237

BerichtGeplaatst: 7 Mei 2011 21:40:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Is nummer 9 toevallig oostenrijk?? Cool
en nummer 3 israel??
nummer 7 Azerbeidzjan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 8 Mei 2011 21:15:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Er zit hier helaas nog geen goed antwoord bij. Sorry... Wink
Ikzelf vind dat quote 3,6 en 7 wel behoorlijk treffend geschreven waren in die recensie, dus waag gerust een nieuwe poging.
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
EURobin
12points Member


Geregistreerd op: 09 Apr 2010
Berichten: 1045
Woonplaats: NL

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2011 14:46:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Wow, best lastig dit! Wel grappig Smile
Is quote 1 misschien Zwitserland?
En quote 8 Azerbeidzjan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Brabo No.1
5points Member


Geregistreerd op: 07 Feb 2011
Berichten: 145

BerichtGeplaatst: 10 Mei 2011 16:23:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik vind het ook best grappig dit, maar deze pogingen zijn ook niet goed Sad .

Ik zal als aanwijzing vertellen dat alleen de quotes 1, 8 en 9 betrekking hebben op inzendingen uit semi-finale 1!
_________________
||| Mijn strijd is allereerst mijn eigen strijd; Mijn spijt is bovenal mijn eigen spijt.
Mijn oordeel stoort zich niet aan hoe het hoort; Ik houd me liever aan mijn eigen woord.
|
||
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Dit subforum is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten of onderwerpen is niet mogelijk.   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    Songcontest.nl Forumindex -> Forum Spelletjes Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wil je ook een eigen gratis forum?

- Direct online
- Gratis je eigen logo
- Filmpjes en video mogelijk!


Klik hier om onmiddellijk jouw eigen forum aan te maken









Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.